اولین نشست هم اندیشی مدیران و فعالان کانونهای آگهی و تبلیغاتی با حضور "فرشاد مهدی پور معاون مطبوعاتی و اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد"،
"عباس محمدیان، مدیرکل تبلیغات و اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی"، "معاونتهای اداره کل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی" و مدیران کانونهای آگهی و تبلیغات استان تهران و البرز برگزار شد.
عباس محمدیان، مدیرکل تبلیغات و اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اولین نشست هم اندیشی مدیران و فعالان کانونهای آگهی و تبلیغاتی گزارشی از اقدامات صورت گرفته در سال 1401ارائه داد. ایشان گفت: پس از فراز و نشیبهای بسیار سامانه صدور مجوزهای آگهی تکمیل و در حال حاضر نسخه آزمایشی آن در حال بهره برداری است. به زودی نسخه اصلی این سامانه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی راه اندازی خواهد شد.
در سال گذشته تعامل و مذاکرات مثبتی با صاحبان رسانه و آگهی در بخش دولتی و نیمه دولتی صورت گرفت. این تعاملات با هدف عبور از بحران پیش آمده در شش ماه دوم سال اتفاق افتاد. همچنین سال 1401برای اولین بار در کشور ستاد تبلیغات اقتصادی تشکیل شد. این ستاد با هدف حل مشکلات ناشی از بحران شش ماه دوم که گریبان گیر کشور شده بود به خصوص در بخش تبلیغات محیطی با هدایت معاونت مطبوعاتی و اطلاعاتی اجرایی شد.
محمدیان در ادامه افزود: برای اولین بار تعاملاتی با مجموعه سازمان صدا و سیما، سازمان زیباسازی شهرداریها، سازمان حمل و نقل شکل گرفت. تمامی این اقدامات با هدف کمک به کانونهای آگهی و تبلیغاتی انجام شد. نتایج این تعاملات، همکارهای خوبی را در حوزه تبلیغات به همراه داشت و امیدواریم این همکارها ادامه دار باشند. علاوه براین موارد، پس از چندین سال پیش نویس لایحه تبلیغات با همراهی مدیران کانونها، حقوقدانان، انجمن صنفی تبلیغات و... آماده و به زودی به کمیسیون حقوقی دولت ارائه خواهد شد. امیدواریم در سال 1402 با تدوین این پیش نویس مشکلات قانونی پیش آمده در صنعت تبلیغات برطرف شود. تهیه پیش نویس رتبه بندی کانونهای آگهی با نگاه هدایتی و حمایتی در سال 1401 آغاز شد. دسترسی به آمارها و اطلاعات یکی از ضروریترین نیازها بود که امروز خلاء آن احساس میشود. اداره کل تبلیغات و اطلاع رسانی تابستان 1402 برای اولین بار طرح رتبه بندی کانونها را با استفاده از ظرفیت الکترونیک اجرایی خواهد کرد.
در سال 1401 با برگزاری جلسات متعدد با مدیران کانونهای آگهی، VOD و... سعی کردیم، اداره کل تبلیغات و اطلاع رسانی را به جایگاه اصلی خود بازگردانیم. به زودی یک پلتفرم آموزشی برای کانونهای آگهی با همراهی یکی از کانونهای آگهی رونمایی خواهیم کرد. در این پلتفرم؛ از برجستهترین سرفصلهای تبلیغات روز دنیا و تجارب اساتید داخلی استفاده خواهد شد.
در انتها تشکر ویژه ای داریم از "دکتر فرشاد مهدی پور معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد" که در سال گذشته کمک بسزایی به رشد و اجرایی فعالیتها داشتند. با همراهی ایشان و مابقی معاونتهای اداره کل تبلیغات و اطلاع رسانی ما در شش دوم سال، رشد 65 درصدی را در تبلیغات شاهد بودیم. امیدواریم در سال 1402 با حرکت به سمت تبلیغات هوشمند و به روز دنیا شاهد رشد حضور تبلیغات ایران در کشورهای همسایه باشیم. همچنین تلاش خواهیم کرد، به زودی اولین نمایشگاه بین المللی صنعت تبلیغات و بازاریابی را در یکی از کشورهای همسایه برگزار کنیم. و در پایان باید بگویم: پیش نویس شرایط تبلیغات در فضای مجازی نیز در دستور کار قرار گرفته که بهزودی اطلاعات بیشتری از آن را اطلاع رسانی خواهیم کرد.