ام بی ای نیوز: روغن موتور کاسپین زیرمجموعه بخش خودرویی فومن شیمی، به تازگی فعالیتهای تبلیغاتی را اجرایی کرده است. کاسپین در راستای این فعالیتها دو آگهی تلویزیونی و رادیویی را نیز در حال اکران دارد. آگهی تلویزیونی و رادیویی این برند توسط شرکت ارتباط تصویر اشاره ایده پردازی و اجرا شده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره سری جدید فعالیتهای تبلیغاتی روغن موتور کاسپین گفتگویی با امید عزیزیان مدیرتبلیغات بخش خودرویی فومن شیمی، کامیار ذولفقاری مدیر پروژه از شرکت ارتباط تصویر اشاره و آرمیتا معدلت مدیرخلاقیت از شرکت ارتباط تصویر اشاره داشتهایم که در ادامه میخوانید.
فعالیتهای جدید تبلیغاتی فومن شیمی با چه هدفی اجرایی شدهاند؟
عزیزیان: فعالیتهای تبلیغاتی اخیر فومن شیمی با هدف اجرای طرح فروش ویژه روغن موتور و فیلترکاسپین برنامهریزی شده اند. در این سری از فعالیتها، برنامههای مختلفی را اجرا کرده و خواهیم کرد. برای شروع و اعلام طرح، آگهی رادیویی از اواسط دیماه منتشر شد. در این آگهی به مخاطبان نوید دادیم؛ فومن شیمی قرار است، طرحی را آغاز کند. علاوه بر آگهی رادیویی، آگهی تلویزیونی نیز تهیه شده که از ۱۵ اسفند منتشر و انتشار آن تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت. در تبلیغات تلویزیونی نمای از تعمیرگاهی که تداعی کننده بیمارستان است به مخاطبان نشان داده میشود. در این تعمیرگاه ماشینی حالش خوب نیست و تعمیرکار به همراه دستیارانش در حال تعمیر هستند. تعمیرکار پس از بررسی متوجه جرم گرفتگی موتور میشود و برای برطرف کردن مشکل از روغن موتور کاسپین استفاده میکند. روغن موتور کاسپین، جرم موتور را از بین برده و از کیفیت بهتری نسبت به روغن موتورهای موجود در بازار برخوردار است. برای این سری از تبلیغات کانسپت “همراه در مسیر” در نظر گرفته شده است. در واقع در این کانسپت این موضوع نهفته است که روغن موتور کاسپین در تمام مسیر همراه رانندگان است.
با حل چه مسئلهای، طرح ریزی برای آگهیهای رادیویی و تلویزیونی آغاز شد؟
ذولفقاری: محصولی که در بریف برآن متمرکز شدیم، روغن موتور کاسپین بود. این محصول یکی از محصولات بخش خودرویی شرکت فومن شیمی است. محصولی که نامش در بریف کنار نام شرکت مادر فومن شیمی آمده بود و قرار بود در تبلیغات نیز این دو نام کنار هم بمانند. فومن شیمی برای تولید روغن موتور کاسپین از تکنولوژی استفاده میکند که محصول مانع از جرم گرفتگی موتور خودرو میشود. این روزها که به دلیل شرایط اقتصادی قیمت خودرو به یکباره بالا رفته اکثر افراد دیگر به فکر تعویض خودرو نیستند و در تلاش هستند که خودروی فعلی خود را حفظ کنند. نگهداری درست از موتور خودرو یکی از مهمترین دغدغههایی است که اکثر افراد با آن مواجهاند. ایدهی آگهی تلویزیونی روغن موتور کاسپین نیز در راستای حل همین دغدغهی مهم است. شرکت ارتباط تصویر اشاره مسئولیت ایدهپردازی و اجرای آگهی تلویزیونی و رادیویی روغن موتور کاسپین را برعهده داشته است.
تصویرسازی آگهی تلویزیونی یکی از مهمترین بخشهای کار بود. تلاقی تصویر بیمارستان برتعمیرگاه، بطوری که هیچ کدام از این فضاها برجسته نشوند، اقدام مهمی بود که در آگهی تلویزیونی توسط تیم خلاقیت انجام شد. این تصویرسازی نیاز به جلوههای ویژه و… داشت که تیم به خوبی از عهده آن برآمد.
لازم به ذکر است: در آگهی رادیویی به جزییات بیشتری از محصول اشاره شده است. در واقع در آن آگهی از مزایای محصول با مخاطبان صحبت کردیم.
درباره مراحل ایدهپردازی آگهی تلویزیونی برایمان بگویید؟
معدلت: فومن شیمی نامی بزرگ درصنعت خودرو کشور و محصولات تولیدی این شرکت مانند روغن موتور کاسپین از استانداردهای بالایی برخوردار هستند. این مورد نکته مهمی بود که قصد داشتیم در آگهی تلویزیونی برآن تاکید کنیم. در آگهی با زبان تصویر و انتزاعی به مخاطبان گفتیم: استفاده از روغن موتور کاسپین عمر موتور خودروی آنها را طولانیتر کرده و مانع از جرم گرفتگی اجزایی داخلی موتور میشود. چنین عملکردی مانع ایجاد استحکاک بیمورد میان اجرای موتور خودرو میشود. از آن جایی که جان، ارزشمندترین دارایی هر انسان است؛ تخصص و مهارت پزشکان و پرستاران، امکانات فضای درمانی و همچنین داروهایی که برای درمان تجویز میشوند تا از این ارزشمندترین دارایی انسان محافظت کنند، همگی اهمیت بسیار زیادی پیدا میکنند. در این آگهی با تداعی فضای یک بیمارستان در یک تعمیرگاه ، ازسویی به اهمیت حفظ سلامت خودرو اشاره کردهایم و از سوی دیگر محصول روغن موتور کاسپین را در جایگاه یک ناجی و مأمور حفظ سلامت خودرو قراردادهایم ، محصولی که متخصصان حرفه ای آن را استفاده و تجویز می کنند. بنابراین تداعی یک مراکز بهداشتی و درمانی بر یک تعمیرگاه خودرویی بهترین فضایی بود که میتوانستیم از طریق آن پیام را به مخاطبان منتقل کنیم. بنابراین مخاطبان در آگهی تعمیرگاه ماشینی را مشاهده میکنند که در آن المانهای مرکز درمانی تداعی شده است. بنابراین در آگهی تلویزیونی تلاش شد، فضایی بین تعمیرگاه و بیمارستان را برای مخاطبان تداعی کنیم. چنین عملکردی باعث شد که آگهی میان آگهیهای دیگر که معمولا از فضای یک تعمیرگاه برای بیان مزیتهای محصول استفاده میکنند، متمایز شود.
در آگهی مورد نظر، خانم و آقایی به تصور کشیده شده که با نگرانی حال خودرو خود را از مکانیک جویا میشوند. مکانیک نیز به همراه چند دستیار در حال بازدید ازماشین هستند. این افراد پس از بررسی متوجه وضعیت موتور و استفاده از روغن موتور غیراستاندارد میشوند. در ادامه داستان؛ مکانیک روغن موتور را از طریق سرم به ماشین وصل و علائم حیاتی خودرو شروع به کار میکنند. در انتها مکانیک به صاحبان ماشین عنوان میکند: خودرو با طی مسافتی طولانی و عمرزیاد همچنان به کار خود ادامه خواهد داد. نگرانی خانم و آقا؛ تداعی نگرانی است که این روزها تمامی افراد دارنده خودرو با آن مواجهاند. در واقع محصول در آگهی به عنوان ناجی خودروها به مخاطبان معرفی میشود.
غیر از آگهیهای تلویزیونی و رادیویی چه فعالیتهای دیگری اجرایی کردهاید؟
عزیزیان: علاوه بر تبلیغات تلویزیونی و رادیویی، فعالیتهای BTL نیز برای معرفی طرح اجرا شد. این بخش بطور سراسری اجرا شده اما فومن شیمی تمرکز بیشتری بر روی شهرهای تهران، شیراز، مشهد و رشت داشته است. برای مثال: در این بخش از فعالیتها، مغازههایی توسط تیم فروش مشخص میشد، این مغازهها توسط سه پروموتر و یک سرپرست برندد میشدند. این افراد پس از حضور تیم فروش با ماشین ون برندد شده به شکل روغن موتور در محل حاضر و برنامه را اجرا میکردند. حین انجام عملیات، هدایایی هم به مغازهدارها اهدا شد. این بخش فعالیت به غیر از تهران در سه شهر دیگر اجرایی شد. در تهران علاوه بر حضور پروموترها در ۱۰ مغازه VIP ،۱۵ موتورسوار به مغازهها سرزده و آنها را برندد میکردند.
این نکته نیز حائز اهمیت است که فومن شیمی علاوه براجرای طرح ، فعالیتهای اخیر را با هدف تبریک سال نو نیز طراحی کرده است. برهمین اساس در پک شاپ آگهی تلویزیونی نوروز سال ۹۹، از طرف فومن شیمی به مخاطبان تبریک گفته میشود.
درباره نتایج همکاری با شرکت ارتباط تصویر اشاره برایمان بگویید؟
عزیزیان: نزدیک به یکسال است که همکاریمان را با شرکت اشاره آغاز کردهایم. در این یکسال برای هر محصول یک آگهی تهیه شده است. آگهیها دقیقا متناسب با ایده اولیه طراحی و ایده پردازی شدهاند و اشاره توانسته در این بخش بریف ارسالی از طرف فومن شیمی را به خوبی تبدیل به ایده کند. همچنین این ایدهها به خوبی نیز از طرف اشاره اجرا شدهاند.
درمجموع با اینکه دوماه آخرسال، فصل سفر است، اما امسال شیوع ویروس کرونا قاعده هرساله را برهم زده است. فومن شیمی برنامهریزی برای اجرای طرح مورد نظر را مدتها قبل انجام داده و امیدوار است که بتواند طرح را با نتایج خوبی به پایان برساند.
mbanews.ir- نرگس فرجی