ام بی ای نیوز: امسال، فرایند بازگشت به مدرسه تفاوت بسیار زیادی نسبت به سال های گذشته دارد. برخی دانش آموزان به مدرسه برخواهند گشت، بعضی از آن ها سر کلاس های کوچک تر با حفظ فاصله فیزیکی خواهند رفت و گروهی دیگر از داخل خانه آموزش خواهند دید. به هر حال، این بدان معنی نیست که فصل بازگشت به مدرسه فصل وداع برند ها است. صرف نظر از موقعیت و شرایط آن ها، نیاز دانش آموزان به نوشت افزار و پوشاک همچنان در فصل بازگشت به مدرسه به قوت خود باقی است. فصل بازگشت به مدرسه یک محیط کسب و کار بزرگ به شمار می رود: از لحاظ میزان فروش، این فصل از سال دومین موسم مناسب برای فعالیت کسب و کارها پس از تعطیلات کریسمس محسوب می شود و بازاریابان نمی توانند این فرصت را از دست بدهند.
خرده فروشان با نزدیک شدن به فصل اصلی بازگشت به مدرسه در اواخر جولای و اوایل آگوست روز به روز بیش از گذشته نسبت به این فرصت بزرگ و عالی وقوف پیدا می کنند. برای بهره برداری کامل از این فصل، برخی برندها در اوج تابستان کم کم دست به راه اندازی کمپین های بازگشت به مدرسه زدند. حتی بعضی از برندها قبل از پایان سال تحصیلی گذشته تصمیم به برگزاری کمپین های بازگشت به مدرسه برای سال تحصیلی آینده گرفتند.
اجرای یک کمپین بازاریابی دیجیتال موفق نیاز به ترکیبی از برنامه ریزی پیشرفته و سرمایه گذاری برای شرایط جدید دارد. پیش از این ما نمی توانستیم با اطمینان بگوییم که فصل بازگشت به مدرسه امسال چگونه رقم خواهد خورد اما این موضوع نمی بایست جلوی تولید آگهی های تبلیغاتی جذاب و موثر توسط برندها را می گرفت. اینک همگی به این نتیجه رسیده اند که سال به سال همیشه ابزارهای خوبی برای راه اندازی کمپین های تبلیغاتی موفق در فصل بازگشت به مدرسه را می توان یافت. در زیر به شرح کمپین موفق آمازون در سال ۲۰۲۰ می پردازیم:
آمازون به آرزوهای دانش آموزان اهمیت می دهد
آگهی تبلیغاتی بازگشت به مدرسه آمازون کوتاه، ساده و از همه مهم تر هوشمندانه است. در قالب یک آگهی تبلیغاتی ۱۵ ثانیه ای، معلم کلاس را با حضور و غیاب شروع می کند اما به جای صدا زدن دانش آموزان به اسم، او از آن ها می خواهد که بگویند در آینده آرزو می کنند چه شغلی داشته باشند. معلم وقتی نام «زیست شناس دریایی در آینده» را صدا می زند، یک دانش آموز با افتخار با در دست داشتن یک دفترچه با عنوان اقیانوس، دست خود را بالا می برد. با صدا زدن نام «ترانه سرا در آینده»، یک دختربچه با دفتر چه ای منقش به تصویر یک کلاویه پیانو در دست مشتاقانه حاضری می زند. اصطلاح «گربه لیزری کاپیتان» (یکی از نرم افزار های الحاقی مرورگر فایرفاکس) به دانش آموزی اطلاق می شود که یک تی شرت عجیب و غریب و منحصر به فرد را بر تن کرده است. آگهی تبلیغاتی با این شعار پایان می یابد: «هرگاه آن زمان فرا رسید که بچه ها به مدسه برگردند و رویاهایشان را دنبال کنند، آمازون همه چیز از شیر مرغ گرفته تا جان آدمیزاد (از A تا Z) را برایشان فراهم می آورد.»
آگهی تبلیغاتی جدید شرکت بر روی این موضوع تاکید می کند که چرا آمازون اینقدر محبوب است. دلیل محبوبیت فراوان این وبسایت خرید و فروش الکترونیکی آن است که شما فقط با یک کلیک بر روی وبسایت آمازون می توانید هر چیزی را که می خواهید در آن پیدا کنید. وجود هماهنگی میان لطافت و ظرافت نهفته در شیوه انتقال پیام برند با جذابیت کلی داستان آگهی تبلیغاتی، باعث شکل گیری و اجرای یک کمپین بازاریابی موفقیت آمیز می شود. در این آگهی تبلیغاتی، آمازون فقط نمی گوید که همه چیزهای مورد نیاز برای بازگشت به مدرسه را می توانید در وبسایت برند بیابید، بلکه حرف اصلی مقامات و کارمندان شرکت آن است که همه ملزومات موردنیاز برای دنبال کردن رویاهایتان را می توانید در آمازون پیدا کنید.
mbanews.ir-مرضیه فروتن