کمپین 360 درجۀ «پینوبیبی» وارد فاز جدیدی شده است. این کمپین با ایدهپردازی و اجرای «آژانس ارتباط تصویر اشاره» در حال اکران است. برای بررسی عمیقتر کمپین، گفتوگویی با مدیران اجرایی و خلاقیت آژانس ارتباط تصویر اشاره داشتهایم که در ادامه میخوانید.
فاز آفلاین و آنلاین کمپین
نیلوفر جهاندیده، مدیرپروژۀ آژانس ارتباط تصویر اشاره، دربارۀ پروژۀ پینوبیبی گفت: «مجموعۀ پینوبیبی با هدف تولید محصولات مراقبت و بهداشتی کودکان با کیفیت جهانی در بازار ایران شروع به فعالیت کرده است. این مجموعه به فواصل زمانی مختلف، محصولات متنوعی را از این گروه به بازار معرفی میکند. اولویت اصلی پینوبیبی سلامت و آرامش مادران و کودکان است. این مجموعه در تلاش است که با ایجاد حس امنیت و ارائۀ محصولات باکیفیت با بستهبندی مناسب، سهم قابل توجهی از بازار را به دست آورد. در همین راستا، پینوبیبی با هدف افزایش آگاهی مخاطبان از برند خود و معرفی محصولات تازه، با همراهی و مشاورۀ آژانس ارتباط تصویر اشاره کمپین 360درجهای را تدوین و برنامهریزی کرد. این کمپین با فاز تبلیغات دیجیتال و آنلاین شروع به کار کرد و با بازخوردهای مثبتی روبهرو شد. پس از این مرحله، کمپین وارد فاز تبلیغات آفلاین شده است. در این مرحله، تبلیغات تلویزیونی، محیطی و BTL در نظر گرفته شده است که بخشی از آن اجرا و بخش دیگر در حال اجراست. درمورد BTL باید بگویم که پینوبیبی با هدف ارتباط نزدیکتر با والدین و معرفی بهتر محصولات، فعالیتهایی را در مهدکودکها برنامهریزی کرد. به همین منظور، چندین مهدکودک در تهران و شهرستانها در نظر گرفته شد و برنامههای جالبی برای والدین، با حضور کودکان اجرا شد. در این برنامهها با حضور چند مسکات خرس پینو، پروموترها به معرفی و توزیع محصولات پینوبیبی در بین مخاطبان اقدام کردند. برای بخش BTL فعالیتهای دیگری نیز تعریف شده که بهمرور خبررسانی خواهد شد.»
’چون او عزیزترین است‘
آرمیتا معدلت، مدیر خلاقیت آژانس ارتباط تصویر اشاره، دربارۀ پروژۀ پینوبیبی گفت: «کمپین پینوبیبی با هدف معرفی برند و افزایش آگاهی مخاطبان از برند برنامهریزی شد. در این کمپین تلاش شد به مخاطبان گفته شود که پینوبیبی دوستدار کودکان است و با همراهی پدر و مادران قرار است از خانوادهها حمایت کند. پینوبیبی شخصیتی دوستداشتنی برای کودکان خواهد بود که بهمرور، با ارائۀ محصولات جدید، نیازهای آنان را برطرف خواهد کرد. در این کمپین، با توجه به گروه محصولات، مخاطبان اصلی را پدران و مادران قرار دادیم؛ درواقع کودکان مصرفکننده هستند و تصمیم خرید این محصولات را والدین میگیرند. در این کمپین سعی کردیم دغدغۀ اصلی والدین را که نسبت به تهیۀ محصولات باکیفیت حساس هستند، برطرف کنیم. بر همین اساس، با توجه به این کانسپت، به شعار ’چون او عزیزترین است‘ رسیدیم. درواقع با طراحی این شعار قصد داشتیم این پیام را به والدین منتقل کنیم که بهخوبی دغدغۀ آنها را درک میکنیم و محصولات پینوبیبی با توجه به حساسیت شما تولید شدهاند. همانطور که گفته شد، کمپین در دو فاز آفلاین و آنلاین طراحی و اجرا شده است. در بخش دیجیتال بیشتر بر معرفی محصولات و بیان فواید آنها تمرکز کردیم. در کنار فازهای مختلف، از شخصیت خرس پینو نیز رونمایی شد و این کاراکتر در بخشهای دیگر نیز دیده خواهد شد. در بخش آفلاین (تبلیغات محیطی) بر برندینگ و افزایش آگاهی مخاطبان نسبت به برند تمرکز شد. در این بخش مخاطبان چیدمانی از محصولات، بدون تمرکز بر محصول خاصی را مشاهده میکنند. درمجموع، کمپین با معرفی برند، تصویر کودک (مصرفکنندۀ اصلی) و نگاهی کلی به محصولات در بخش آفلاین آغاز شد. در آگهی تلویزیونی علاوه بر معرفی برند بر سه محصول پینوبیبی تمرکز کرده و از فواید آنها برای مخاطبان اصلی گفتیم. البته در رسانههای دیجیتال محصولات بیشتری پوشش داده شده است. بنابراین، از رسانههای دیجیتال برای معرفی محصولات و از رسانههای دیگر مانند تلویزیون و محیطی برای معرفی برند و محصولات اصلی استفاده خواهیم کرد».
حضور پینو بیبی در تلویزیون
پریسا دواری، مدیر ارشد رسانۀ آژانس ارتباط تصویر اشاره، دربارۀ پروژۀ پینوبیبی گفت: « در کمپین لانچ 360 محصولات پینو، از نرم افزارهای تخصصی رسانه از جمله Hab*X، Ad*X و X*trim، جهت بررسی بازار و فعالیت رقباو همچنین مطالعه گروه مخاطب محصول استفاده گردید و رسانهی تلویزیون با توجه به coverage بالای آن در میان گروه هدف پینو بیبی به عنوان رسانهی اصلی جهت انتقال پیام کمپین و دستیابی به بیشترین سطح آگاهی انتخاب گردید. در برنامه ریزی پخش تلویزیونی با استفاده از نرم افزار X*trim با در نظر گرفتن Rating برنامههای صدا و سیمادر ساعات شبانه روز و شبکههای پربیننده در میان گروه مخاطب، برنامههای متناسب با گروه هدف پینو بیبی به منظور پوشش حداکثری و افزایش شانس دیده شدن(OTS) مشخص گردید وپلن پخش تلویزیونی با استراتژیپخش مستمر و پرفشار (continuing)و Frequency بالا در روز تهیه و به دقت اجرا شد. در طول دورهی پخش تیزرهای پینو بیبی نیز با کنترل روزانه ی پلن پخش توانستیم GRPs و Reach هفتگی را در بالاترین میزان ممکن کنترل کنیم و در نهایت باعث افزایش اثربخشی کمپین و آگاهی رسانی به مخاطب در طول دوره کمپین شویم.
روند طراحی هویت بصری آرت ورکهای کمپین
فرشته فرودنیا مدیر هنری آژانس ارتباط تصویر اشاره درباره کمپین پینو بیبی گفت:با توجه به بریف ارائه شده از سمت مشتری وبرنامه ریزی رسانه این کمپین قصد داشتیم حس خوب مصرف کننده را از طریق تمرکز برحالات چهرهی کودکان در نمایی نزدیک نشان دهیم و در این راستا از پزهای کلیشهای که تنها بهلبخند کودکان رو به دوربین اکتفا میکنند.اجتناب کردیم و از پزها و میمکهای متفاوت تر و طبیعی تر استفاده کردیم. در انتخاب سوژهها نیز جنسیت و سنهای متفاوت را مد نظر قرار دادیم تا گستردگی بازه مصرف کنندگان محصول را به نمایش بگذاریم .کادر بندی آرت ورکها به گونهای در نظر گرفته شد که تمرکز اصلی تصاویر بر کودک و حس و حال او باشد تا پیام " چون کودک شما عزیزترین است " را به خوبی نمایش دهند. در همین راستا برای انتخاببک گراندبه سراغفضایی ساده و خلوت با رنگ صورتی ملایم رفتیم و در طراحی لباس کودکاننیز به خلوت بودن پترن لباسها و کمرنگ بودن زمینهی آنها توجه کردیم . در نهایت در هر تصویر هم چیدمانی از محصولات متفاوت پینو را میبینیم که نشان دهندهی تنوع تولیدات این برند هستند. در طراحی اقلام ایونت هم قصد داشتیم خرس پینو در پزهای مختلف به مخاطبان معرفی کرده و با تکرار بک گراند صورتی و آبی ملایم پینو، هویت بصری برند را در ذهن آن ها تثبیت کنیم.
برای مشاهده ویدیو اینجا کلیک کنید- بخش اول
برای مشاهده ویدیو اینجا کلیک کنید- بخش دوم
برای مشاهده ویدیو اینجا کلیک کنید- بخش سوم