ام بی ای نیوز: استعفای محمد سلطانی فر؛ رئیس سابق دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها و پذیرش آن با بازتابهای بسیاری میان اهالی مطبوعات روبرو شد. محمد سلطانیفر در مدت یک سال و ۲۷ روزی که سمت معاونت امور مطبوعاتی را برعهده داشت، درباره بهبود و تغییر شرایط بیمه خبرنگاران، اهدای وام و تسهیلات، کاهش مشکلات کاغذ و ... وعدههایی داد که برخی از آنها عملی و برخی دیگر عمل نشده باقی ماندند.
اما سلطانی فر وعدهای نیز به فعالان تبلیغاتی داده بود، وعدهای که در تمامی سخنرانیهای خود در میان تبلیغاتچیها بر آن تاکید داشت. سلطانی فر عنوان کرده بود که باید دامنه دخالت دولت در امور مربوط به کانونهای تبلیغاتی کمتر شود و به همین دلیل است راه اندازی اتحادیه کانونهای تبلیغاتی واجب است. ایشان تاکید داشت: باید نهادهای خصوصی را توانمند کرد. بعد از توانمند کردن صدور مجوز را نیز باید به آن ها واگذار کنیم. این رقابت باعث افزایش کیفیت عرصه تبلیغات میشود. سلطانی فر گفته بود: رایزنی با مجلس شورای اسلامی برای اصلاح قانون تبلیغات در ایران صورت گرفته است.
اما دیگر سلطانیفر در سمت خود نیست که چنین وعدهی مهمی را عملی کند. وعدهی که مدت هاست اهالی تبلیغات منتظر آن هستند. اهالی که فکر میکنند با راه اندازی اتحادیه تبلیغات شاید اختلافات موجود در این صنعت حل شده و بسیاری از فعالان تبلیغاتی به حق خود برسند و برخی از دلال بازیهای برطرف شوند. اتحادیهی که تبلیغات چیها را به سمت اجرای بهتر تبلیغات سوق داده و صنعت تبلیغات را مدیریت کند. تبلیغاتی که این روزها با ورود به عرصه دیجیتال دگرگون شده و بیش از گذشته نیاز به کمک دارد تا شرکتهای تبلیغاتی مسیر جدیدی را برای خود طراحی کنند. مسیری که با تغییر هر مدیر جهتی تازه به خود میگیرد.
هنوز جانشین محمد سلطانیفر مشخص نشده است. جانشینی که شاید با آمدنش مدیران تصمیم گیرنده عرصه تبلیغات را تغییر دهد و با اجرای برنامههای جدید وعدههای سلطانیفر را به تعویق بیندازد. امید است، این اتفاق رخ ندهد و با آمدن رئیس جدید برنامههای شکل گیری اتحادیه کانونهای تبلیغاتی سرعت بیشتری به خود بگیرند. علاوه بر این برنامهها، روند اصلاح قانون تبلیغات نیز سریعتر اجرایی شود. اهالی تبلیغات منتظر اتفاقاتی هستند که حال این روزهایشان را خوش کند. روزهایی که به سختی اما با وجود فرصتهای بسیار برای فعالان تبلیغاتی در حال گذر است.
روزهایی که با اتحاد و همبستگی؛ تبلیغاتچیها به خوشی از آنها عبور کرده و نتایج درخشانی را به جای خواهند گذاشت.
mbanews.ir-نرگس فرجي