ام بی ای نیوز: چندی پیش گروه تولیدی مهرام در راستای مسئولیت اجتماعی خود هدایایی را به منظور قدردانی کادر درمان و پزشکی برای برخی از مراکز درمانی ارسال کرد. مهرام همراستا با ارسال بستهها، پیامهای ارسالی مخاطبان را نیز به دست کادر درمان رساند. این پیامها از طریق فراخوانی جمع آوری شده بود. کمپین مسئولیت اجتماعی مهرام با بازخوردهای بسیاری از طرف کادر درمان و مخاطبان مواجه شد. ام بی ای نیوز به منظور دریافت اطلاعات بیشتر درباره این کمپین گفتگویی را با "هانیه صنعتی مدیرارتباطات بازایابی و تبلیغات گروه تولیدی مهرام ، علیرضا سلطانی قائم مقام مدیرعامل و بیتا امین پور مدیرهنری شرکت اینوویت، مجری کمپین" داشته که در ادامه میخوانید.
از این روزهای مهرام و فعالیتی که در حوزه مسئولیت اجتماعی اجرایی کرده برایمان بگویید؟
هانیه صنعتی: مهرام نیز مانند اکثر شرکتهای تولیدی در دوران کرونا با چالشهایی روبرو بوده است. کرونا بحرانی غیرمنتظره بود که مهرام برای حل آن اقدامات سریعی را انجام داد و با اجرای پروتکلهای بهداشتی باعث شد توقفی در کار ایجاد نشود.
در مورد فعالیت مسئولیت اجتماعی باید بگویم: برندها هم هویت انسانی دارند بعضی از آنها نسبت به مسایل اجتماعی حساستر هستند. مهرام هم همیشه برندی حساس به این مسایل بوده است. توجه به مسئولیت اجتماعی وظیفه هر برندی است برای ایجاد آگاهی و جلب توجه عموم مردم نسبت به یک موقعیت اجتماعی.
مهرام در تلاش است در این بخش قویتر عمل کند و فعالیتهای مسئولیت اجتماعی را جزء اهداف مهم خود قرار دهد و قصد دارد از طریق اجرای فعالیتهای اجتماعی ارتباط قویتر با مخاطبان برقرار کرده و در جهت آگاه سازی مخاطبان نسبت به اتفاقات جامعه گامی بزرگ بردارد. در همین راستا سال گذشته مهرام در حوزه مدرسه سازی در مناطق محروم اقدامات قابل توجهای را اجرایی کرده است. امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا تصمیم گرفته شد که فعالیتی در جهت قدردانی از کادر درمان کشور، اجرایی کنیم. بر این باور بودیم قدردانی باید معنوی و از زبان مردم باشد. مطمئنا ارسال چنین پیامی قدرت بیشتری خواهد داشت. در همین راستا کمپینی برگزار و از مخاطبان درخواست کردیم، پیام قدردانی، خود را برای ما ارسال و ما از طرف آنها پیامها را به کار درمان ارسال کنیم. بهترین فضا برای ارتباط با مخاطبان و جمعآوری پیامهای قدردانی، شبکههای اجتماعی بود. ما پیامها را عینا و با ذکر نام ارسال و به دست کادر درمان رساندیم.امیدواریم در ادامه سال و در سال آینده نیز فعالیتهای بیشتری را اجرایی کنیم.
درباره بازخوردهای دریافتی برایمان بگویید؟
هانیه صنعتی: بازخوردهای احساسی بسیاری دریافت کردیم. ما بازخوردها را هم از طریق مردم و هم از طریق کادر درمان دریافت کردیم. کادر درمانی بیمارستانهای مختلف پیامهای خود را هم بصورت خصوصی و هم از طریق شبکههای اجتماعی به ما منتقل کردند. کلیه واحدهای مهرام تمام تلاش خود را کردند تا بتوانیم در روز اهدای زندگی، این هدایا را به دست کادر درمانی برسانیم . مهرام دقیقا زمانی که کادر درمانی احساس میکردند، فراموش شدند، پیامهای دل انگیز را برای آنها ارسال و قدردانی خود را ابراز کرد.
درباره مراحل ایده پردازی کمپین برایمان بگویید؟
بیتا امین پور:کمپین مسئولیت اجتماعی مهرام تجربه متفاوت و جذابی برای گروه ما بود.از اوایل اسفند شرکت به دلیل شیوع ویروس کرونا دور کار شد و ما باید کمپین را اجرایی میکنیم. در این کمپین تلاش شد تمامی نکات بهداشتی برای تولید هدایا و ارسال آنها رعایت شود. به هرحال شرایط جامعه ویژه بود و برای اجرای کمپین با چالشهای مختلفی روبرو شدیم. چون برخی از صنفها در زمان اجرای کمپین فعال نبوده و ما برای تهیه هدایا با مشکلاتی روبرو شدیم. بنابراین کمپین را با تمام چالشهای مختلف اجرا و به نتایج خوبی هم رسیدیم.
علیرضا سلطانی: برندهای مختلفی در جهت قدردانی از کادردرمان فعالیتهایی را اجرایی کردهاند. اما مهرام قصد داشت، فعالیت متفاوتی را اجرایی کند. فعالیتی نوآورانه و خلاق که پیام کمپین را به شکلی متفاوت از مابقی برندها به کادر درمان برساند. در تلاش بودیم هر آنچه از دل مردم بود به واسطه مهرام بر دل کادر درمان بنشانیم. در بسته ارسالی مهرام، محصول بهانهای برای ارسال پیام مردم شد. همین موضوع باعث تفاوت کمپین مهرام از مابقی کمپینها شد. برهمین ارسال بررویماشین حمل هدایا نوشتیم: این ماشین حامل هزاران پیام مردم است. بنابراین ارسال پیام اولویت مهرام در جهت انتقال احساس مردم به کادر درمان بود.
برای این کمپین از مخاطبان درخواست شد، پیامهای خود را از طریق دایرکت یا پیام زیر پست جهت ارسال به کادر درمان برای مهرام بفرستند. برای معرفی و گسترش پیام کمپین از رسانههای مختلفی مانند اینفلوئنسرها و مابقی شبکههای اجتماعی استفاده کردیم. پس از جذب پیامها، همگی بر روی یک قلب اریگامی نوشته و به همراه یک ماگ و تعدادی محصول مهرام در بستهبندی جذابی جای گرفت.
هدایا برای کدام بیمارستانهای تهران ارسال شد؟
هانیه صنعتی: بیمارستان مسیح دانشوری، بیمارستان هاجر و مرکز ویروس شناسی کیوان جزء مراکزی بود که هدایا برای آنها ارسال شد.
چقدر تلاش شد، کمپین اجرا شده در راستای هویت مهرام باشد؟
هانیه صنعتی: مهرام همیشه در کنار مردم است و قصد دارد پیام مردم را با صدای رسا بیان کند. این کمپین در ماه رمضان اجرایی شد و مربا یکی از محصولاتی ست که میتوانست کام کادر درمانی کشور را دراین روزها شیرین و شیرینی را به سفرهای آنها بیاورد. اجرای این کمپین برای ما تجربه به یادماندنی بود. کادر درمانی از این کمپین استقبال، برخی از آنها عکس برای ما ارسال کردند. چنین اقداماتی برای ما جذاب و غافل گیرکننده بود و انتظار نداشتیم که پرستاری همان لحظه عکس گرفته و در شبکههای اجتماعی ما ارسال کند. ارسال پیام مخاطبان برای کادر درمان احساسیترین لحظه این کمپین بود. پیامی که در لحظه حیاتی برای آنها ارسال و برایشان انگیزه شد که پرتوان به کار خود ادامه دهند. همراهی مخاطبان تا انتها کمپین بخصوص زمانی که ویدیویی از کار منتشر شد، ادامه داشته است. به نظرم از این به بعد هم بازخوردهایی زیادی را دریافت کنیم.
علیرضا سلطانی: اگر به صفحات کادر درمانی بیمارستان مسیح دانشوری سری بزنید، متوجه بازخوردهای جالب دریافت کنندگان هدیه خواهید شد. کسانی که خودشان بطور خودجوش شروع به بازنشر پیام و تصاویر هدایا کردند. این نکته نیز مهم است، مهرام تمایلی به انتشار خبر این کمپین نداشت اما پیام آنقدر جذاب بود که خود به خود بازنشر شد.
در پایان باید بگویم: حس همراهی با مسئولیت اجتماعی با سوء استفاده از مفهوم مسئولیت اجتماعی فرق بسیار دارد. بسیاری از فعالیتهایی که برندها در حوزه مسئولیت اجتماعی اجرایی میکنند، به دلیل تصنعشان بازنشر نشده و با هویت برندها همخوانی ندارند. برخی از برندها به محض یک اتفاق اجتماعی سریعا اقداماتی فرصتگرایانه را اجرا میکنند اما به پیامد فعالیتها دقت نمیکنند. بنابراین اگر به موقع و هوشمند فعالیت مسئولیت اجتماعی انجام شود، نتایجی سالم و جذاب بدست خواهد آمد.
در برنامههای آینده مهرام برایمان بگویید؟
هانیه صنعتی: مهرام در ادامه سال اگر شرایط مناسب باشد، کمپینها مختلفی را اجرا خواهد کرد. همچنین محصولات جدیدی نیز به بازار عرضه و معرفی خواهد شد. علاوه براین، امسال پنجاهمین سال تاسیس شرکت مهرام خواهد بود که باعث افتخار است که پنجاه سال در خدمت مردم بودیم و این خدمت را جشن می گیریم امیدواریم به زودی خبرهای بیشتری را از مهرام منتشر کنیم.
mbanews.ir- نرگس فرجی