در این روزهایی که شاید بیشتر برندها به دلیل دغدغههای تامین مواد اولیه، کمتر به فکر مسئولیتهای اجتماعی خود باشند، بد نیست نگاهی به کمپین اجتماعی درسا بیندازیم که در نوروز ۱۴۰۱ اجرا شد.
برای ایجاد حال و هوای نوروزی در فروشگاهها، درسا از عدد ۱۴۰۱ استفاده کرد. عدد صفر در این بین با آیتمهای مختلفی مثل سیب، سیر، سکه، ماهی و ... جایگزین میشد تا حسوحال نوروزی را بیشتر منتقل کند. از همین ایده در شبکههای اجتماعی درسا هم استفاده شد و آیتمهای نوروزی در این دوره زمانی در شبکههای اجتماعی درسا حضور پررنگی داشتند.
هدف اصلی درسا از این کمپین مسئولیت اجتماعی ایجاد احساسات مثبت و همراه کردن مخاطبان خود در این جشن باستانی بود. این اهداف در تمام فروشگاهها و شبکههای اجتماعی اجرا شدند. تمرکز و پیام اصلی این کمپین روی مسئولیت اجتماعی بود و از شعار « من ایران هستم.» برای ایجاد حس همدلی در بین مخاطبان خود استفاده کرد.
درسا همچنین در راستای این کمپین بجهایی از نقش ایران طراحی کرد. هدف از این کار ایجاد یک پیوند قوی با مشتریان، با وجود زبانها و گویشهای مختلف بود. درسا در متن وبلاگ خود در این باره توضیح داد: « هر زبان و گویشی که داریم، درون این خاک پاک کهنسال نفس میکشیم. ما فقط در این خطه زیست نمیکنیم. ما در این سرزمین همهوا شدهایم. ما خود ایرانیم.»
درسا قصد داشت در این کمپین مخاطبان خود را تحریک کند تا به یاد همنوعان خود باشند و با توجه به بازخوردها موفقیت خوبی هم به همراه داشته است.