ام بی ای نیوز: حضور در نمایشگاه صنعت غذا برای برند مزید با معرفی حدود 40 محصول جدید درصنعت چاشنی و ادویه همراه بود.
صنعت ادویه در جهان با توجه به شرایط اقلیمی کشورها برای تولید این محصول دستخوش متغیرهای مختلفی است. اما فرهنگ تغذیه ای ملل مختلف میزان استفاده از این محصول را مشخص می کند.
در ایران با سرانه ی مصرف حدود 2 و نیم کیلو ادویه در سال که بیشتر شامل زردچوبه، فلفل سیاه، دارچین و فلفل قرمز است به لحاظ اقلیمی امکان تولید انواع ادویه وجود ندارد، به همین لحاظ آنچه درحوزه ی مصرف ادویه به عنوان چالش و دغدغه ی مصرف کننده ایرانی مطرح است، اطمینان از خالص بودن این محصول است.
برند مزید نیز برای پاسخ به این نیاز مشتریان با اتخاذ روش های تازه سعی در ایجاد اطمینان خاطر برای آنها کرده است.
"سید مهدی سید ابریشمی" رئیس هیات مدیره شرکت "مزه یکتا کویر (مزید)" ضمن اعلام مطلب فوق تصریح کرد: با توجه به این که حدود 80 درصد ادویه های خام مصرف داخلی وارداتی هستند برخی از مصرف کننده ها دغدغه ی خلوص چاشنی ها و ادویه های آسیاب شده ای را که از بازار تهیه می کنند دارند که مزید از حدود نه ماه قبل که به بازار فروش خانگی ادویه وارد شد سعی داشته این اطمینان خاطر را برای مشتریان ایجا نماید، لذا در نمایشگاه آگروفود، بسته بندی هایی با درب آسیاب دار عرضه شد که دانه های محصول قابل دیده شدن هستند و این فرصت را به مخاطب می دهد که به میزان مناسب ادویه و چاشنی مورد نیاز را برای طعم دهی استفاده کند.
وی با بیان اینکه مزید برای نخستین بار در نمایشگاه صنعت غذای تهران شرکت داشته افزود: با توجه به شکل فعالیت مان که قبلا در حوزه صنعت رستوران داری و تامین چاشنی های این بخش بوده چهار دوره در نمایشگاه هایی با این عنوان شرکت داشتیم اما اولین حضور در نمایشگاه آگروفود تجربه ای متفاوت بود که با توجه به شرایط کرونا و محدود بودن تعداد بازدیدکنندگان، شاهد حضور بازدیدکنندگانی تخصصی تر و مفیدتر که محصول را می شناختند مواجه بودیم.
وی افزود: در این نمایشگاه 40 محصول معرفی شد که شامل 30 ادویه و 10 چاشنی به صورت گرانول با درب های آسیاب دار یا پودر است، در واقع مزیت رقابتی مزید مربوط به تنوع و طعم و همچنین خالص و متفاوت بودن درنظرگرفته شده است.
وی تاکید کرد: در نمایشگاه آگروفود با تاکید بر استراتژی ایرانی بودن سعی کردیم محصولاتی را معرفی که 50 درصد آن از ادویه های ایرانی تهیه شده بود و چاشنی های مخصوص ذائقه ی ایرانی که 80 درصد آن از مواد تشکیل دهنده آن داخلی بود؛ مثل چاشنی ماست. این حضور همچنین برای معرفی در سایر شهرستانها و صاردات فرصت مناسبی قلمداد شد. در همین راستا از واژه ها و عبارتهای فارسی روی بسته بندی استفاده شده است.
سید ابریشمی در ادامه اظهارداشت: شرایط کرونا باعث شد مخاطبان بیشتری درحوزه ی مصرف خانگی و پخت و پزهای خانگی داشته باشیم و تحریم ها و عدم واردات ادویه ها و چاشنی های آماده فضای بهتری را برای کسب وکار در این صنعت فراهم کرد.
در واقع درشرایط سخت کسب و کارهای کوچک به لحاظ چابکی بیشتری که از خود نشان می دهند با موفقیت بیشتری مواجه می شوند و لذا فرصت های مناسب تری در بازار به خود اختصاص می دهند و ما نیز سعی کردیم با پایین آوردن میزان خطاها در این میان چابک تر و موثر تر از قبل باشیم.
وی در مورد برنامه های آینده شان گفت: تولید محصولات متنوع متناسب با ذائقه و غذای ایرانی و همچنین تلاش برای بالا بردن دانش عمومی مخاطبان در مورد مصرف چاشنی های متفاوت که در دنیا استفاده می شود. ازبرنامه هایی است که در بلند مدت مدنظر داریم و درحوزه ی معرفی و ارتباط با مخاطب از فضای دییجتال استفاده می شود و درآینده برنامه سمپلینگ طعم های مختلف و ارتباط مستقیم با مخاطب و تجربه ی درک نیاز و بازخوردهای آنها را در فعالیت های تبلیغی و بازاریابی دنبال می کنیم.
وی در پایان تصریح کرد با وجود این که مزید قبلا در صنعت رستوران داری فعالیت بیشتری داشته و به لحاظ نیاز بازارخانگی وارد خرده فروشی شده، انتظاراتی که وجود داشته، کاملاً پوشش داده شده و درادامه مسیر مصمم تر است.
-mbanews.irمریم غضنفری