ام بی ای نیوز: اچ اند ام در قالب یک طرح آزمایشی یک آینه هوشمند را در شعبه اصلی خود در نیویورک نصب کرد که به مشتریان لباس پیشنهاد میدهد. با همکاری مایکروسافت و آژانسهای دیجیتال سوئدی «Visual Art» و «Ombori»، این آینههای هوشمند به مثابه ترکیبی از تشخیص صدا و چهره هستند. مشتریان میتوانند با صدور و به زبان آوردن دستورات صوتی سلفیهایی بگیرند که در مرحله بعد یقینا شاهد ادغام آنها با کاتالوگ مجازی اچ اند ام خواهند بود. در ادامه با استفاده از کاتالوگ موجود آینه پیشنهاداتی در مورد انتخاب لباس به مشتری خواهد داد که میتوان از میان آنها چند را نمونه را انتخاب کرد و مستقیما از طریق فروشگاه آنلاین و با استفاده از کد QR آنها را سفارش داد.
مشابه با آن، Mastercard نیز یک فناوری آینه هوشمند را ایجاد و عرضه کرده که به مشتریان اجازه میدهد هزینه خرید را به راحتی و در حریم خصوصی رختکن بپردازند. آینه هوشمند اقلام آورده شده به اتاق تعویض لباس را تشخیص داده و یک سبد خرید مجازی میسازد. در رختکن امکان تغییر سیستم نورپردازی و زبان، چشم انداز، اندازهها و رنگ وجود دارد. حتی با جستجو در سیستم مدرن موجود میتوان درخواست کرد که لباسها مستقیما به اتاق پرو آورده شوند. این فناوری مدرن و البته آینههای هوشمند سبک خرید را متحول میکنند.