• slide6
responsive slider by WOWSlider.com v8.8

06/17 1397

ام بی ای نیوز: 
موسسه‌ی «کودکان بدون اعتیاد» کانادا سال گذشته کمپینی راه انداخت تا نوجوان‌ها را وادار کند در کشیدن ماری‌جوانا قبل از نشستن پشت فرمان، تجدید نظر کنند. 
ویدیوی دو دقیقه‌ای کمپین با نام «تماسِ بعد از آن»، داستانی دارد که حدس‌زدن آن چندان سخت نیست، دختر و دوستش که ماری‌جوانا کشیده، سوار ماشین می‌شوند. در حالی که دختر در صندلی شاگرد در حال تایپ‌کردن یک پیام است، پسر رادیو را روشن می‌کند و برای لحظه‌ای تمرکزش را از دست می‌دهد و با اتومبیل دیگری تصادف می‌کند. ویدیو با نمایش صفحه‌ی شکسته‌ی گوشی و پیام‌های نگران مادر دختر تمام می‌شود. 
با توجه به داستان می‌دانیم که ویدیو چندان قابل توجه نیست، اما نکته‌ی اصلی این بود که در این کمپین، والدینی که ویدیو را برای فرزندان‌شان می‌فرستادند می‌توانستند از سیستم خودکار ارسال اس‌ام‌اس استفاده کنند. به این معنی که بعد از تماشای صحنه‌ی تصادف و نمایش تلفن شکسته‌ي دخترک، نوجوان‌ها پیام‌هایی از پدر و مادرشان دریافت می‌کردند «کجایی؟» و «نگرانتم، بهم زنگ بزن.»
والدین می‌توانستند به وب‌سایت کمپین بروند و فرمی را پر کنند که به طور خودکار ویدیو را برای فرزندان ای‌میل و پیام‌ها را بعد از تماشای ویدیو برای آن‌ها ارسال می‌کرد. یکی از نقص‌های کمپین این بود که پیام‌ها به جای شماره‌ي واقعی والدین، از شماره‌ی تصادفی ارسال می‌شد، با این حال از این نظر اهمیت داشت که تماشاچی را با روایت داستان درگیر می‌کرد و نوجوان‌ها با دریافت پیام‌ها بلافاصله بعد از دیدن ویدیو، به نگرانی عمیق والدین‌شان پی می‌بردند. 
هدف بزرگ کمپین ترغیب والدین به حرف زدن با فرزندان‌شان بود. اجراکنندگان کمپین بر این باور بودند که وقتی پای اعتیاد به میان می‌آید، والدین می‌توانند تاثیر زیادی روی فرزندان‌شان بگذارند.ترافیک وب‌سایت کمپین در ۶۰ روز اول آن، ۱۹۴۶٪ افزایش داشت. 



مترجم: نازنين کي نژاد
www.thedrum.com
امتیاز به این خبر:
دیدگاهها: 0

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود