"شرکت پینو بیبی" از سال ۱۳۹۷ با تولید تخصصی محصولات نوزاد و کودک شروع به کار کرد؛ این شرکت چندی پیش کمپینی را در رسانههای دیجیتال با ایده پردازی و اجرای "آژانس ارتباط تصویر اشاره" اکران کرد. در گفتگویی با "محمد پورآرین مدیرمارکتینگ پینو بیبی" به بررسی این کمپین پرداختهایم. پورآرین در این گفتگو درباره چشم انداز پینو بیبی در سال ۱۴۰۲ نیز به نکاتی اشاره میکند. درباره این کمپین گفتگویی نیز با "غزال دلاوری مدیرواحد دیجیتال آژانس اشاره" داشتهایم که در ادامه میخوانید.
درباره برند پینو بیبی برایمان بگویید؟
محمد پورآرین: برند پینو بیبی با رویکرد تکمیل سبد محصولات مادر و کودک به بازار ایران ورود کرده است. پینو بیبی در تلاش است خلاء حضور برندهای خارجی و باکیفیت را در بازار ایران پُر کند. لوازم شیردهی و نگهداری از کودک، مراقبتی و شوینده، گروههایی هستند که محصولات زیرمجموعه آنها توسط پینو بیبی به بازار ارائه میشوند.
کمپین اخیر برند با چه هدفی اکران شده است؟
محمد پورآرین: امسال با هدف افزایش آگاهی مخاطبان نسبت به برند و حوزه مادر و کودک کمپینی را اکران کردیم. با توجه به تمرکز گروه مخاطبان اصلی برند، رسانههای دیجیتال را به عنوان کانال ارتباطی انتخاب کردیم. مادران برای دریافت اطلاعات به رسانههای دیجیتال مراجعه میکنند و با انبوهی از محتواها روبرو میشوند؛ محتواهایی که برای گروه کودکان مختلف هستند. بنابراین با اینکه اطلاعات در این زمینه منتشر میشود اما مادران همچنان به اطلاعات جدید و تخصصی نیاز دارند. برهمین اساس و با هدف انتقال اطلاعات درست و آگاهی بخشی نسبت به برند، کمپینی را با همکاری آژانس ارتباط تصویر اشاره اجرایی کردیم. فاز اول کمپین دیجیتال با توجه به تحولات اجتماعی اخیر با دو ماه تاخیر اجرایی شد. در این کمپین به غیر از شبکههای اجتماعی و VOD از مابقی رسانههای دیجیتال استفاده شده است. ما در تلاش بودیم رسانههایی که مادران و پدران برای دریافت اطلاعات و خرید محصولات کودک به آن مراجعه میکنند را هدف قرار دهیم.
آژانس اشاره با چه اهدافی کمپین پینو بیبی را طراحی کرده است؟
غزال دلاوری: آگاهی رسانی متمرکز و گسترده، مهمترین هدف این کمپین بود که در فاز اول با اندازهگیری متریکها توانستیم به نتایج قابل قبولی برسیم. هدف بعدی ما جمعآوری اطلاعات برای کمپینهای CTA محور بود که از این روش توانستیم بخشیاز بهینه سازی بودجه کمپین را با موفقیت به انجام برسانیم. با توجه به بازار هدف نیز توانستیم رفتار هدفمند در کمپین داشته باشیم و جمع آوری دیتا و بهینه سازی کمپین نیز به طبع هدفمند بود.
درباره بازخوردهای دریافتی بفرمایید؟
محمد پورآرین: کمپین با استقبال قابل قبولی مواجه شد و میزان مشاهده محتوای تولیدی برای کمپین توسط مخاطبان بیش از انتظار ما بود. ما در مرحله صادرات محصول به کشورهای روسیه، ازبکستان، عراق، امارات، ترکیه و قرقیزستان هستیم. در حین مذاکره با شرکای ترکیه متوجه شدیم که آنها حین بررسی بازار ایران، تبلیغات را دیده و نظر مثبتی نسبت به آن داشتهاند. این اتفاق برای ما ارزشمند بود و نشان داد که کمپین با کیفیت و محتوای مناسبی لانچ شده است.
غزال دلاوری: در طول کمپین و بعد از کمپین در فوکس گروپهای محدودی بازخوردهای مخاطبانی که در دیجیتال با تبلیغات پینو مواجه شده بودند و نسبت به آن واکشن داشتند را بررسی کردیم و بازخورد خوبی از واکنشهای آنها نسبت به متریال تبلیغات و پیامها دریافت کردیم.
درباره چشم انداز پینو بیبی در سال 1402 برایمان بگویید؟
محمد پورآرین: فعالیت تبلیغاتی برند در سال 1402 نیز ادامه خواهد داشت و در سال جدید کمپین ۳۶۰ درجهای را اجرایی خواهیم کرد. بخش اول در دیجیتال خواهد بود و اوایل تابستان ۱۴۰۲ سایر رسانههای تبلیغاتی به کمپین اضافه میشوند. البته بخشی از فعالیتهای BTL، امسال نیز اجرا شد اما در سال جدید فعالیتها گستردهتر خواهد بود و نکته مهم این است که تمامی فعالیتهای تبلیغات همگی در راستای تبلیغات دیجیتال خواهند بود.
همچنین در سال ۱۴۰۲، ۴۰ SKU به سبد محصولات پینو بیبی اضافه خواهند شد. این محصولات به مرور از ابتدای سال جدید به سبد محصولات اضافه خواهند شد. در پایان باید بگویم: در سال۱۴۰۲ ما در زمینه بازیهای فکری کودکان نیز وارد شدیم و برند "پینو تویز" را به بازار معرفی کردیم. در این زمینه سه بازی عرضه شد. بازیها از جنس چوب هستند و با رنگهای خوراکی رنگ آمیزی شدهاند. آمادگی ذهنی کودکان، هدف اصلی تولید این محصولات است.
محصولات پینو بیبی در حال حاضر در ۲۰ هزار پایگاه فروش توزیع میشوند. در سال جدید حضور برند در سراسر کشور و مراکز فروش مانند: داروخانهها و سیسمونیفروشیها و... نیز امکان پذیر خواهد شد.
غزال دلاوری: در بخش دیجیتال قصد داریم با کمپینهایی با هدف آگاهی رسانی برند و محصول محور پیش برویم و بتوانیم نرخ تبدیل را برای بخش فروش دیجیتال افزایش دهیم.