ام بی ای نیوز: به گفته «آلیا شفیق الی»، مدیر گروه طعمهای درخشان و برند در کوکاکولا، حتی با شروع واکسیناسیون و افتتاح مجدد سالنهای موسیقی و کنسرتهای حضوری، برندهایی نظیر اسپرایت که مصرف کنندگان را به سوی خود جذب میکنند، خود را کاملا با این سرعت وفق نداده اند. علاوه بر این، حالا دیگر طیف گستردهای از مصرف کنندگان میتوانند از حضور در کنسرتهایی با امکان پخش زنده لذت ببرند.
اسپرایت میخواست اطمینان پیدا کند که افراد هر کجا که باشند میتوانند از تماشای کنسرت لذت ببرند. حضور در آن برای همگان آزاد است و امکان تماشا در فضای راحت و ایمن خانه وجود دارد. افراد میتوانند هر کجا که بخواهند با جریان پخش زنده کنسرت هماهنگ شوند.
در این راستا از کدهای QR نیز استفاده میشود. تاکتیک بازاریابی فوق به شکلهای مشابه طی دوران همه گیری علاقمندان جدیدی را به سوی خود جلب کرده زیرا مصرف کنندگان به دنبال کشف راه های بدون تماس برای تعامل با شرکتها و برندها هستند. کد QR اجرای کمپین را برای اسپرایت ساده کرده و به برند امکان میدهد تا دادههای اول شخص (first-party) را جمع آوری کند که با وجود تازه ترین اقدامات گوگل در راستای حفظ حریم خصوصی، همچنان به اندازه گذشته اهمیت دارد.
به باور شفیق الی، این همکاری مداوم میان فرهنگ و موسیقی هیپ هاپ با اسپرایت فراتر از موسیقی شامل مد، طراحی و تجارت نیز میشود. همزمان با تکامل هیپ هاپ، اسپرایت نیز تکامل یافته و این همکاری را ادامه داده است.