ام بی ای نیوز: مکدونالد در قالب یک کمپین هوشمندانه در فضای باز، با اعتماد به نفس زیاد، اسم و لوگوی خود را از روی بیلبوردها بر می دارد.
این رستوران زنجیره ای فست فود آن قدر از برندسازی خود مطمئن است که تصمیم گرفته تا در قالب یک سری آگهی های تبلیغاتی جدید با ذوق و با سلیقه بیرون از خانه، اسم، لوگو و تصاویر غذاهای موجود در منو را حذف کند.
کمپین فوق، محصول آژانس تبلیغاتی Leo Burnett لندن و دیزاینر معروف، دیوید شوون، با عنوان ستون های نمادین، پوستر های تایپوگرافیک متعدد، شامل مواد اولیه با کدهای رنگی رمزگذاری شده و ساندویچ هایی از جنس کلمات را در بر می گیرند.
مشتریان نه فقط متوجه می شوند که آگهی های تبلیغاتی مربوط به چه شرکتی هستند، بلکه تشخیص می دهند که کدام یک از آیتم های منو تبلیغ می شوند.
به گفته اندرو لانگ، رئیس خلاقیت آژانس تبلیغاتی Leo Burnett لندن، فقط تعداد محدودی از برند ها می توانند شبیه به این با مخاطبان ارتباط برقرار کنند. با افتخار فراوان، مشتری تازه ترین کمپین تبلیغاتی این آژانس نمادین ترین برند در سرتاسر جهان است. در ادامه این فرصت به شما داده می شود که نامش را حدس بزنید.
فقط یک رستوران شبیه به مکدونالد می تواند بدون نمایش هر نوع تصویری از غذاهای خود شما را گرسنه کند.
مرضیه فروتن