07/4
1402
همینطور که مصرفکنندهها کمکم لباسهای پاییزیشان را از قفسهها بیرون میکشند، گپ هم در تلاش است با شگردی نوستالژیک، جایی در کمد لباسهای پاییزی مصرفکنندگان برای خودش دست و پا کند. کالکشن پاییزی گپ ترکیبی از طرحهای جدید و محبوبترین استایلهای این برند است؛ لباسهایی که گپ با عنوان محصولات آیکون یا نمادین خود از آنها یاد میکند.
این لباسهای خاص با الهام از آرشیو محبوبترین لباسهای برند طراحی شدهاند و البته برای همخوانی با مد روز، مدرنسازی هم شدهاند. گپ برای به نمایش درآوردن این مجموعه، از کمپین پاییزی سال 2023 خود رونمایی کرده است؛ اقدامی یکپارچه با هدف تجسم دوبارهی آگهیهای نوستالژیک از گذشتهی این برند.
تم نوستالژی اخیراً به یکی از تاکتیکهای محبوب بازاریابی تبدیل شده است؛ با این حال گپ به خاطرهانگیزترین لحظات گذشتهی خود شیرجهای عمیق زده تا مخاطب را از کارهای گذشته و آیندهی خود باخبر کند و یک استراتژی تیزهوشانه و خلاق را در پیش بگیرد. این کمپین در شرایطی رونمایی شده که کسب و کارها به دلیل افت فروش، دورانی پرچالش را پیش رو دارند.
اریکا اورت مدیر مارکتینگ گپ میگوید: «در مورد برندهای قدرتمند و نمادینی مثل گپ، آدم دلش میخواهد به تاریخچه و میراث برند نگاهی بیندازد. یکی از اصلیترین سوالهایی که موقع تدوین این استراتژی و فرمول خلاق برای پیشرفت از خودمان پرسیدیم، این بود که بهترین روزهای برند چه روزهایی بوده و چه اصولی را در پیش گرفته است.»
خلاقیت، استایل و تجلیل از انسانیت، از اصولی است که به گفتهی اورت، سنگبنای برند را تشکیل داده و آن را تعریف کرده است. این کمپین، تبلیغات دیجیتال، محیطی و تبلیغ از طریق کانالهای برند گپ را شامل میشود. این شرکت همچنین با تعدادی از تولیدکنندگان محتوا همکاری کرده تا کمپین خود را در پلتفرمهایی مثل تیکتاک هم توسعه بدهد. هلنا کریستنسن طراح لباس و مدل سابق، لیونل بویس بازیگر سریال The Bear و کوکو پینک پرینسس اینفلوئنسر 12سالهی ساکن توکیو از جمله کسانی هستند که در این کمپین با گپ همکاری میکنند. این چهرهها از گروههای سنی مختلفی انتخاب شدهاند تا سطح تماس برند با مخاطب وسیعتر شود.
اورت میگوید: «گپ همیشه برندی بوده که از دریچهی لنز سرگرمی، در حوزهی فرهنگ نقشآفرینی کرده است. این کار میتواند از طریق موزیک و مد اتفاق بیفتد، چرا که مصرفکنندگان ما همیشه به دنبال منبع الهام هستند.»
هرچند کمپین گپ از بسیاری جهات ممکن است به عنوان مرور گذشته تلقی شود، اما به گفتهی اورت این اتفاق از طریق لنزهای جدیدی روایت شده است. در واقع گپ میخواهد به آیتمهای محبوبش روح تازهای بدمد و این کار را با استفاده از فرمول همیشگی برند و برجستهسازی عناصر سهگانهی خلاقیت، استایل و انسانیت انجام خواهد داد. اورت در این باره میگوید: «فکر میکنم کاری که کردهایم این است که هستهی مرکزیمان را برداریم و بر اساس آن قصهپردازی کنیم و فصل بعدی کتاب برندمان را بنویسیم و بگوییم چه چیزی این برند را این همه نمادین کرده و چرا مردم اینقدر آن را دوست دارند؛ چون من فکر میکنم ما برندی هستیم که مردم دوستش دارند.»
برای مشاهده ویدیو اینجا کلیک کنید
منبع: B2n.ir/u65578