ام بی ای نیوز: آژانس ۱۰۰۱ برندینگ پروژه ریبرندینگ موسسه خیریه رعد را برعهده گرفت. این پروژه مراحل پایانی خود را طی و به زودی اجرا خواهد شد.
احسان مقدمپور از موسسه خیریه رعد درباره پروژه ریبرندینگ هویت بصری گفت: چندی پیش به این نتیجه رسیدیم که باید تغییرات را در مجموعه رعد ایجاد کنیم. تغییراتی که باعث جذب مخاطبان جدید و ایجاد انگیزه برای فعالان داخلی و مخاطبان همیشگی موسسه شوند. تغییراتی که شامل ریبرندینگ و بازنگری در هویت بصری موسسه است، نیاز به هزینه داشت که یکی از خیرین آن را متقبل و شرکت ۱۰۰۱ برندینگ را برای اجرای پروژه معرفی کرد. جلسات اولیه برگزار و نیازهایی از طرف ما و تیم۱۰۰۱ برندینگ پیشنهاد شد.
موسسه خیریه رعد جزء پنج موسسه برتر کشور در این حوزه از لحاظ حجم فعالیت و گردش مالی است. اما تا به توجه به این موارد رعد جایگاه شناخته شدهای را مانند مابقی موسسات مطرح در جامعه ندارد. البته شناخته شدن مابقی موسسات شاید به خاطر گروه مخاطبانی باشد که آنها هدف قرار دادهاند. گروه مخاطبانی که بیماری آنها بار احساسی بیشتری در میان عامه مردم ایجاد میکند. عامه مردم شاید با معلولیت راحتتر از بیماریهایی مانند سرطان و… کنار بیابید و همین موضوع باعث گرایش آنها به مابقی موسسات خیریه شناخته شده باشد. ما به خوبی با این چالش آشنا بودیم و باید فعالیتی را در جهت رفع آن انجام میدادیم. برهمین اساس تصمیم گرفته شد، ممیزی بر برند رعد و موارد موجود در نظر بگیریم و پس از آن برنامهریزی برای تغییرات را انجام دهیم.
مقدم پور در ادامه افزود: برای شروع برنامهریزی، تحقیقات کیفی انجام و نتایج آنها به دقت بررسی و استخراج شدند. پس از این مرحله بریفی برای دیزاین آماده و تیم ۱۰۰۱ برندینگ فرآیند طراحی عناصر بصری را آغاز کردند. هم اکنون پروژه مراحل آخر خود را طی و در حال برنامهریزی برای تهیه کتاب برند، آموزش تیم درون سازمانی و نظارت شش ماه بر خروجی اجرای کار هستیم. هویت بصری تغییر یافته به مروردرحال جایگزین شدن با هویت قبلی موسسه است. بنابراین موسسه رعد برای حل چالش مطرح شده و جایگاهیابی بیشتر میان مخاطبان اقدام به اجرای پروژه ری برندینگ کرده است. با توجه به اینکه هنوز مراحل اجرایی کامل انجام نشده نمیتوان درباره بازخوردهای پروژه به نکتهای اشاره کرد.
مقدمپور درباره همکاری با تیم ۱۰۰۱ برندینگ گفت: شناخت من نسبت به تیم ۱۰۰۱ برندینگ به قبل از پروژه موسسه رعد باز میگردد. برهمین اساس وقتی نام ۱۰۰۱ برندینگ به عنوان مجری طرح مطرح شد، خوشحال شدم. البته همکاری با موسسات خیریه با مابقی شرکتهای تجاری فرق دارد. چون موسسات خیریه نظم سازمانی که مابقی شرکتهای تجاری دارند را ندارند. بنابراین آژانس همکار ما مجبور بود که بینظمی موسسه را به دوش بکشد. البته موسسه برای همکاری بهتر سعی کرد که تیم تصمیمگیری را کوچکتر کند. چنین عملکردی از بینظمی کاست و سرعت پروژه را بیشتر کرد. در مجموع امیدواریم پروژه دستاوردهای خوبی را به همراه داشته باشد و ما به زودی از بازخوردهای مثبت آن گزارشی را ارائه کنیم.
جوهره برند کارساز در نظر گرفته شد
کیانوش تنها مدیرهنری آژانس ۱۰۰۱ برندینگ درباره پروژه ری برندینگ موسسه خیریه رعد گفت: پس از بررسی و انجام تحقیقات و مصاحبات مختلف با مدیران مجموعه، ارزشهای برند استخراج شد. براساس ارزشهای برند به جوهره برند ” کارساز” رسیدیم. کارساز از دو لایه معنایی تشکیل شده است. یک: حل مسائل. دو: توانا کردن توانیابان برای زندگی راحتتر. هر دو لایه معنایی عملکرد موسسه خیریه رعد را پوشش میدهند.
موسسه خیریه رعد از جوانانی تشکیل شده که به عنوان مددجو و یا به عنوان مربی و فعال در آن حضور دارند. بنابراین فضای حال حاضر رعد متفاوت از گذشته است. فضای که تغییرش باید در سایر عناصر بصری نیز نمود پیدا میکرد. در واقع باید عناصر بهروز میشدند. برهمین مبنا براساس نام رعد که برگرفته از آیهی قرآن کریم است و جوهره برند؛ لوگوی موسسه طراحی شد. لوگویی که نمایش دهنده رعد و باران رحمتیست که پس از هر رعد برزمین نازل میشود. فرم لوگو را دایرهای در نظر گرفتیم تا با لوگوی قبلی هماهنگی داشته باشد. بعد از طراحی لوگو مابقی عناصر بصری مانند رنگ دپارتمانهای مختلف و… نیز طراحی شدند. در تمامی عناصر نام رعد و جوهره مرکز توجه قرارگرفته است. پس از طی این مراحل تگ لاین موسسه ” به توان فردا” طراحی شد. تگلاینی که لایه دیگری از جوهره را به مخاطبان یادآور میشود.
mbanews.ir- نرگس فرجی