ام بی ای نیوز: پوریا پورسرخ به عنوان سفیر آدامس دن اکسیر به مخاطبان معرفی شد. دنکسیر قصد دارد به منظور معرفی سفیر و مزیتهای محصول خود برنامههای تبلیغاتی مختلفی را اجرایی کند. به همین منظور امیرمحمد رستگاری مدیراستراتژی برند دنکسیر و سیماحاتمی مدیرتبلیغات آدامس دنکسیر از شرکت مانی مان پارس در گفتگویی به سئوالات مختلف ام بی ای نیوز پاسخ دادند که در ادامه میخوانید.
درباره آدامس دن اکسیر برایمان بگویید؟
حاتمی: در حال حاضر آدامس دنکسیر با مشاوره متخصصان ایتالیایی در ایران تولید میشود. این برند یکی از برندهای زیر مجموعه شرکت مانی مان پارس است. نام برند دنکسیر از ترکیب دو کلمه دن به معنای خمره و تداعی کننده واژه ی (dental) و اکسیر به معنای کیمیا (خمره کیمیا) تشکیل شده است یعنی محصولی که به دندان آسیبی نرسانده و مانند اکسیری کیمیایی از آنها محافظت میکند. آدامس دن اکسیر فاقد قند است و شیرینی بکار رفته در آن زایلیتول است. چنین مزیتی باعث شده که محصول برای بیماران دیابتی نیز مناسب باشد. همچنین زایلیتول چهل برابر کالری کمتری نسبت به قند دارد. نکته مهم دیگر این است، محصولات دنکسیر فاقد اسپارتام ( شیرین کننده مضر ) وگلوتن ( برخی از افراد را دچار مشکلات گوارشی میکند) هستند. علاوه براین موارد، طعم آدامس های دنکسیر ماندگاری بالایی دارند و آسیبی به دهان و دندان وارد نمیکنند. آدامس دنکسیر در دو نوع بسته بندی فلیپ تاپ و قوطی جار و چهار طعم ( دارچین، نعنا، نعنا خنک و میکس میوه های قرمز) تولید و روانه بازار میشود.
رستگاری: آدامس دنکسیر قبل از ایران در ایتالیا تولید و وارد کشور میشد. علت این اقدام نیز حساسیت شرکت بر تولید محصول باکیفیت بود. حال چندی است، دنکسیر با همان کیفیت در ایران تولید میشود. پس از جلوگیری از ورود آدامسهای خارجی، دنکسیر در کنار سایر رقبا در حال توسعه بازار است. دنکسیر با تغییر بسته بندی و تبلیغات محیطی در ابتدا خود را به بازار معرفی کرد. حال دنکسیر پس از نزدیک به پنج سال فعالیت در بازار تصمیم گرفت، سفیری را در کنار خود داشته باشد. امیدواریم سفیر نقش لوکوموتیو و نیروی کشنده دنکسیر در دیجیتال را بازی کند. از تصویر سفیر برند در دیجیتال (فیلیمو، آپارات، همکاری با بلاگرها و...) بیشتر از رسانههای دیگر استفاده خواهیم کرد. اقدامات اینچنینی در راستای افزایش فروش انجام خواهد شد.
درباره فعالیتهای بازاریابی و تبلیغات اخیر دن اکسیر برایمان بگویید؟
حاتمی: آدامس دنکسیر در حال حاضر در اکثر فروشگاههای زنجیرهای، فروشگاه های آنلاین و سوپرمارکتها موجود است. در راستای فعالیتهای بازاریابی، شرکت مانی مان پارس از سال گذشته تعدادی از فروشگاههای طلایی را در تهران و شهرستانها انتخاب و با نام گلدن استور آنها را با المانهای برندهای مختلف خود برندد کرده است. چیدمان، قرار دادن استند، سمپلینگ، پروموشن و... اقداماتیست که در این راستا انجام شده است. فعالیتهایی نیز در شبکههای اجتماعی اجرایی شد. در این فعالیتها مسابقاتی برگزار شد و مخاطبان را کاملا با محصول و مزیتهای آن درگیر و آشنا کردیم. استقبال از این مسابقات بالا بود.
پوریا پورسرخ به تازگی به عنوان سفیر دن اکسیر معرفی شده است، برای حضور هنرمند مورد نظر چه کانسپتی را در نظر گرفتهاید؟
رستگاری: کانسپت دنکسیر برخلاف مابقی رقبا که بر دهان و دندان متمرکز شدهاند، عشق در نظر گرفته شده است. برخی از برندهای بین المللی نیز برروی این کانسپت کار و نتیجه خوبی را دریافت کردند. تمرکز برروی کانسپت عشق در ایران چالش برانگیز است اما به نظرم نتایج خوبی را برای برند به ارمغان خواهد آورد. در این کانسپت برروی روابط افراد و تاثیری که بوی خوش و بوی دهان در تقویت این روابط دارد، متمرکز شدهایم. برای مثال: مطمئنا بوی دهان در استحکام روابط یک دختر یا پسر و یا زن و مرد تاثیرگذار است. در این سری از تبلیغات به مخاطبان میگویم: آدامس دنکسیر باعث استحکام روابط شان میشود. همین کانسپت نیز باعث شد که به سراغ پوریا پورسرخ که به تازگی خبر ازدواج او نیز منتشر شده، برویم. در همین راستا فعالیتهای مختلفی تعریف و فعلا تگ لاین "جای عشق خالیه" طراحی شده است. تگ لاین را جملهی "شروع یک ماجراجویی عاشقانه" همراهی میکند.
حاتمی: پوریا پورسرخ از این پس به عنوان سفیر دنکسیر معرفی میشود. در تلاش بودیم، فردی شناخته شده و با اخلاق حرفهای و آقا را به عنوان سفیر برند انتخاب کنیم. برایمان مهم بود که تمامی گروههای سنی و اجتماعی سفیر را بشناسند. علاوه براین پورسرخ بهتر از مابقی هنرمندان میتوانست مفهوم کانسپ دنکسیر که عشق بود را به دیگران منتقل کند. برای معرفی ایشان و مابقی فعالیتهای تبلیغاتی از رسانههای ATL و BTL بهره برداری خواهیم کرد که به مرور اخبار آنها منتشر خواهد شد. در همین راستا برندد کردن فروشگاههای زنجیرهای در حال انجام برنامه ریزی است. همچنین در حال اجرای برندد کردن ماشینهای پخش هستیم. تبلیغات اتوبوسی نیز در حال برنامه ریزی هستند.
در مجموع آدامس دنکسیر، آدامس باکیفیت و ایرانی است. برند در تلاش است، مخاطبان با امتحان کردن محصول پی به مزیتهای آن ببرند. در تبلیغات نیز بر مزیتها تاکید کردهایم. بنابراین تمرکز اصلی دنکسیر تولید محصول باکیفیت است و تبلیغات فقط به منظور آگاه سازی مخاطبان نه هیاهو انجام میشود.
رستگاری: تبلیغات محیطی نیز در دستور کار برند است. به هرحال ما گروه مخاطبان دیگری مانند مغازهدارها را نیز داریم که باید نسبت به حضور برند در بازار متقاعد شوند. تبلیغات
محیطی به متقاعد کردن مغازهدارها و سوپرمارکتها کمک خواهد کرد. البته بخش کوچکی از فعالیتها به تبلیغات محیطی اختصاص پیدا خواهد کرد مابقی فعالیتها در طراحی پوستر، برندد کردن فروشگاهها و تبلیغات دیجیتال انجام خواهد شد.
در پایان باید بگویم: شرکت مانی مان پارس به دلیل داشتن واحد R&D قدرتمند بطور مرتب در حال خلق طعمهای جدید برای محصولات است و به زودی مخاطبان طعم جدید و هیجان انگیز از آدامس دنکسیر را امتحان خواهندکرد.
mbanews.ir- نرگس فرجی