ام بی ای نیوز: با سپری شدن نیمی از ماه رمضان با شرکت های تولید کننده مواد غذایی رو به رو می شویم که در آگهی ها تبلیغاتی خود باید اصل جلوگیری از نمایش غذا و به وسوسه انداختن روزه داران در این ماه را رعایت کنند. مکدونالد عربستان با همکاری آژانس تبلیغاتی Leo Burnett عربستان راهی جدید را برای تبلیغ محصولاتش خلق کرده است.
با چرخاندن نمایشگرهای رستوران های سفارش غذا با خودرو (Drive-Thru) و تبدیل آن ها به ساعت های شنی افطار و افتادن آرام دانه های شن، مدت زمان دقیق باقیمانده تا افطار مشخص می شود. فاصله بین سحر تا افطار در عربستان ۱۲ ساعت است. افتادن دانه های شن در این ساعت های شنی نیز به طور کامل ۱۲ ساعت طول می کشد. در نهایت دانه های شن کنار هم یکی از غذاهای مکدونالد را می سازند. با تکمیل تصویر یک غذا، امکان ثبت سفارش و لذت بردن از آن برای مشتریان به وجود می آید. فقط هنکام افطار می توان از این غذاهای خوشمزه لذت برد. ساعت شنی افطار را می توان در قالب استوری در صفحات مکدونالد در رسانه های اجتماعی نیز مشاهده کرد. در رسانه های اجتماعی فقط با افتادن همه دانه های ساعت شنی، از کد های تبلیغاتی خاص این رستوران فست فود رونمایی می شود. به این ترتیب، برنامه McDelivery (خدمات تحویل غذا مک دونالد) جهت افزایش میزان فروش برای ملتی در قرنطینه مورد پشتیبانی قرار می گیرد.
مرضیه فروتن