ام بی ای نیوز: با ورود فناوری دیجیتال به دنیای تبلیغات، کارشناسان تبلیغات دیجیتال پیش بینی میکنند که در سال 2021 پنج روند اصلی بر صنعت تبلیغات تسلط داشته باشند. در ادامه به بررسی دو روند دیگر در دنیای تبلیغات میپردازیم:
4. تبلیغات ویدئویی
تبلیغات ویدئویی قبلا نیز در بازار خودنمایی میکرد اما با توسعه اینترنت، تلفنهای هوشمند و فناوری مدرن، به احتمال زیاد به عنوان یکی از بزرگترین روندهای تبلیغات دیجیتال در سال جاری میلادی همچنان موفق به حفظ جایگاه پیشین خود خواهد شد.
در این نوع تبلیغات، برخی روشهای مبتکرانه برای برقراری ارتباط وجود دارند که ممکن است در سال 2021 ظهور کنند. پخش زنده یکی از آنها است زیرا محبوبیت روزافزون پخش زنده ویدئویی، درها را به سوی کسب و کارها برای اکتشاف در دنیای تبلیغات از طریق این نوع محتوا میگشاید.
با توجه به در دسترس بودن حجم زیادی از محتوا در فضای آنلاین، مردم کمتر و کمتر حاضر به پذیرفتن ایده قرار گرفتن در معرض ویدئوهای تجاری و ارائه های طولانی مدت میشوند. آنها مستقیم ترین، سریع ترین و مختصر ترین شکل ارتباطات ممکن را میخواهند. با معرفی پلتفرم هایی مانند تیک تاک و «اینستاگرام ریلز» (Instagram Reels)، نویسندگان این مقاله انتظار دارند که تبلیغات ویدئویی با ساخت آسان، تماشای آسان و فرم کوتاه تر نسبت به گذشته، در سال 2021 به محبوبیت بیشتری نزد همگان دست پیدا کنند.
5. تبلیغات سفارشی
تبلیغات سفارشی که از آن تحت عنوان تبلیغات «شخصی» یا «شخصی سازی شده» نیز یاد میشود، به قابلیت نمایش یک آگهی تبلیغاتی سفارشی برای هر مخاطب هدفی اشاره دارد که شما او را دنبال میکنید. در حالی که مشتریان شخصی سازی را جذاب و جالب میدانند، اما همچنان به طور جدی از قرار گرفتن در معرض تبلیغات عمومی و کلی بیزارند. این همان چیزی است که بر اساس پیش بینیها کسب و کارها در سال 2021 از آن بهره خواهند برد.
نمونه ای دیگر از شخصی سازی آگهی های تبلیغاتی استفاده روزافزون از ویدئوهای یک به یک است. این قبیل پیامهای ویدئویی شخصی به جای استفاده از تماسهای سرد و بی روح و ایمیلهایی به سبک قدیمی توسط برندها برای مشتریانشان ارسال میشوند.
mbanews.ir-مرضیه فروتن