میزان استقبال از چت باتها در سالهای اخیر روز به روز افزایش مییابد زیرا کسب و کارها هر روز به دنبال کشف راههایی برای توسعه پشتیبانی از مشتری و تعامل با مخاطبان خود هستند.
رباتهای چت از جمله ChatGPT از نوعی فناوری هوش مصنوعی به زبان مادری برای ارائه پاسخهای سریع و دقیق به خواستههای مشتریان استفاده کرده یا به عبارتی دیگر از این طریق در پی بهبود کیفیت تجربه مشتری هستند. از ChatGPT برای ارائه و جمع آوری اطلاعات، آگاهی از بازخورد کاربران یا انجام نظرسنجی استفاده میشود. علاوه بر این، میتوان از این ابزار در جهت دعوت به شرکت در مکالمات رسانههای اجتماعی کمک گرفت. در نهایت از نقش مفید این نوع ربات چت در زمینه بازاریابی محتوا نمیتوان گذشت.
مزایای کار با ChatGPT برای کسب و کارها
پاسخگویی سریع: دادن پاسخهای سریع و دقیق به خواستههای مشتری، فرصتی بزرگ و نا محدود برای عوامل پشتیبانی بخش امور مشتریان به وجود میآورد تا بر روی وظایف پیچیده تر یا منحصر به فرد تمرکز کنند.
تولید محتوا: به این ترتیب توانایی تولید محتوای جذاب و مرتبط بر اساس ورودیهای خاص و علایق کاربر افزایش یافته و در ادامه احتمال تعامل بیشتر و هدایت مشتریان به وبسایت یا کانال رسانههای اجتماعی یک کسب و کار بالا میرود.
تحقیق و مدیریت محتوا: در ادامه توانایی تحقیق و مدیریت محتوا از منابع مختلف رشد یافته و همین موضوع به کسب و کارها در رابطه با تدوین یک استراتژی بازاریابی محتوای سازگار و ارزشمند کمک میکند.
تعامل با مشتری: تعامل با مشتریان در رسانههای اجتماعی بیشتر شده و در کنار بالا رفتن امکان گفتگو در وبلاگها، انجمنها و وبسایت، کیفیت حضور کسب و کار در فضای آنلاین نیز افزایش مییابد.
ChatGPT میتواند به کسب وکارها کمک کند تا دست به تولید محتوایی بزنند که متناسب با علایق و نیازهای خاص مخاطبان بوده، به احتمال زیاد توجه آنها را به سوی خود جلب کرده و میزان تعامل را افزایش دهد.
در نهایت به عنوان یک بازاریاب محتوا، مهم است بدانیم که چگونه ChatGPT میتواند به تولید و مدیریت محتوا کمک کند. پردازش مکالمات به زبان محلی و استفاده از فناوری GPT-3 ChatGPT شرکت را در زمینه تولید محتوای جذاب و مرتبط بر اساس نوع ورودی و علایق کاربر یاری خواهد رساند. این اتفاق خوب میتواند به بازاریابان محتوا کمک کند تا محتوای تولیدی اشان متناسب با مخاطب هدف بوده و در نهایت شانس تعامل و هدایت ترافیک به سوی وبسایت یا کانالهای رسانههای اجتماعی افزایش یابد.
www.markettailor.io