ام بی ای نیوز: برای بیش از 70 سال، آیکیا همواره سعی کرده است تا در زمینه دیزاین الهام بخش همگان باشد. البته نتیجه این اقدام فقط در قالب یک سری کاتالوگهای چاپی بسیار محبوب مشهود بود که هر ساله صدها میلیون نسخه از آن چاپ و به طور رایگان به عموم مردم اهدا میشدند.
در ادامه با توجه به هزینه های زیست محیطی، شیوع کرونا در سرتاسر جهان و روند به سرعت متغیر شیوههای مصرف در میان کاربران رسانه، آیکیا با یک چالش باورنکردنی روبرو شد: چگونه میتوان در شرایطی به این الهام بخشی در زمینه دیزاین ادامه داد که دو تا از مهم ترین منابع انگیزشی یعنی نمایشگاه و کاتالوگ به طرز چشمگیری در دوران گذار و تغییر به سر میبردند. انگیزه بالای مدیران و کارمندان برند برای انجام کاری خاص و متمایز، آیکیا را بر آن داشت تا اولین کاتالوگ صوتی وسایل و مبلمان منزل خود را طراحی و اجرا کند. امکان کسب این تجربه شنیداری کاملا جدید و غیر منتظره، هم در قالب کتاب صوتی و هم پادکست، برای همه افراد وجود دارد. شنیدن این فایل صوتی همه جانبه، الهام بخش و جذاب بیش از سه ساعت و نیم زمان طول میکشد. با تولید این کاتالوگ نه تنها در مصرف کاغذ صرفه جویی میشود بلکه بدون نیاز به هر نوع تماس فیزیکی، در کمال راحتی و آسایش میتوان در حوزه دیزاین از آن الهام گرفت. در نهایت سبک توصیف واضح و در عین حال جذاب ویژگیهای هر محصول، بر لذت شنیداری شما میافزاید.
mbanews.ir-مرضیه فروتن