ام بی ای نیوز: ایران تلنت، چندی است کمپین 360 درجهای را اجرایی کرده است. این کمپین که با شعار دنیا را تغییر بده اکران شده با بازخوردهای بسیاری از طرف مخاطبان مواجه شده است. ام بی ای نیوز گفتگویی با پویا حمزه لویی
Marketing Director ایران تلنت داشته که در ادامه میخوانید.
درباره هدف کمپین ایران تلنت توضیح بفرمایید؟
ایدهپردازی کمپین محیطی ایران تلنت به هشت ماه پیش باز میگردد. زمانی که پس از بررسی و تحقیق متوجه شدیم، مخاطبان ایران تلنت را با صفاتی مانند حرفهای، بین المللی و با ارزش بودن به یاد میآورند. اما در این میان برخی از مخاطبان نیز ایران تلنت را برندی بدون فعالیت تبلیغاتی و ساکن میشناختند. باید چنین تفکری را از ذهن مردم دور و ایران تلنت را برندی زنده و پویا به مخاطبان نشان میدادیم. برهمین اساس ایدهی اجرای کمپینی با محوریت برند و افزایش آگاهی مخاطبان نسبت به برند شکل گرفت. البته کمپین اهداف دیگری را نیز دنبال میکرد. قصد داشتیم از طریق کمپین به مخاطبان جایگاه برند که درصدر بازار حوزه فعالیت خود قرار دارد نشان دهیم. همچنین کمپین راهی برای برقراری ارتباط با گروه مخاطبان جدید ایران تلنت که گروه سنی 20 تا 30 سال هستند، بود.
آیا کمپین 360 درجه تدوین شده است؟
بله؛ کمپین تقریبا 360 درجه تدوین شده بود و علاوه بر تبلیغات محیطی از شبکههای اجتماعی، تبلیغات دیجیتال و اینفلوئنسرمارکتینگ هم برای ارسال پیام استفاده کردیم. در ایونت داخلی سازمان نیز از پیام کمپین استفاده شد. همکاران ما نیز به انتقال پیام در شبکههای اجتماعی کمک کردند. لازم به ذکر است، تبلیغات دیجیتال ما شامل لندینگ بود. لندینگ نیز کامل به توضیح کمپین اختصاص یافته بود. در واقع تمرکز اصلی براین بود که درباره محصولات ایران تلنت صحبت نکنیم و خود برند را محور اصلی قرار دهیم. درکمپین درباره نحوه عملکرد برند و تاثیری که بر زندگی افراد میگذارد تا آنها با شغل شان دنیا را تغییر دهند، اشاره شده بود.
کمپین چه گروه مخاطبانی را شامل میشود؟
تمام کسانی که به سایت ایران تلنت مراجعه میکنند، جزء گروه مخاطبان کمپین بودند. این افراد شامل کارجو و کارفرما و یا حتی کسانی که زبان انگلیسی در حد خواندن و نوشیدن ابتدایی بلد هستند و امکان استفاده از سایت را دارند، میشود. ایران تلنت برحسب اینکه گروه مخاطبانش امکان دارد از طریق چه رسانههایی پیام را دریافت کند، رسانههای تبلیغاتی را انتخاب کرده بود. پیامها هم متناسب با رسانهها طراحی شد، برای مثال: پیامی که در رسانه محیطی استفاده شده لزوما در شبکههای اجتماعی استفاده نشده است. درگیر کردن مخاطبان لزوما از طریق ارسال یک پیام مشابه در رسانههای مختلف اتفاق نمیافتد. پیامها باید به شکلی طراحی شوند که مخاطب با دیدن رسانههای مختلف بتوانند ارتباطی میان آنها بیابد. هدف ایران تلنت؛ ایجاد حس خوب و نشان دادن نحوه عملکرد موفقیت آمیز این وبسایت بود. با توجه به اتفاقات اخیر که بسیاری از آنها پیشبینی نشده بود، کمپین در زمان مناسبی اکران شد. کمپین با بازخورد خوبی از طرف کارجویان مواجه شد. مخاطبان مختلفی در شبکههای اجتماعی مانند توییتر نسبت به کمپین واکنش نشان دانند و بازخورد مثبت خود را اعلام کردند. در این واکنشها بسیاری از مخاطبان از تجربیات، کارش و تاثیرشان در دنیا گفتند. دریافت چنین بازخوردهای برای ما بسیار خوشایند بود. در این کمپین به افراد گفته شد، قرار نیست کاری بزرگی برای تغییر دنیا انجام دهند، آنها با کار فعلی خود به عنوان حسابدار و ... بر دنیای اطرافشان تاثیر میگذارند و تا حد توان برای تغییر تلاش میکنند. آنها نقش کلیدی در تغییر دنیا ایفا میکنند. افراد باید مراقب باشند که دچار روزمرگی نشده و به امید تغییر مثبت دنیا برنامهریزی کنند.
درباره بازخوردهای کمپین برایمان بگویید؟
در راستای این کمپین نزدیک به 15 هزار پیام از طرف مخاطبان دریافت کردیم، برخی از آنها عنوان میکردند، نمیدانستند با عملکردشان در حال تغییر دنیا هستند و کمپین برآنها اثر مثبتی داشته است. پیام کمپین تلنگری به مخاطبان وارد کرد که به کارشان توجه بیشتری کنند و بدانند که بسیار تاثیرگذارند. در این میان آتش نشانی به ما پیام داده و گفته بود: همین که با آموزش به مردم یاد دهیم با رعایت ایمنی دنیای بهتری دارند، برایمان لذت بخش و کافی است و با همین کار دنیای بهتری را خواهیم ساخت. سایت ایران تلنت پس از اکران کمپین با مراجعان بسیاری نیز روبرو شد و بسیاری از کارفرماها برای دریافت خدمات به سایت مراجعه کردند. مراجعه به سایت پس از دو هفته از اکران کمپین بیشتر شد. ورود کارفرماهای جدید برایمان بسیار ارزشمند بود. کمپین مورد نظر ادامهدار است و ایران تلنت کمپینهای جدید دیگری را نیز اکران خواهد کرد. ایران تلنت معتقد است، تمامی افراد برای تغییر دنیا و ساختن جهان بهتر در تلاش هستند.
mbanews.ir- نرگس فرجی