ام بی ای نیوز: بیمه به عنوان یکی از خدمات مهم در ساختار نوین جهانی با توسعه ی روزافزون جوامع مورد توجه قرارگرفته و به گونه ای نشانه ی توسعه یافتگی قلمداد میشود.
آینده نگری و اهمیت حفظ و پاسداشت هر آنچه برای افراد یک جامعه مهم است زیربنای توسعه ی صنعت بیمه درهمه جای دنیا به شمار میرود.
شرکتهای بیمه برای ترغیب و اقناء مخاطبان از روش های مختلف استفاده میکنند که محوریت کمپین های آموزشی برای بسترسازی توسعه ی این صنعت بیش از سایر جنبه های تبلیغ مدنظر قرارگرفته است، "بیمیتو" در این شرایط ضمن تسهیل خرید بیمه به شکل آنلاین در کمپین اخیر، به ایجاد فضای مقایسه ای بین انواع شرکتهای بیمه پرداخته است.
"حامد ولی پوری" مدیر عامل شرکت "بیمیتو" ضمن تاکید بر ماهیت کاری این مجموعه که ایجاد شرایط مقایسه ای بین انواع بیمه ها برای مخاطبان است، تصریح کرد: در کمپین اخیر که بخشی از آن با برند "ازکی" اکران شده است سعی شده نسبت به اینکه کدام بیمه در مواقع بروز حوادث خسارت بیشتری پرداخت می کند، تصمیم گیری نهایی را به عهده ی مخاطب گذاشته و در این فرایند با کنار هم قرار دادن مهندسی شده ی نام بیمه ها نظیر: "ما و ملت" و همچنین "ایران و آسیا" که سنخیت های معنایی نیز داشتند، موضوع پرداخت خسارت آنلاین در لحظه ی تصادف و یا بروز حوادث بدون نیاز به مراجعهی حضوری و یا اعزام کارشناس بیمه را مطرح کردیم.
در واقع با این روش مخاطبان بدون نیاز به طی مراحل بوروکراسی، خودشان کارهای مرتبط با خرید بیمه را به شکل آنلاین آنجام داده و هدف از اینکار راحت تر شدن مراحل سختی که قبلاً نیازمند حضور فیزیکی و یکسری کارهای اداری بوده است.
وی گفت: در آن پروسه تمام مراحل و مدارکی که قبلاً به شکل کاغذی در اختیار مخاطبان قرار میگرفت حذف شده و ضمن حفاظت از محیط زیست در راستای مسئولیت اجتماعی سازمان با توافق مشتریانی که تمایل به دریافت مدارک کاغذی نداشتند، هزینه ی پست آن برای یک موسسه ی خیریه واریز شد که دراین رابطه حدود 40 درصد مشتریان از این طرح استقبال کردند.
وی در ادامه در مورد بازخورد کمپین مقایسه ای که بیشتر با برند "ازکی" به انتقال پیام خود پرداخته است، اظهار داشت، به طور کلی کمپین ها در صنعت تبلیغات با دو رویکرد ارتباطی و اطلاع رسانی یا افزایش فروش مستقیما تاثیر گذار هستند و با اینکه در کمپین اخیر هدف صرفاً اطلاع رسانی و آگاهی بخشی بود، نتیجه بسیار خوبی دریافت شد که با افزایش 70 درصدی فروش انواع بیمه مواجه شدیم.
در واقع استرتژی ما در اجرای برنامه های مختلفی تبلیغاتی این بوده که مخاطبان خیلی راحت تر از گذشته با این صنعت ارتباط بر قرار کرده و در ریسک های مختلف بتوانند از آن استفاده کنند و لایه های زندگی آنها تحت تاثیر این فرایند قراربگیرد.
در مورد تفاوت رویکرد کمپینهای "ازکی "و" بیمیتو" نیز با توجه به رویکرد و هدفی که هریک از این دو دنبال میکنند محتوای پیام ها نیز متفاوت است، به عنوان نمونه "بیمیتو" بیشتر بر روی بیمه اتومبیل تمرکز داشته و رویکرد فان و مدل ارتباطی تازه ای را در پیش گرفته اما "ازکی" با توجه به جامعه هدف که در رابطه با بیمه های سازمانی و بیمه عمر است، ادبیات جدی تری را انتخاب کرده است.
-mbanews.irمریم غضنفری