ام بی ای نیوز: طراحی لوگو فقط به دنیای واقعی محدود نمیشود و فیلمها و سریالها هم توانستهاند برندهای تخیلی ماندگاری خلق کنند که در ذهن مخاطبان مانده است.
در این مطلب میخواهیم سه برند تخیلی را با هم ببینیم.
شرکت هواپیمایی اوشئانیک (Oceanic Airlines) در لاست (Lost)
ده دوازده سال قبل تقریبا همهی سریالبینها لاست را میدیدند و همه با اوشئانیک ایرلاینز آشنایی داشتند. شخصیتهای سریال لاست در پرواز ۸۱۵ این هواپیمایی سقوط کرده بودند و سرنوشتشان به جزیرهی اسرارآمیز سریال گره خورده بود.
لوگوی این هواپیمایی رنگی بود و توجه هواداران پروپاقرص این سریال را به خود جلب کرده بود. همه میخواستند با رمزگشایی این لوگو داستان را پیشبینی کنند. لوگوی اوشئانیک به چشمنظر، چشم گاو و خود جزیره تشبیه شده بود.
در دنیای واقعی هم این لوگو نقش بزرگی در بازاریابی شبکهی ABC (سازندهی لاست) داشت. بیلبوردهای این هواپیمایی در شهرهای مختلف دنیا به نمایش گذاشته شده بود. آگهیهای زیادی در فضای مجازی و تلویزیون به نمایش درآمد و در آن این حقیقت مطرح میشد که پرواز ۸۱۵ درواقع سقوط نکرده است. یک بازی هم طراحی شد تا علاقهمندان بتوانند سرنوشت بازماندگان پرواز را حدس بزنند.
برند آکمه (Acme) در رود رانر (Roadrunner)
شاید یکی از مهمترین دلایل محبوبیت کارتون رودرانر، سادگی مفهوم آن باشد. کایوتی همیشه به دنبال رودرانر است و همیشه شکست میخورد یا تدابیرش ضد خودش عمل میکند. ابزارها و وسایلی که تهیه میکند کارایی لازم را ندارند و بعد از اینکه رودرانر محل را ترک میکند روی خود کایوتی عمل میکنند. تمام این محصولات به شرکتی به نام آکمه متعلق است. آکمه در زبان یونانی به معنای کمال است. نکتهی جالب اینکه شرکتهای زیادی در دنیای واقعی به این نام وجود دارند.
سیارهي پیتزا (Pizza Planet) در قصهی اسباببازی (Toy Story)
بچهها پیتزا و موجودات فضایی را دوست دارند، پس طبیعیست که دلشان بخواهد به سیارهی پیتزا بروند. سیارهی پیتزا برندی تخیلی در کارتون قصهی اسباببازیست. طراحی ساختمان رستوران در کارتون مینیمال و افسانهایست. رستوران شبیه به زحل طراحی شده و یک لوگوی منحنی آن را همراهی میکند که یادآور خوشبینی آیندهنگر آمریکاییست.
مترجم: نازنین کینژاد
منبع: www.creativebloq.com