ام بی ای نیوز: شرکت ارتباط تصویر اشاره، از ابتدای امسال، همکاری خود را با برند چیتوز آغاز نموده است.
شرکت ارتباط تصویر اشاره، از ابتدای امسال، همکاری خود را با برند چیتوز آغاز نموده است. اشاره، در دور جدید فعالیتهای تبلیغاتی و ارتباطی چیتوز، برای محصولات نامآشنا و نیز محصولات جدید این برند، به طراحی و اجرای فعالیتهای تبلیغاتی میپردازد. برای دریافت اطلاعات دقیقتر درباره فعالیتهای اخیر چیتوز با «کامیار ذوالفقاری، مدیر امور مشتریان» و «فرزاد ترکمانی، مدیر پروژه» از شرکت ارتباط تصویر اشاره، گفتگویی داشتهایم که در ادامه میخوانید.
درباره روند همکاری اشاره و چیتوز برایمان بگویید؟
فرزاد ترکمانی: از ابتدای سال 98 همکاری شرکت ارتباط تصویر اشاره با برند چی توز آغاز شده است. چیتوز نامی آشنا در بازار است که محصولات متنوعی را در دستهبندیهای مختلف ارائه میکند. برند چیتوز به خاطر ذات محصولات و رقابت تنگاتنگی که در بازار حوزه فعالیتش وجود دارد، همواره حضور فعالی در عرصه تبلیغات به خصوص تبلیغات تلویزیونی داشته است؛ تا به این ترتیب، نام برند همیشه در ذهن مخاطب باقی مانده و به سهم بازار بیشتر منجر شود. در نظر داشته باشید که در دور جدید تبلیغات چیتوز از یک سو سعی شده به استراتژی ارتباطی برند وفادار بمانیم و از طرفی، در کنار حفظ فضای پرشور و حال برند، ایدههای جدید و خلاقانهای داشته باشیم.
کامیار ذولفقاری: همکاری اشاره با برند چیتوز پروژههای مختلفی را بر میگیرد که بخشی از آنها پخش و اکران شده و بخش دیگری نیز در آینده در معرض دید مخاطبان هدف قرار خواهد گرفت.
در تبلیغات برند چیتوز، با توجه به مخاطب هدف و نیز محدودیتهای موجود، کانالهای ارتباطی مختلفی در نظر گرفته شده که در عین حال، هم محصولات محبوب و پرمخاطب این برند به مخاطبان یادآوری و هم محصولات جدید به مخاطبان معرفی شود.
فرزاد ترکمانی: در تبلیغات تلویزیونی، محصولات نامآشنایی چون اسنک موتوری، پاپ کورن، چیپلت، انواع چیپس، و نیز محصولات جدیدی مانند مسترفیش و چیفلکس در معرض دید مخاطبان قرار گرفته است.
در خصوص محصولاتی مانند اسنک موتوری، پاپ کورن و چیپلت، سعی شد مسیر ارتباطی قبلی پیش گرفته شود و در مقابل برای خلال سیبزمینی رویکردی تازه مد نظر قرار گرفت، به این ترتیب که با بهرهگیری از تکنیک استاپموشن، سعی شد تا به نحوی جذاب و متفاوت، کاربردهای مختلف محصول برای مخاطبین به تصویر کشیده شود. در رابطه با چیپس نیز، استراتژی متفاوتی اتخاذ گردید به این ترتیب که با حفظ حال و هوای تبلیغات پیشین این محصول، آگهی جدیدی ارائه شد که تأکید بیشتری روی محصول داشته و موقعیتهای متفاوتی را برای مصرف محصول، در معرض دید مخاطب قرار میدهد.
در مورد محصول مسترفیش برایمان بگویید؟
کامیار ذولفقاری: در رابطه با مسترفیش، با توجه به جدید بودن این برند و همچنین نوع مصرف این محصول، تلاش شد در آگهی تبلیغاتی، وجوه متمایزکننده و به یادماندنی این محصول، با مخاطبین هدف در میان گذاشته شود. به این ترتیب که شخصیتهای داستان در مواجه با مسترفیش حال و هوای جدید و متفاوتی را تجربه میکنند؛ حال و هوایی که به محض فاصله گرفتن از محصول به نوعی محو میشود. این حال و هوا از فردی به فرد دیگر در آگهی تلویزیونی منتقل میشود. چنین رویکردی متفاوت بودن محصول مسترفیش را نشان میدهد. برای این سری از آگهیها شعار «توی تورش میافتی» طراحی شده است. شعاری که یادآور «نام برند» (مسترفیش) و «ماهی شکل بودنِ» این محصول است و به این نکته اشاره دارد که مصرفکنندگان به محض خوردن اولین تکهی آن در تورش میافتند و تا آخرین ذرهی محصول پیش میروند.
کامیار ذولفقاری: تبلیغات محیطی مسترفیش نیز به صورتی هماهنگ با آگهی تلویزیونی در نظر گرفته شد تا بتواند از سینرژی بین تبلیغات تلویزیونی و محیطی، در جهت یکپارچگی بیشترِ انتقال پیام به مخاطبین استفاده کند. به این ترتیب، شعار «توی تورش میافتی» در این فضا نیز به کار گرفته شد.
در دورهی جدید فعالیتهای تبلیغاتی برند چیتوز، ضمن وفاداری به استراتژی برند چیتوز، در کنار رسانههای ATL مانند تلویزیون و تبلیغات محیطی، برای فضای دیجیتال نیز برنامههایی در نظر گرفته شده است که مخاطبان به مرور شاهد آنها خواهند بود.
در مورد محصول چی فلکس چه عملکردی داشتهاید؟
فرزاد ترکمانی: در رابطه با محصول جدید چیفلکس که غلات صبحانه چیتوز است و در ابتدای روز و برای صبحانه استفاده میشود باید بگویم: در فعالیتهای ارتباطی برای لانچ این محصول، بر روی شیوه مصرف این محصول در کنار خانواده تاکید شده است و در عین حال، سعی شده تا چیفلکس به عنوان برندی که شروع یک روز خوب را نوید میدهد، به مخاطبان معرفی شود. لازم به ذکر است، با توجه به این که، این محصول، طبقهای از محصولات صبحانه را در خود جای داده است و در آینده نیز شاهد محصولات دیگری از این برند هستیم، میبایست از ایدهای استفاده میکردیم که در آینده قابلیت بسط دادن داشته باشد. به همین خاطر بر عنصر «صدا» متمرکز شدیم و صدایی برای محصول در نظر گرفتیم که در تیزر برای مخاطب تکرار شود. این صدا برخواسته از تکان دادن بستهبندی محصول است. ایدهی صدا قابلیت بسط به آگهیها و معرفی محصولات جدید را دارد. در واقع تمامی افراد حاضر در آگهی نسبت به صدا شرطی شده و به محض شنیدن این صدا، به یاد محصول میافتند. شعار معرفی این محصول «یک روز خوب با چی شروع میشه» در نظر گرفته شده است. تبلیغات این محصول از ابتدای شهریور که آغاز ماه بازگشت به مدرسه نیز هست، شروع شد.
درباره تبلیغات محصولاتی مانند چیپس و... توضیح بفرمایید؟
کامیار ذولفقاری: علاوه بر موارد فوق، با هدف مواجهی حداکثری مخاطب با محصول، با در نظر گرفتن آرمآگهیهایی برای اسنک موتوری و چیپس، برنامهی پخش تکمیلتر گردید. به این ترتیب که برای آرمآگهی محصول چیپس نرمال، بیشترین مواجهی مخاطب با محصول در دستور کار قرار گرفت و در آرمآگهی اسنک موتوری نیز کاراکتر معروف چیتوز در نظر گرفته شد که سوار بر موتور است و شعار معروف یه گاز خوشمزه توانسته پیام برند را به مخاطبان برساند.
فرزاد ترکمانی: در فضای محیطی نیز، تبلیغات برندها و محصولاتی چون کرانچی و مسترفیش در دستور کار قرار گرفت. در تبلیغات محیطی کرانچی، با توجه به محدودیتهای موجود در این رسانه برای این قبیل محصولات، سعی شد با نگاهی خلاق به این موضوع توجه شود و در ضمن این که، تم تبلیغات قبلی چی توز تداعی میشود، از لحاظ بصری، وجوهی تازه و جذاب به تصویر کشیده شود. در این تصویر کاراکتر چیتوز مانند شخصیت اصلی فیلم ایندیانا جونز مشعلی به دست گرفته است. مشعل و شعله یادآور کرانچی و تندی فلفلی بودن محصول است. برای این آگهی شعار«یک ماجرای تند و آتشین» که باز هم یادآور فضای ماجراجویانهی فیلم است، طراحی شد.
mbanews.ir- نرگس فرجی