ام بی ای نیوز: بازاریابی آموزش عالی ترکیبی از تکنیک های دیجیتال و سنتی را برای جذب مخاطبانی خاص به کار می گیرد تا بتواند طیف وسیعی از افراد مانند دانش آموزان، اساتید، معلم ها و والدین را هدف قرار دهد. با این اوصاف ما نیازمند استراتژی های بازاریابی هستیم که هم برای فرد و هم طیف وسیعی از افراد با سلایق و نیازهای متفاوت طراحی شده باشند. در ادامه چند ایده برای بازاریابی آموزش عالی آورده شده است که میتواند کسب و کار شما را دگرگون کند.
زمان و منابع مناسبی را برای تولید محتوا اختصاص دهید.
در سال 1996 بیل گیتس این جمله معروف را به نام خود ثبت کرد: محتوا پادشاه است. پس نیازی نیست در اهمیت تولید محتوا در صنعت آموزش عالی بیش از این روده درازی کنیم. محتوای خوب باید اطلاعات ارزشمندی را در خود جای داده باشد یا تجربه خوبی را به خواننده منتقل کند؛ حتی با شوخ طبعی. محتوای مناسب کاربران را برای مطالب بیشتر دوباره به سوی شما بازمی گرداند. اما محتوای نامربوط کام کاربر را تلخ میکند و شاید دیگر دستتان به او نرسد. پس بر کیفیت تمرکز کنید نه کمیت.
- وبسایت شما باید محتوای صوتی و نوشتاری آموزشی یکپارچهای را در خود جای دهد.
- پادکست را فراموش نکنید. پادکستها می توانند مخاطبان بسیاری را به سمت شما جذب کنند. در این حیطه خلاقیت بسیار تعیین کننده است.
- شبکههای اجتماعی میبایست در فاصله های زمانی کوتاه محتوای مناسب منتشر کنند تا بتوانند مخاطبان را درگیر و برند شما را مطرح کنند.
- تولید محتوای ویدئویی کوتاه و بلند در یوتیوب، آپارات، لایو اینستاگرام، فیسبوک و تیک تاک می تواند زمین بازی را برای شما عوض کند.
- نباید از تبلیغات سنتی مثل روزنامه ها، رادیو تلویزیون و تبلیغات محیطی به سبب تعداد بالای مخاطبین و حضور فعال والدین غافل شد.
- تبلیغات هدفمند به واسه شرکتهای تبلیغاتی و یا اینفلوئنسرها می تواند ضریب موفقیت شما را افزایش دهد.
برای دیده شدن SEO را در اولویت قرار دهید
استراتژیهای مناسب در زمینه SEO به شما کمک میکند تا در موتور جستجوی گوگل بیشتر دیده شوید. در این زمینه تبلیغات با روش پرداخت به ازای هر کلیک می تواند کارآمد باشد. تاکتیک های پرکاربرد را در ادامه ارائه شده اند.
- ایجاد لینک های پرکیفیت در وبسایت ها و کانالهای پرطرفدار
- بهینه سازی کلمات مهم و کاربردی
- بهبود HTML وبسایتشامل Tag، URL و سرفصلها
- ایجاد راهکارهایی برای هدف قرار دادن جوامع محلی و ملی و حتی بین المللی (کشورهای همسایه و همزبان)
- کاهش نرخ پرش در وبسایت و افزایش اطمینان به کمک اصالت دامنه و صفحات
- ایجاد صفحاتی سریع و خصوصا متناسب با گوشیهای هوشمند (به این نکته دقت کنید!)
فعالیت خود را در شبکه های اجتماعی بالا ببرید
این روزها اغلب ما وقت فراوانی را در صفحات اجتماعی می گذرانیم و هر تجارتی میتواند از این فرصت برای بهبود کسب و کار خود بهره ببرد. این صفحات به شما کمک می کنند تا با طیف گسترده ای از مخاطبان ارتباط برقرار کنید. همچنین افزونه های تحلیلی موجود در این فضا میتواند موفقیت یا شکست پروژه تبلیغاتی شما را پیشاپیش آشکار کند. نکته بسیار مهم در فضای مجازی توجه به بازخورد کاربران از طریق کامنت ها، منشن، تگ و یا دایرکت است. پس فعالیت خود را بالا ببرید تا بتوانید بازخوردها را ببینید. از این طریق میتوانید بعد فردی تبلیغات را عملی کنید.
اهداف و ارزشهای خود را اعلام کنید
این روزها دیگر محصولات با کیفیت و تبلیغات مناسب برای جذب مخاطبان کافی نیست. برای اینکه مخاطبان خود را پیدا و حفظ کنید باید داستان خوبی برای تعریف کردن داشته باشید؛ باید برند شما شناخته شده باشد. ارزشهای شما و اهدافتان برای آینده نگاه مخاطبان را تغییر خواهد داد. کارهای عام المنفعه همچون آموزش رایگان برای کودکان محروم و تلاش در جهت رفع فقر می تواند تصویر مناسبی از شما عرضه کند. فراموش نکنید که پیام شما می باید بیانگر محیطی پر از تفاوت و سلایق گوناگون باشد. بیتردید دنیای دانش آموزان، معلمها، کارمندان و اساتید با یکدیگر متفاوت است.
سیاستهای مراقبتی و بهداشتی را جدی بگیرید
مسائلی همچون توجه به پروتکل های بهداشتی خصوصا در رابطه با بیماری کرونا و سیاستهای مراقبتی مانند جلوگیری از رفتارهای جنسی و تبعیض آمیز و همچنین بدرفتاری در کلاس های آموزشی دغدغه ذهنی بسیاری از افراد است. پس نیاز است تا سیاست های خود را در این زمینه به روشنی بیان کنید. در غیر اینصورت بازخورد منفی از سوی مخاطبان و تنبهیات قانونی در انتظار شما خواهد بود.