05/24
1397
ام بی ای نیوز: آووکارد قطارهای ویرجین:
اوایل امسال، جیدبلیوآر (GWR) کمپانی انگلیسی فروش بلیت قطار، تعداد محدودی کارت قطار با قیمت ارزانتر، برای مسافران ۳۰-۲۶ ساله تولید کرد که محبوبیتش باعث شد وبسایت از دسترس خارج شود و در نهایت هم خیلی از مشتریان دست خالی ماندند. این جا بود که ویرجین با کمپین آووکارد وارد میدان شد. قطارهای این برند یک هفته، همان تخفیف را برای مسافران ۳۰-۲۶ ساله ارائه میکردند. منتها با یک شرط؛ آنها هنگام خرید بلیت قطار، یه جای کارت قطار باید با یک آووکادو در ایستگاه ظاهر میشدند.
اچ پی (HP)
اچپی پس از اپلیکیشن مبلمان ایکیا، از واقعیت افزوده برای زندگیبخشیدن به محصولاش استفاده کرد تا مشتریانش بتوانند راحتتر برای خرید تصمیم بگیرند. مشتریها با دانلود این اپلیکیشن میتوانند ببینند عکسهایشان بعد از چاپ و قابشدن در فضای خانهشان چه شکلی است و این کار را بدون صرف هزینه انجام میدهند. ایکیا هم پیش از این امکان جانمایی محصولاتش را در خانهها برای کاربرانش فراهم کرده بود.
برگرکینگ- رومانی
آخرین کمپین برگرکینگ در رومانی یکی از عجیبترین نمونههایی است که تا به حال دیدهایم. رومانی تنها یک برگرکینگ دارد که آن هم داخل فرودگاه قرار گرفته است. این فستفود زنجیرهای کمپینی را با نام «Whopper no show» راه انداخت که در آن از مشتریانش میخواست یک بلیت ارزانقیمت یکطرفه را در ازای یک همبرگر واپر بخرند. مشتریها میتوانستند در وبسایت شرکت، این بلیت را با قیمتی بین ۶ تا ۱۲ یورو به یکی از مقصدهای بروکسل، رم یا میلان بخرند. بعد از گرفتن کارت پرواز، ساندویچشان را دریافت میکردند و بدون کارت پرواز خبری از هوپر نبود. یعنی وقتی هواپیما بدون آنها پرواز میکرد، آنها لذت خوردن واپر را میچشیدند.
خوابآلودهترین آگهی چاپی ایکیا:
ایکیا اغلب کمپینهای خلاقانهای اجرا میکند. و البته این یکی با بقیه متفاوت است. برای تبلیغ خواب خوب شبانه با تخت و تشک ایکیا، برند از عبارت سومنیگ (SÖMNIG) یا خوابآلوده استفاده کرد. آگهی با جوهر اسطوخودوس چاپ شد و عطری آشنا داشت که ماهیچهها را شل میکرد و روی کیفیت خواب تاثیر داشت. اما ماجرا فقط این نبود، مخاطبان میتوانستند آگهی را به یک یواسبی (USB) وصل و به این ترتیب از اسپیکرشان نویز سفید (برای آرامش بیشتر) پخش کنند.
مترجم: نازنين کي نژاد
www.bopgun.com