• slide6
responsive slider by WOWSlider.com v8.8

05/12 1401

شرکت افق تدبیر سلامت با برند نیچرز پلنتی چندی‌ست در حوزهمارکتینگ فعالیت‌های گسترده‌ای را اجرا کرده است. با پریسا مولایی مدیربرنامه ریزی فروش و بازاریابی شرکت افق تدبیرسلامت درباره فعالیت‌‌های اخیر مارکتینگی نیچرز پلنتی گفتگویی داشتیم. لازم به ذکر است: آژانس تبلیغاتی ماگنولیا در مسیر برنامه ریزی و اجرای پروژه سمپلینگ، نیچرز پلنتی را همراهی کرده است.




به عنوان یک شرکت تولید کننده مکمل‌های دارویی چه اقداماتی در حوزه افزایش آگاهی مخاطبان در حوزه سلامت اجرایی کرده‌اید؟

شرکت افق تدبیر سلامت با برند نیچرز پلنتی فعالیت خود را از سال۱۴۰۰با تولید مکمل‌های جوشان شروع کرد. این مکمل‌ها عمدتا دسته‌بندی تقویت سیستم ایمنی، پوست، مو و ناخن، استخوان و مفاصل، مولتی ویتامین‌ها، آهن و زنان را شامل می‌شوند. برند نیچرز پلنتی فعالیت خود را از ۱۴۰۱ با تولید انواع مکمل‌ها به جای قرص‌ها در زمینه‌ پیشگیری از بیماری‌ها توسعه داد. در مورد آگاهی مصرف کننده برای پیشگیری از بیماری‌ها باید بگویم: ما در ارتباط با پزشکان و متخصصان هستیم و به آن‌ها درباره محصولاتمان اطلاع‌رسانی می‌کنیم و محصولاتمان را به عنوان محصولات سلامت محور معرفی می‌کنیم. در این زمینه هدف ما توسعه محصولاتی است که به این پیشگیری و افزایش سلامت جامعه کمک کنند. ما تا ۵ سال آینده طیف وسیعی از محصولات را تولید خواهیم کرد که مصرف کننده ایرانی از مکمل وارداتی و خارجی بی نیاز شود. در واقع ما می‌خواهیم طیف وسیعی از این محصولات را در سطح کیفیت کالاهای کشورهای پیشرو در صنعت مکمل به جای اروپایی تولید کنیم چرا که بر این باوریم که مصرف کننده ایرانی لیاقت این را دارد که مکملی را مصرف کند که با کیفیت و استاندارد بالا باشد. فرمولاسیون‌ محصولات افق تدبیر با برند نیچرز پلنتی کانادایی است و از بهترین مواد اولیه برای تولیدشان استفاده می‌شود. در مورد افزایش آگاهی جامعه، ما علاوه بر ارتباط با پزشکان و همچنین کمک خواستن از آن‌ها برای توضیح درباره پیشگیری از بیماری‌ها به کمک مکمل‌ها، از آن‌ها به عنوان منبعی برای اطلاع رسانی عموم جامعه استفاده می‌کنیم.

پس شما دو گروه مخاطب دارید، هم B2B و هم B2C را هدف قرار داده‌اید. برای اینکه به B2C برسید اول B2B را آگاهی رسانی می‌کنید؟

صنعت دارو با سلامت مردم سر و کار دارد و ما نمی‌توانیم هر محصولی را توصیه کنیم. در ابتدا باید از روند تولید، کیفیت و استانداردهای محصول اطمینان داشته باشیم. پزشک‌ها هم ابتدا مسائل کیفی محصولات را بررسی می‌کنند و به همین دلیل مورد اعتماد مردمند. به همین دلیل از پزشکان می‌خواهیم تا محصولی که به آن اطمینان دارند را توصیه کنند. برای آگاهی رسانی در مورد اینکه مردم چه راهکارهایی را باید رعایت کنند تا از طریق مکمل‌ها دچار بیماری نشوند، از طریق منابع معتبر و مدیکال‌ها استفاده می‌کنیم. همچنین نظر مردم به عنوان مصرف کننده برای ما بسیار مهم است. از طریق کانال‌های مختلف برندینگ نظرات مردم را بررسی می‌کنیم و روی این موضوع تحقیق می‌کنیم. ما به سلیقه مردم احترام می‌گذاریم و از طریق سمپلینگ این سلیقه و نظر را به دست می‌آوریم. به این ترتیب هم مردم با محصولات ما آشنا می‌شوند و هم به ما در مورد طعم‌ها در دسته بندی قرص‌های جوشان. بازخورد می‌دهند.

شما یک پروژه سمپلینگ در تهران و شهرستان‌های دیگر انجام دادید، درباره این پروژه توضیح بدهید؟

ما در این پروژه سعی کردیم به مردم اطلاع رسانی کنیم و از طریق یک سری بروشورها به آن‌ها در مورد پیشگیری از بیماری‌ها یا مصرف مکمل‌ها توضیح دهیم. در عین حال سلیقه مردم را هم ارزیابی کردیم. ما این پروژه را در ۲ فاز با شرکت ماگنولیا انجام دادیم. فاز اول محدودتر و در سطح تهران، در مراکز عمومی، مال‌ها و باشگاه انقلاب انجام شد و بازخورد خیلی خوبی گرفتیم. اینکه ما درباره پیشگیری از بیماری‌ها به افراد اطلاع رسانی می‌کردیم و سلیقه و نظرشان را درباره مکمل‌ها سوال می‌کردیم، بسیار برای آن‌ها جالب توجه بود. ما متوجه شدیم که نیازهای مردم در کدام حوزه پیشگیری است و از این نتایج برای توسعه گروه محصولاتمان استفاده کردیم. فاز دوم که از ماه قبل شروع شد بسیار گسترده‌تر بود و برای مردم جذابیت بیشتری ایجاد شد. در این پروژه از گیمیفیکیشن استفاده کردیم و مخاطبان با انجام بازی می‌توانستند نظراتشان را به ما منتقل کنند. این روش برای مصرف کنندگان جالب بود چون سرگرمی به این پروژه اضافه شده بود و آگاهی رسانی مردم از طریق فعالیت‌های سرگرم کننده صورت می‌گرفت و جذابیت برای مصرف کننده بالا می‌رفت.




این پروژه ادامه دارد یا به پایان می‌رسد؟

با توجه به بازخوردهای مثبتی که از اجرای پروژه گرفتیم و نظر به اینکه موفقیت یک برند بستگی به تعامل همیشگی با مصرف کننده دارد، این پروژه ادامه خواهد داشت. ما قرار است از مشارکت داروخانه‌ها بهره مند شویم و به مردم در محل ارائه دارو اطلاع رسانی کنیم. بحث دیگر هم مصرف کننده‌ای است که در عموم جامعه حرکت می‌کند و مدام با برندهای مختلف برخورد می‌کند. مهم‌تر از همه بازخوردی است که مصرف کننده به ما می‌دهد تا برندمان را بهبود بدهیم. ما برندینگ یا مارکتینگ را یک پروسه یک شبه نمی‌بینیم. ما این روند طولانی مدت را در نظر می‌گیریم که فقط نیازمند به استراتژی برندینگ برای گرفتن یک بازخورد از مشتری نیست. این مسیر برای ما یک راهی است که باید خودمان را در آن توسعه دهیم و این توسعه امکان پذیر نیست مگر اینکه شما مدام با مصرف کننده خود در ارتباط باشید.

شرکت‌های دارویی و تولید کننده مکمل‌های دارویی برای تبلیغات در ایران چالش هایی دارند و نیازمند به خلاقیت‌هایی برای ارتباط با مشتری‌های خود هستند. از این چالش‌ها بگویید و اینکه برای حل این چالش‌ها چه راهکارهایی داشتید؟

در تمام دنیا بجز امریکا، تبلیغات محیطی و رسانه‌ای دارو ممنوع است. چرا که ما به عنوان سفیران سلامتی جامعه نباید مردم را به استفاده از برند خاصی مجبور کنیم. باید اجازه بدهیم این قضیه به صورت توصیه پزشک پیش برود. برندینگ و مارکتینگ در حوزه سلامت و دارو کاملا با حوزه‌های دیگر متفاوت است و ما باید روش‌های متفاوتی را برویم. ما به جای برندینگ بیشتر افزایش آگاهی و اطلاع رسانی انجام می‌دهیم. اما سعی می‌کنیم از روش‌هایی استفاده کنیم که خود مصرف کننده تصمیم بگیرد چه محصولی را استفاده کند. برندینگ لایه‌های مختلفی دارد، از صحبت درباره کیفیت تا بسته‌بندی جذاب برای مصرف کننده می‌تواند در این حوزه قرار بگیرد. ما در شرکت افق تدبیر سلامت با برند نیچرزپلنتی سعی می‌کنیم استانداردهایی را در برندینگ رعایت کنیم که استانداردهای جهانی باشد. در کنار حوزه مدیکال و افزایش آگاهی، سعی می‌کنیم در سطح داروخانه‌ها طوری رفتار می‌کنیم تا از حالت تجاری بودن محصول خارج شویم چرا که معتقدیم با مارکتینگ درست ما نیازی به ورود به این فضاها نداریم. وجه تمایز برند ما کیفیتش است و تمرکزی که روی مدیکال وایز بودن محصول و احترام گذاشتن به سلیقه مصرف کننده است.

برای جمع بندی نکته‌ای دارید؟

ما چالش‌های زیادی در مورد برندینگ در حوزه دارو داریم و سعی می‌کنیم از کانال‌های متفاوتی برای اطلاع رسانی و بالا بردن آگاهی عموم جامعه استفاده کنیم. این کانال‌ها در حوزه سلامت محدودترند. ما در مورد انتخاب شرکتهایی جایگزین که با آن‌ها کار برندینگ انجام می‌دهیم وسواس زیادی داریم و فکر می‌کنیم مصرف کننده ما محق هستند که بهترین کیفیت را در حوزه کالا، تبلیغات و برندینگ و دریافت آگاهی در حوزه سلامت دریافت کنند.


برای دیدن این ویدیو روی اینجا کلیک کنید


امتیاز به این خبر:
دیدگاهها: 0
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.