• slide6
responsive slider by WOWSlider.com v8.8

03/2 1397
ام بی ای نیوز: روزجهانی ارتباطات و روزملی روابط عمومی با تاکید برشفافیت و پاسخگویی به افکار عمومی گرامی داشته شد.
مراسم بزرگداشت 27 اردیبهشت روزجهانی ارتباطات و روزملی روابط عمومی درحالی در ایران برگزارشد که یکی از پرطرفدارترین و پرکاربردترین پیام رسانهای شبکه های اجتماعی با حدود 45 میلیون کاربر فیلتر شده بود.

ارتباطات با آغازحیات بشر پدید آمد و کارکردهای مختلف خود از زمان استفاده سرخپوستان از نشانه ی دود برای پیام رسانی به یکدیگر تا امروز که شبکه های اجتماعی دهکده ی جهانی به وسعت کره ی زمین را پدید آورده اند، ایفا کرده است. این عامل تعیین کننده ی بسیاری از تعاملات و کنش های بشر بوده است و درحال حاضر موضوع ارتباطات اولویت تمام مناسبات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جوامع را تشکیل داده است.
به همین مناسبت مراسم و ویژه برنامه های مختلفی شامل، سیزدهمین همایش روابط عمومی الکترونیک، همایش روابط عمومی و صنعت و پنجمین همایش انتخاب ستارگان روابط عمومی و دومین همایش بررسی مسائل و رخدادهای روابط عمومی ایران با همکاری انجمن ها، موسسات و تشکل های فعال دراین بخش برگزار شد.
دکترسید شهاب سید محسنی عضو هیات مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی درگفتگو با ام بی ای نیوز گفت: در شرایط حاضر روابط عمومی باید بیش ازگذشته به موضوع افکار عمومی و اهمیت آن در تحقق مشروعیت سازمانی خود توجه داشته باشند و بیش از اینکه به دنبال اطلاع رسانی یکسویه به مخاطبان و رسانه ها باشند باید با بهره گیری از شیوه های نوین ارتباطی به دنبال برقراری ارتباط و تعامل اثربخشی با ذینفعان سازمانی خود بوده و اطلاع یابی را مقدم براطلاع رسانی بدانند .
او در مورد استفاده از پیام رسان ها افزود: با توجه به قابلیت های ارتباطی و اطلاع رسانی که این پیام رسانها درجامعه دارند، لازم است پیام رسان هایی با قابلیت ها و امکانات بالاتری در اختیار مخاطبان قرار داده شود و به نوعی رقابتی بین پیام رسانهای مختلف برای جذب بیشتر کاربران ایجاد شود. وی با اشاره به بحرانهایی که درسال 96 کشور را تحت تاثیر قرارداده بود به نقش مهم روابط عمومی ها در مدیریت بحران اشاره کرده و گفت: اگر روابط عمومی سازمان ها در هنگام بروز بحران به خواسته های افکار عمومی پاسخگو نباشند و نسبت به شفاف سازی و بیان واقعیت ها و جزییات موضوعات مختلف اقدام نکنند، ضمن ازدست دادن اعتماد افکار عمومی مشکلات و صدمات جبران ناپذیری در بخش های مختلف جامعه به وجود می آورد.
سلطانی فر معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با اظهارامیدواری از برگزاری همه ساله مراسم مرتبط با روزملی ارتباطات و روابط عمومی، تغییرنگاه به شبکه های اجتماعی و دستیابی به راهکارهای استفاده مطلوب از ظرفیت های سایر شبکه های نوین ارتباطی درایفای نقش های اثرگذار نهاد روابط عمومی را موثر دانست.
او گفت: هنر روابط عمومی در اصل این است که از زبان مردم سخن بگوید و با تغییرنگرش های سنتی و همگام با استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی، رسالت و اهداف منطبق با فلسفه وجودی خود را دنبال کند.
سعید رضا عاملی مدیر دانشکده ی مطالعات جهانی دانشگاه تهران نیز در مورد مدل سازی عناصر بنیادین شبکه های اجتماعی سخن گفت و اینکه امروزه موضوع نوع روابط عمومی دردنیا مطرح است که بر پلتفرم فناوری جدید از جمله دیجیتال، هایپرلینک و مبتنی بر معماری سه گانه اینترنت، لایه ای بودن و یکپارچه بودن بنا شده است. 
رییس خانه روابط عمومی ایران نیز بر نقش روابط عمومی ها در سامان بخشی افکارعمومی تاکید کرد و از تنزل این نهاد و سیاست کوچک سازی و تخریب آن ابراز تاسف و نگرانی داشت.
دربیانیه ی خانه روابط عمومی ایران که در این مراسم خوانده شد نیزضمن مرور حدود 70سال حضور روابط عمومی درایران 27 اردیبهشت را روز بزرگداشت مردم داری، احترام به افکارعمومی و تکریم گفت و شنود و تعامل و همفکری و همرایی و همراهی دانست.
در بخشی ازاین بیانه آمده است: با توجه به اینکه روابط عمومی حرفه ای روبه رشد است و می تواند در خدمت تقویت و اجرای اندیشه ها ی فرهنگی و ارتباطی مثل اخلاق و تفاهم توسعه و گفت و شنود و تقویت پاسخگویی، ارتقای رضایتمندی و افزایش مشروعیت عملکردی باشد و این ظرفیت بزرگ است که می تواند آگاهی را افزایش دهد و خواسته ها و تمایلات و انتظارات مخاطبان را به شکل سازمان یافته ای در اختیار تصمیم سازان و تصمیم گیران قراردهد.

لازم به ذکر است در همایش ستارگان روابط عمومی از مدیران و کارشناسان و اهالی تلاشگر این حرفه که موفق به ایجاد تغییر مثبت یا عملکردی در جهت اعتلای روابط عمومی داشتند نیز تقدیر شد و نشان روابط عمومی برتر تعلق گرفت.
انجمن متخصصان روابط عمومی نیز بر اهمیت حرفه گرایی تاکید کرد و این کار را منوط بر به کاگیری نیروی انسانی متخصص درحوزه ی ارتباطات دانست که با معیارها، اصول و مهارتهای یک روابط عمومی حرفه ای آشنا باشد.

mbanews.ir - مريم غضنفري
امتیاز به این خبر:
دیدگاهها: 0

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود