ام بی ای نیوز: امسال اشاره، مجموعهای از قصهها را به مشتریان و مخاطبانش هدیه داد. قصه هایی که هرکدام برگرفته از تجربه، خاطره یکی از افراد فعال در اشاره بودند. هر یک از این قصه ها نماد کوچکی نیز به همراه داشتند که از دل همان قصه بیرون آمده بود. با ما همراه شوید تا از قصه هدیه امسال اشاره با خبر شوید.
آرمیتا معدلت مدیرخلاقیت از شرکت ارتباط تصویر اشاره درباره هدیه نوروزی گفت: هدایای نوروزی معمولا سازمانی و با یک پیام مشترک طراحی میشوند. پیامی مشترک که برای تمامی افراد به یک شکل ارسال میشوند. اما اشاره برای سال ۹۹ تصمیم گرفت، هدایای نوروزی را به گونهای طراحی کند که هر هدیه پیامی جداگانه داشته و برای دریافت کننده آن حاوی پیغامی باشد برای شخص او. تعدد هدایا و قصهها از یک سو به ما این امکان را میداد که بدون آنکه بدانیم چه هدیهای به دست چه کسی می رسد، آنها را ارسال کنیم و از سوی دیگر، گیرنده هدیه هم می توانست این احساس را داشته باشد که دریافت این قصه بخصوص ازبین تمام قصهها بیدلیل نبوده و حتما نشانهای خاص برای شخص او به همراه داشته است.
هدف غایی طراحی این هدیه از جانب اشاره، برقراری ارتباطی فراتر از ارتباط یک سازمان با مخاطبانش بود. اینبار قرار بود تک تک افراد اشاره با تک تک دوستان و همراهان اشاره از خودشان، احساساتشان و تجربیاتشان بگویند به گونهای که گویی دوستی برای دوست دیگر خود هدیه ای میفرستد. هدیهای که برای خود او معنی زیادی داشت و امیدوار بود که برای دریافت کننده نیز معنای تازهای بسازد.
بنابراین با چنین کانسپتی فراخوانی در شرکت اشاره برگزار شد که طی آن از تمامی افراد فعال در اشاره خواسته شد هرکدام برای نوروز ۹۹ یک هدیه در نظر بگیرند. هدیهای که دوست داشتند درآستانه سال نو به کسی که نمیشناختند بدهند . درخواست بعدی از آنها، این بود که علاوه بر تعیین هدیه، دلیل انتخابشان و قصهای که هدیه آنها در دل خود داشت را هم برای ما بازگو کنند. از میان ایدههای ارسالی توسط تمام افراد، ۳۲ عدد از آنها برگزیده شد. ۳۲ هدیه همراه با قصه خود. قصه هایی که برای ما از هدایا با ارزشتر بودند.
سپس داستانهای برگزیده را به تصویرکشیده و کتابی با ۳۲ داستان تهیه و منتشرکردیم و در نهایت در هر جعبه، یک هدیه نمادین به همراه یک جلد کتاب و یک کارت تبریک قرار دادیم. در کارت تبریک شمارهای نوشته شده بود که به دریافت کننده کمک میکرد که قصه هدیه خود را از میان قصه های درون کتاب پیدا کند و از یاد نبرد که رسیدن این هدیه به دست او از بین تمام این هدایا بیدلیل نبوده و حتما در دل خود برای او پیغامی نهفته داشته.
معدلت در ادامه افزود: نکته جالب دیگر این هدیه این بود که خود ما هم در اشاره برای اولین بار نمیدانستیم که کدام هدیه به دست کدام فرد می رسد. چون ابتدا جعبههای مختلف آماده و سپس هر جعبه به یک آدرس ارسال شد. ما دوست داشتیم طبق روال هر سال هدایا را قبل از عید به دست دوستانمان برسانیم اما با توجه به شیوع بیماری کرونا، برای حفظ سلامت خود آن ها دست نگه داشتیم تا بتوانیم اگرچه با تأخیر اما در شرایطی ایمنتر هدایا را ارسال کنیم. در مجموع باید بگوییم که امسال هدیه اشاره با خود قصهها به همراه داشت.
mbanews.ir- نرگس فرجی