09/28
1396
ام بی ای نیوز:یلدا تکاپوی خاصی را میان برندهای ایرانی به پا کرده است. این اتفاق مال امسال نبوده و چندین سالست که برندها از قبل برای طولانی ترین شب سال برنامه ریزی میکنند. برنامه ریزی که چه عرض کنیم، طرحی، محصولی و یا جشنوارهای را برای این شب خاص در نظر میگیرند. از آوردن واژه برنامه ریزی صرف نظر شد، چون کمتر برندی را میتوانید، بیابید که برای مثال از اوایل سال برای این شب به یادماندی طرح ریزی کرده باشد. این موضوع را به راحتی میتوانید، از خروجی کارهایی که این روزها در شبکه های مجازی منتشر میشود، حس کنید. به هر حال یلداست و مخاطبان درگیر برگزاری مراسم ویژه برای این شب و حیف است که برندها از آن به راحتی عبور کنند.
جشنواره های یلدانه
یکی از اتفاقات هفته پیش روی یلدا، جشنواره های فروش و تخفیفی ست که برندها یکی پس از دیگری در حال اکران دارند. این جشنوارهها فقط مخصوص محصولات خاص شب یلدا نبوده و هر برندی از لوازم خانگی گرفته تا سایت های فروش آنلاین از موقعیت پیش آمده استفاده و با تخفیفاتی محصولاتشان را به مشتریان عرضه کرده اند. نکته جالب این تخفیفات؛ استفاده از طرحهایی ست که برندها از سال گذشته به یادگار نگه داشته و امسال نیز در حال استفاده هستند. به نوعی میتوان گفت: برخی از برندها بدون هیچ تغییر و فقط به خاطر سودآوری بیشتر اقدام به برگزاری جشنواره ویژه کرده اند. این درحالیست که اگر برندها وقت بیشتر و خلاقیت بهتری داشته باشند، مطمئنا عکس العمل آن را در بازخورد مشتریانشان خواهند دید.
محصولات یلدانه
در این هیاهوی برنامه ریزی برای شب یلدا، برخی از برندها محصولاتی را متناسب با این آیین باستانی تهیه و برای مشتریانشان عرضه کردهاند. محصولات چنین برندهایی معمولا یکی از مواد اصلی سفره ایرانیان در شب یلداست. برای مثال یکی از برندهای فعال در حوزه شیرینی و شکلات و پشمک محصولاتی را به طعم هندوانه و... تولید کرده و با بسته بندی های جذاب به بازار عرضه کرده است. این برند با این کار علاوه برفروش بیشتر و باعث ماندگاری نام برندش در ذهن مشتریان شده است. چون هر مشتری با عبور از مقابل ویترین مغازه و دیدن این بسته بندی ها فورا به یاد شب یلدا افتاده و در پیامد آن نسبت به خرید محصول و یا هدیه آن اقدام میکنند.
کمپین های فرهنگی یلدانه
سازمان زیباسازی شهر تهران به رسم سال گذشته، امسال نیز کمپینی فرهنگی در سطح شهر تهران اجرایی کرده است. در این کمپین به مانند سال گذشته در بسیاری از رسانههای محیطی طرح هایی با حال و هوای یلدا به همراه جملات و شعارهایی به تصویر کشیده است. طرح های ساده و جملاتی ساده تر که مخاطبان را به دور هم بودن دعوت میکنند. علاوه براین، در طرح های سازمان زیباسازی جملاتی مبنی بر استفاده کمتر مخاطبان از شبکه های مجازی در شب یلدا آمده است. باید امیدوار بود، مخاطبان تحت تاثیر این جملات قرار گرفته و نسبت به اجرای آن واکنش نشان دهند. نشان دادنی که در پس آن شبی دلنشین را برای مخاطبان به ارمغان خواهد آورد.
در این هیاهوی برنامه ریزی برای شب یلدا، برخی از برندها محصولاتی را متناسب با این آیین باستانی تهیه و برای مشتریانشان عرضه کردهاند. محصولات چنین برندهایی معمولا یکی از مواد اصلی سفره ایرانیان در شب یلداست. برای مثال یکی از برندهای فعال در حوزه شیرینی و شکلات و پشمک محصولاتی را به طعم هندوانه و... تولید کرده و با بسته بندی های جذاب به بازار عرضه کرده است. این برند با این کار علاوه برفروش بیشتر و باعث ماندگاری نام برندش در ذهن مشتریان شده است. چون هر مشتری با عبور از مقابل ویترین مغازه و دیدن این بسته بندی ها فورا به یاد شب یلدا افتاده و در پیامد آن نسبت به خرید محصول و یا هدیه آن اقدام میکنند.
کمپین های فرهنگی یلدانه
سازمان زیباسازی شهر تهران به رسم سال گذشته، امسال نیز کمپینی فرهنگی در سطح شهر تهران اجرایی کرده است. در این کمپین به مانند سال گذشته در بسیاری از رسانههای محیطی طرح هایی با حال و هوای یلدا به همراه جملات و شعارهایی به تصویر کشیده است. طرح های ساده و جملاتی ساده تر که مخاطبان را به دور هم بودن دعوت میکنند. علاوه براین، در طرح های سازمان زیباسازی جملاتی مبنی بر استفاده کمتر مخاطبان از شبکه های مجازی در شب یلدا آمده است. باید امیدوار بود، مخاطبان تحت تاثیر این جملات قرار گرفته و نسبت به اجرای آن واکنش نشان دهند. نشان دادنی که در پس آن شبی دلنشین را برای مخاطبان به ارمغان خواهد آورد.
mbanews.ir-نرگس فرجي