در سال 2022 شیرینیها سالم تر و آب نباتها تند و تیز تر از قبل شدند. این انقلاب در صنعت شیرینی و شکلات شاهد ظهور انبوهی از طعمهای جذاب و آشنا و گهگاه غیر منتظره بود.
در دنیای امروز، برای این که اسم و رسمی پیدا کنید باید محصولاتی بسازید که نه تنها خوشمزه، طبیعی و سالم بلکه جذاب و هیجان انگیز نیز باشند. به این ترتیب تا مدتها در یادها خواهید ماند.
صنعت شیرینی و شکلات مدتهاست که با اضافه شدن دارچین یا نارگیل طبیعی به محصولات قدیمی، عطر و طعم قوی تر را تجربه میکند.
در حال حاضر، شیرینیها و شکلاتهایی با طعمهای تند غیر معمول از قبل کاکائو تند، چیلی یا هالوپینو که پیش از این حتی تصورش هم غیر ممکن بود، دل ودین مصرف کنندگان مدرن و امروزی را ربوده اند.
در سال 2021، صنعت شیرینی و شکلات رکورد جدیدی را در زمینه فروش به نام خود ثبت کرد. به گزارش انجمن ملی شیرینی پزی ایالات متحده آمریکا (NCA)، افراد 218.1 میلیارد دلار برای خرید آب نبات و شکلات هزینه کردند. این رقم در سال 2020 میلادی 209.8 میلیارد دلار بود. آمار فروش در سال 2022 هنوز منتشر نشده اما همه کارشناسان بر سر این موضوع اتفاق نظر دارند که علیرغم وجود یک سری مشکلات اقتصادی، سال گذشته سالی مثبت برای صنعت شیرینی و شکلات به شمار میرفت.
انتظار میرود که در صورت تداوم این روند رو به رشد، ارزش بازار آب نبات با نرخ رشد متوسط 4.2 درصدی سالیانه، تا سال 2027 به 278.9 میلیارد دلار برسد.
با این وجود، افزایش نرخ تورم انواع کالاها و خدمات در سرتاسر جهان بر روی همه چیز از زنجیره تامین منابع گرفته تا کانالهای توزیع تاثیر میگذارد. در ادامه به ترندهای محبوب و پر طرفدار در دنیای شیرینیها نگاهی میاندازیم:
ادویه جات و چاشنیهای تند یکی از ترندهای برتر سال 2022 بود که دنیای شیرینیها را فرا گرفت. طعم و مزههای تند و جسورانه در کنار ورود به بازار چیپس یا پاپ کورن، در نمایشگاههای شیرینی، اسنک، شکلات و آب نبات نیز حضور پر رنگی داشته اند.
از جمله نوآوریهای موجود در این صنعت میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- برند آب نبات «Brachʼs»، در فصل تابستان از آب نباتهایی با طعمهای میوه ای تند نظیر فلفل هندوانه، چیلی آناناس و فلفل انبه رونمایی کرد. در ادامه آب نبات جدید برند با طعم دارچین مخصوص افرادی است که از طعم کلاسیک نعنا میوه خوششان نمیآید.
- حلقههای اسنک کلاب با روکش ادویه مراکشی «تاجین»، در طعمهای هلو، هندوانه، سیب و انبه به میان وعده ای شیرین و تند تبدیل شده اند.
- آب نبات گازدار «Zotz» با طعم جدید تند و دارچینی، از محبوبیت فراوانی نزد عموم مردم برخوردار است.
- آب نباتهای میوه ای «Jolly Rancher Gummies»، با اسانسی مرکب از طعم ترش لیموناد و میوههای شیرین، طعمی متعادل را تداعی کرده و به نوعی افراد را هشیار میکنند. از انواع مختلف این آب نباتها میتوان از آب نباتهایی با طعمهای «لیموناد گیلاس»، «لیموناد لیمو ترش» و «لیموناد توت فرنگی» نام برد.
- شیرینیهای کلاسیک «Sweetarts Gummies Fruity Splitz» بافتی شبیه به تارت داشته و با طعمهای جدید انگور، پرتقال، گیلاس، لیمو و سیب سبز عرضه میشوند. این شیرینیها به نوبه خود چاکراهها را باز و کسب تجربه ای فراموش نشدنی را تضمین میکنند.
- در نهایت آب نباتهای خوشمزه «Starburst Airs» با طعمهای ترش و استوایی و نوعی بافت پفکی، حاصل همکاری بین «Starburst» و برند نایک بوده و در قالب مارشمالوهای خوش طعم و جذاب، حس نیاز نسل z به میان وعدههای شیرین و جویدنی با بافتی نرم و پفکی را ارضا خواهند کرد.
منبع: www.popsop.com