ام بی ای نیوز: #GoViralStopTheVirus نام اقدامی مشارکتی با همکاری هنرمندان از سرتاسر جهان در راستای مقابله با جو افسردگی و ترس موجود در دنیا است. هنرمندان با ارسال پست های مثبت هنری در رسانه های اجتماعی به جنگ با این قبیل حس های منفی می روند.
در بریفی که به هنرمندان داده شده بود، از آن ها درخواست می شد تا ضمن استفاده از شکل ظاهری کووید ۱۹، تغییری مثبت را در آن ایجاد کنند. در قالب یک چالش خاص آن ها نمی توانند شکلی منفی از ویروس را به تصویر بکشند. به همین ترتیب، نمی توان آن را به شکل یک سلاح، بمب یا تیغه گرد به تصویر کشید. برای انتشار یک پیام مثبت، ویروس کرونا باید در پرتو نوری مثبت نشان داده بشود. از شکل ظاهری ویروس که حس وحشت و نگرانی را به مخاطب منتقل می کند، باید به عنوان نمادی برای انتقال حس امید و مثبت نگری به افراد بهره برد.
در این طرح آژانس تبلیغاتی SoS Ideas هند از شکل ظاهری ویروس به عنوانی پرتوی تابیده شده از سوراخ کلید و ابزاری برای تشویق افراد به نماز خواندن در خانه در عید سعید فطر استفاده کرده است.
مرضیه فروتن