ام بی ای نیوز: کارتهای تبریک نوروزی فقط یک تکه کاغذ با یک جمله تبریک نیستند، آنها صدای بیصدای برندها هستند. صدایی که برندها از طریق آنها پیامشان را غیر مستقیم به مخاطبانشان ارسال میکنند. پیامی که هر کدام فلسفهای در پیشت خود دارد و برندها برای طراحی آن ساعتها زمان صرف کردهاند. پیامی که مخاطبان به محض دریافت حس خوشایندی پیدا کرده و از اینکه برند یادی از آنها کرده خرسند میشوند. بانک پارسیان نیز امسال به رسم هر ساله کارت تبریکی را به مناسبت نوروز طراحی و برای گروه مخاطبانش ارسال کرده است.
در طراحی کارت تبریک بانک پارسیان از مفهوم نماد پارسیان استفاده شده بود. مفهومی که برگرفته از گل نیلوفر است. گل نیلوفر در فرهنگ و تمدن ایران که در دیواره سنگ تراش تخت جمشید و در دست داریوش پادشاه هخامنشی دیده می شود، سمبلی از صلح و صفا و دوستیست که در تمام تخت جمشید به چشم می خورد. گلی که در آن مکان کاشت متداولی داشته است و دلیلی بر فرهنگ غنی ایران در آن زمان دارد.. گفته می شود 12 گلبرگ این گل 12 ماه سال را نشان میدهد. بنابراین در تصویرسازی تمامی طرحهای کارت تبریک نیز از نشانهی بانک پارسیان و موتیف گل لوتوس (نیلوفر) که نماد کامیابی، رشد و پویایی، قدرت حاصلخیزی زمین، صلح جهانی، تندرستی و مظهر نور و روشنایی است به صورت آنالیز، ساده سازی شده و گرافیکی، با ترکیب بندی مجزا استفاده شده است.
در کارت تبریک مورد نظر از ترکیب بندی فرمت مربع استفاده شده که همبستگی مجموع هلدینگ بانک پارسیان را به یاد مخاطبان میآورد. البته کادر مربع همیشه نشان از پایداری، استحکام و آرامش نیز بوده است. برای رنگ بندی طرح نیز از رنگ مسی و قرمز که رنگهای سازمانی بانک پارسیان را یادآور میشود، استفاده شده است. این ترکیببندی بر زمینه سفید که نشان صلح را به یاد میآورد، طراحی شده است. در مجموع کارت تبریک مورد نظر پیام برند را به شکلی ساده به مخاطبان منتقل کرده است.
mbanews.ir-نرگس فرجي