• slide6
responsive slider by WOWSlider.com v8.8

01/26 1400



ام بی ای نیوز: به گفته فیلیپ توماس، مدیر عامل جشنواره بین المللی خلاقیت کن و فستیوال بین­المللی خلاقیت «لینکس» دوبی، بودجه تبلیغات در سرتاسر جهان امسال بیش از 8 درصد کاهش می­یابد.

از قدیم همیشه می­ گفتند که در زمان بحران،یودجه بازاریابی اولین چیزی است که از لیست هزینه­ ها حذف می­ شود. ظاهرا در عصر کرونا نیز چنین اتفاقی رخ داده زیرا چشم انداز صنعت تبلیغات تاریک به نظر می ­رسد.

برآورد­ها حاکی از آن هستند که بودجه تبلیغات در سرتاسر جهان بیش از 8.1 درصد کاهش یابد. از نظر آمار و ارقام این عدد معادل 49 میلیارد دلار هزینه است البته وضعیت بد کنونی به سختی بحران اقتصادی جهانی در فاصله بین سال­های 2008 تا 2009 نیست که بودجه تبلیغات در آن دوران 12 درصد یا 60 میلیارد دلار کاهش یافت.

طبق یافته­ های آژانس مشاوره «زنیت»، بودجه تبلیغات در پایان سال 2020 در اروپای شرقی و مرکزی 8 درصد، در آمریکای لاتین 13 درصد و در شمال آفریقا 20 درصد کاهش پیدا کرده است.

مصرف کنندگان در عصر کرونا بیشتر وقت خود را در قرنطینه خانگی می­گذرانند در نتیجه بودجه تبلیغاتی مورد نیاز برای تبلیغ بر روی بیلبورد­ها، در روزنامه­ ها و سینما­ها بیشترین کاهش را در این دوران تجربه کرد. با این وجود بودجه تبلیغات دیجیتال و تلویزیونی تقریبا دستنخورده باقی ماند. مسلما دلیل آن این است که تبلیغ کنندگان باید در صحنه ای حضور یابند که مشتری و مخاطب پای آن نشسته باشد.



هنوز نمی­توان به راحتی گفت که چه زمانی بودجه تبلیغات به دوران در حال رشد پیش از شیوع کرونا باز می­ گردد.

به اعتقاد توماس، بهبود این شرایط به دو عامل وضعیت اقتصادی و رفتار مصرف کننده بستگی دارد.

به باور وی بحران اقتصادی از یک سو و مشکلات رفتاری از سوی دیگر به این مساله دامن می­زنند زیرا در بحران­ های پزشکی نظیر این مورد، رفتار مردم با همیشه فرق می ­کند.

برای مثال مردم دیگر به سینما نمی­روند در نتیجه لزومی به تخصیص بودجه تبلیغاتی به این حوزه احساس نمی ­شود. هر دو عامل باید تغییر کنند تا همه دنیا به حالت عادی برگردد.

در شرایط کنونی، تبلیغ کنندگان کالا و خدمات همواره در تلاشند جایی تبلیغ کنند که مخاطب داشته باشند. در ادامه بهترین راه حل این است که در عین پایبندی به هویت خود، از لحاظ اجتماعی مسئولیت پذیر بوده و به معضلات فعلی بپردازید. برای مثال اگر شما یک تولید کننده نوشابه هستید، در این وضعیت می ­توانید بر روی کاهش میزان مصرف پلاستیک یک بار مصرف کار کنید و چنانچه در حوزه تولید صابون فعالیت می­کنید، بهتر است بر روی بهداشت و سلامتی متمرکز شوید.




امتیاز به این خبر:
دیدگاهها: 0

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود