• slide6
responsive slider by WOWSlider.com v8.8

04/27 1402


مصرف کنندگان اسنک در سرتاسر جهان اسنک محبوب خود را تنها بر اساس چهار ویژگی طعم، مواد تشکیل دهنده، بسته بندی و قیمت انتخاب می‌کنند اما اولویت‌ها نزد نسل‌های مختلف با یکدیگر متفاوت است.

در دنیای مدرن، اسنک‌ها همراه همیشگی ما بوده و هر روز بر تنوعشان افزوده می‌شود. امروزه، اسنک‌ها و میان وعده‌ها نه تنها چیپس، کراکر و پاپ کرن را در بر گرفته بلکه اسنک‌هایی از جنس گوشت، ماهی، غذاهای دریایی، میوه‌ها، سبزیجات، پنیره و غیره با سبک زندگی سالم خود را وفق داده اند.

در بحبوحه بحث درباره اولویت‌ها میان جامعه مصرف کنندگان، این بار به بررسی گرایشات میان نسل‌های مختلف می‌پردازیم.

برای شروع، هزاره‌ها (افراد 42 تا 27 ساله) به گذراندن وقت در کافه‌ها و رستوران‌ها عادت کرده اند. نه تنها به این دلیل که بعضی از آن‌ها به عنوان فریلنسر کار کرده و چنین مکان‌هایی را به عنوان دفتر کار خود انتخاب می‌کنند بلکه گهکاه صرفا به این دلیل که ملاقات با افراد در این قبیل جا‌ها راحت تر از هر جا بوده و برای آن‌ها اوقات فراغت از خرید یک کالای جدید مهم تر و با ارزش تر است.

برای هزاره‌ها صرف قهوه همراه با میان وعده‌هایی با قیمتی بالا تر از یک وعده غذای کامل به روالی عادی تبدیل شده است.

آن‌ها برای نوشیدن یک فنجان قهوه در صبح رفتن به کافی شاپ را به ماندن در خانه و دم کردن قهوه ترجیح می‌دهند، نه به این دلیل که عاشق قهوه هستند بلکه به این علت که نوشیدن قهوه صبحگاهی در کافی شاپ برای آن‌ها به یک امر واجب و ضروری تبدیل شده است.

بیشترین تفاوت در میان نسل‌های مختلف در فراوانی اسنک‌ها و میان وعده‌ها مشاهده شد. از مجموع پاسخ دهندگان، 76.2 درصد به گفته خود دو یا سه بار در روز میان وعده می‌خورند. در کنار آن، هزاره‌ها تمایل بیشتری به خوردن میان وعده دارند (18.2 درصد از پاسخ دهندگان 4 تا پنج بار و در مقابل، 7.1 درصد از نسل زد چنین رژیمی را رعایت می‌کنند). علاوه بر این 27.9 درصد از نسل z تنها یک بار میان وعده در طول روز می‌خورند. این رقم در خصوص هزاره‌ها 19.9 درصد است.

در حالی که نسل z اسنک‌ شیرین را به دیگر اسنک‌های موجود در بازار ترجیح می‌دهند، هزاره‌ها بیشتر به سوی تنقلات شور مزه تمایل دارند. تنقلات تند مزه میان نسل z 47.9 درصد و در میان هزاره‌ها 42 درصد طرفدار دارد.

در بررسی نتایج تحقیقات مشخص شد که هر دو گروه سنی چیپس را به بقیه ترجیح می‌دهند. در ادامه نسل z به ترتیب طرفدار کوکی، شکلات و آدامس هستند. از طرف دیگر هزاره‌ها کراکر و تنقلات شور را بیش از بقیه دوست دارند.

بیش از 56 درصد از هزاره‌ها و 50 درصد از نسل z هنگام تماشای تلویزیون میان وعده می‌خورند.

نسل z در خانه و در تنهایی کراکر و پنیر، در کنار دوستان آدامس، هنگام تماشای تلویزیون آدامس، چیپس و کوکی و بعد از ورزش بار‌های پروتئین و میوه مصرف می‌کنند.

در مقایسه با آن، هزاره‌ها در خانه و در تنهایی کوکی و کراکر، در کنار دوستان چیپس، کوکی و پنیر، در حال حرکت موسلی بار و تنقلات، هنگام تماشای تلویزیون چیپس و شکلات و بعد از ورزش بار‌های پروتئین مصرف می‌کنند.

علاقه روزافزون مردم به وضعیت سلامتی خود، هم هزار‌ه‌ها و هم نسل Z را واداشته تا توجه خود را به سمت غذا‌های بدون گلوتن و گیاهی معطوف کنند. این امر منجر به افزایش میزان تقاضا برای میان وعده‌های سالم تر در میان هر دو نسل شده است.

در ادامه کسب اطلاعات درباره تعداد کالری و ترکیب مواد غذایی بر روی انتخاب افراد تاثیر می‌گذارد.

یکی از عوامل مهم در زمینه انتخاب نوع اسنک، قیمت است که این مساله هم مخصوصا در اولین خرید در میان هزاره‌ها و هم در میان نسل z اهمیت فراوانی دارد.

بهترین روش برای خرید و آشنایی با محصولات جدید در نسل z و همچنین هزاره‌ها، مواجهه با محصولات جدید در قفسه فروشگاه است (به ترتیب 46.2% و 58.2%) اما برای نسل z قیمت ظاهرا عامل غالب به شمار می‌رود.

در صورت ارائه کوپن تخفیفی، این احتمال بیشتر وجود دارد که گروه سنی 23 تا 28 ساله یک محصول جدید را امتحان کنند. نزد هزاره‌ها این عامل از اهمیت کمتری برخوردار است.

تبلیغات در نقطه فروش احتمالا 7.7 درصد از نسل z و در مقایسه با آن، 3.6 درصد از هزاره‌ها را وا می‌دارد تا در صورت دریافت اطلاعات کافی یک محصول جدید را انتخاب کنند.

برای بیش از 70 درصد از مصرف کنندگان در سال 2022، تنقلات ترد همچنان نقش یک اسنک ایده‌آل را بازی می‌کنند. بنابراین، جای تعجب نیست که نمایندگان هر دو نسل چیپس را به عنوان یک میان وعده مناسب ترجیح دهند.



تقریبا نیمی از پاسخ دهندگان یک تحقیق جدید گفته اند که وقتی به یک میان وعده عالی فکر می‌کنند، چیپس برایشان یادآور لحظه خاصی در گذشته خواهد بود. 49 درصد از پاسخ دهندگان این موضوع را تایید کرده اند. لمس احساسات از نوع نوستالژیک نقش مهمی را در جذابیت یک برند نزد افراد ایفا می‌کند. تنها چیزی که مدیران محصول باید به آن توجه ویژه داشته باشند، تفاوت‌های فرهنگی است که مشخصه نسل جوان z به شمار می‌رود.



50 درصد از پاسخ دهندگان پس از تاریک شدن هوا تمایل به مصرف میان وعده پیدا می‌کنند. با این حال، در مقایسه با افراد بزرگسال، دو برابر بیشتر احتمال دارد که به طور غیر حضوری تنقلات مورد علاقه خود را سفارش دهند. در عین حال، هزاره‌ها مدعی‌اند که میان وعده‌های مورد نیازشان را از طریق فروشگاه‌های 24 ساعته تهیه می‌کنند.

در نهایت، مصرف اسنک یک نوع تجربه غیر معمول برای علاقمندان است: در تحقیقات مشخص شد که 55 درصد از هزاره‌ها بیشتر از همه هوس خوردن میان وعده‌هایی را می‌کنند که بوی خوبی دارند. این در حالی است که 52 درصد از نسل z ترجیح می‌دهند تنقلات را به چشم دیده و حضوری خرید کنند.

این مساله بار دیگر ثابت می‌کند که نسبت به والدین، بسته بندی تاثیری بسیار زیاد بر روی انتخاب نسل جوان دارد.

امتیاز به این خبر:
دیدگاهها: 0
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.