ام بی ای نیوز: دنیای سیاست باید همواره به سیاست ها و تدابیر عناصر سیاسی بپردازد اما در این عصر «پسا حقیقت»، ارتباط میان دنیای سیاست با سیاست ها و مصلحت اندیشی ها به خصوص در ایالات متحده آمریکا قطع شده است.
در عوض، مرحله نهایی رقابت های انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ در برند ها خلاصه می شود: برند ترامپ در برابر برند بایدن.
در یک سال عادی انتخاباتی، این موقع از سال رقابت میان کاندیداهای ریاست جمهوری گرم خواهد بود، بازار تجزیه و تحلیل داده های اطلاعاتی دریافتی حاصل از نظرسنجی های مختلف، سیاست ها و تاکتیک های کاندیداها داغ است و سخنرانی های از پیش تمرین شده در ایالت های این کشور به کرات به سمع و نظر مخاطبان می رسد.
اما امسال یک سال معمولی نیست. بحران کووید-۱۹ و اعتراضات ضد نژادپرستی در سرتاسر آمریکا شرایط حاکم بر این انتخابات را غیر عادی کرده اند. مسائل فوق چهارچوبی جدید و ناشناخته را به وجود آورده اند که تماشای آن جذاب خواهد بود.
این چهارچوب به شکل گیری دو برند بسیار متفاوت از هم، دونالد ترامپ و جو بایدن کمک کرده است. چنین پیشرفت و تکاملی چگونه کلید اصلی پیروزی در کاخ سفید در ماه نوامبر خواهد بود؟
برند ترامپ طرفدار قدرت، زور و حرف های غیرعاقلانه «یک مرد معمولی» ضدکامپیوتر است. اگر ترامپ یک برند «کالاهای تند مصرف» (FMCG) بود، «زور»، «قدرت» و «پیروزی» به عنوان کلمات کلیدی در به اصطلاح «قیف برند» قد علم می کردند. او این کلمات را تقریبا در هر سخنرانی یا اظهارنظری به کار می برد.
رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا مثل یک دانش آموز درسخوان دست به پیروی از تک تک دستورالعمل های کتاب رفتار برند و تکرار مداوم یک سری پیام های ساده می زند. در هر صف آرایی او نوای «خداحافط آمریکا باشد»، گوش فلک را کر می کند. حالا ترامپ همان کراوات قرمز همیشگی را می زند و همان کلاه قرمز بدنام را بر سرش می گذارد. با این تفاوت که در شرایط فعلی شعار کمپین «به آمریکا عظمت سابق را بازگردانیم» جای خود را به «عظمت فعلی آمریکا را حفظ کنیم» داده است. او ضمن شناسایی دشمنان، هر جا که ممکن باشد در جامعه تفرقه ایجاد می کند.
این رویکرد نژادی و قومی قبیله ای یک پایه و اساس محکم برای مخاطبان راست گرای ترامپ به شمار می رود.
mbanews.ir-مرضیه فروتن