ام بی ای نیوز: دادههای به دست آمده از عبارات مورد جستجو در گوگل در دوران قرنطینه نشان دادند که افراد بیشتر از آن که به فکر سلامتی خود باشند، در جستجوی راهی برای کمک به دیگران بودند. در واقع جمله «من به کمک نیاز دارم» به ندرت از سوی کاربران مورد جستجو قرار میگرفت.
گوگل قصد شکستن این چرخه را داشت و به دنبال ارائه راه حلهایی برای عرضه خدمات در حوزه بهداشت روان به افراد در همه جای دنیا بود. در نتیجه با همکاری روانشناسان، مجموعه ای از مهارتهای مراقبت از خود تهیه و در قالب مطلبی به آدرس google.com/covid-19 منتشر گردید. به محض تهیه و انتشار یک پرسشنامه درباره کووید-19، این شرکت شاهد افزایش پشتیبانی در حوزه نتایج بود.
در مرحله بعدی با استفاده از تصاویر واقعی از مردم معمولی و البته اینفلوئنسرها، یک ویدئو منسوب به برند ساخته شد تا به مردم یادآوری کند که همان طور که مراقب دیگران هستند، مراقب خود نیز باشند. بومی سازی این اقدام خلاقانه در آسیا موجب گردید تا میلیونها نفر با هر زبان و ملیت مختلف یاد بگیرند که چگونه مراقب خود باشند.
نتایج درخشان بود: بررسی ترندهای مورد جستجو نشان داد که با راه اندازی این کمپین، در دل افرادی با انگیزه مراقبت از خود نور امید تابید و در حالی 186 میلیون کاربر زیر چتر حمایتی گوگل گرد هم آمدند که هشتگ #BeKindToYourMind (با روح و روان خود مهربان باشید) بسیار مورد استفاده قرار گرفت. در ادامه بر اساس آن هر بار یک سوال شجاعانه مطرح میشد. در نهایت بومی سازی موجب گردید تا معیارهای برند 2 تا 5 درصد رشد را تجربه کنند.
آژانس تبلیغاتی «Toaster» سنگاپور عهده دار راه اندازی این کمپین دیجیتال بود.