ام بی ای نیوز: ردبول با الهام از نوشیدنی تایلندی «Krating Daeng»، همیشه در حوزه استراتژیهای بازاریابی از حد و مرزهای موجود پا فراتر گذاشته است. در این میان فقط یک استثنا وجود دارد و آن ژاپن است. در این کشور استراتژی تبلیغاتی حول محور کوچک کردن ابعاد بسته بندی و معرفی مجموعهها و نسخههایی میچرخد که به خودی خود فرهنگ منحصر به فرد این کشور را به نمایش خواهد گذاشت. با این وجود در ایالات متحده آمریکا یکی از به یاد ماندنی ترین کمپینهای تبلیغاتی ردبول به نام «استراتوس» چند سال پیش برگزار شد.
هدف از راه اندازی این کمپین عبور از محدودیتهای انسانی و پیشبرد اکتشافات علمی به نفع جامعه بشریت بود. در قالب این کمپین، چتر باز حرفه ای اتریشی، فلیکس بامگارتنر، قبل از سقوط ازاد با لباس فشار، چتر بازی و فرود بر روی زمین، با بالونی از جنس هلیوم 39 هزار کیلومتر به سمت استراتوسفر بر فراز نیومکزیکو، واقع در ایالات متحده آمریکا، پرواز کرد. «پرش فضایی» بامگارتنر رکورد بالا ترین پرش آزاد را شکست. آخرین بار «جوزف کیتینگر» در سال 1960 میلادی 31 هزار و 333 کیلومتر به سمت استراتوسفر پرواز کرد. متاسفانه، با وجود تلاشهای فراوان ردبول ایجاد نزدیکی بیشتر میان نوشیدنی خود و مصرف کنندگان، رقیب آن یعنی «Monster» به لطف حمایت مالی از مسابقات اتومبیل رانی «NASCAR»، مسابقات دوچرخه سواری «BMX»، مسابقات بوکس «UFC» و هنرهای رزمی ترکیبی «MMA» هنوز پیشتاز است.