یک مجسمه پنج متری از ساک خرید معروف آیکیا موسوم به «FRAKTA» در شیکاگو و در ادامه هیوستون، مجهز به فناوری واقعیت افزوده پیشنهاداتی منحصر به فرد را به مصرف کنندگان ارائه میدهد.
امکان اسکن کدهای QR موجود بر روی این ساک خرید بزرگ با هدف گسترش ابعاد حضور این خرده فروش در ایالات متحده آمریکا ایجاد میشود.
نصب چنین مجسمه بزرگی در مکانهای پر رفت و آمد حاکی از این واقعیت است که ساک خرید آیکیا چقدر جا دارد.
پس از اسکن کدهای QR تعبیه شده بر روی ساک خرید بزرگ آیکیا به وسیله موبایل، یک انیمیشن واقعیت افزوده فعال شده و کابر شاهد ان است که محصولات برند از ساک خرید بزرگ به ساک خرید کوچک مشتری پرواز میکند.
اقدام فوق در راستای معرفی پلتفرم «کیف هدیه» انجام شد که با شعار «طراحی مقرون به صرفه، امکانات بی پایان» هماهنگ است.
در ماه آوریل آیکیا اعلام کرد که در صدد سرمایه گذاری 2.2 میلیارد دلاری بر روی توسعه حضور خود در ایالات متحده آمریکا طی سه سال آینده است. هدف از این سرمایه گذاری افتتاح شعبههای جدید و گسترش شعب قدیمی خود در کشور آمریکا خواهد بود.
ایجاد تنوع در صنعت خرده فروشی، مهم ترین استراتژی آیکیا به شمار میرود. از هر 10 نفر هشت نفر اولین خرید خود را از طریق کانالهای دیجیتال مانند وبسایت برند تجربه کرده اند. با این حال مصرف کنندگان هنوز نیاز به تعامل فیزیکی با محصولات آیکیا دارند.
برای مشاهده ویدیو کلیک کنید