05/9
1397
ام بی ای نیوز: سال گذشته شرکت دیزل، مغازهای را در محلهی چینیهای نیویورک باز کرد که کارش فروختن اجناس تقلبیای بود که در واقع تقلبی نبودند!
این مغازه شبیه همهی مغازههای ارزانفروشی بود؛ تابلوهای بدخط نئونی «حراج» و «دو تا بخر و یکی دیگه مجانی ببر» و بلوزهایی که بینظم داخل کارتونهای مقوایی ول شده بودند، منظرهی خوشایندی نبود. خلاصه این که اوضاع درهم و برهمی داشت. باز شدن این مغازه در هفتهی مد نیویورک بود و هیچ برندی دلش نمیخواست این مغازه در آن روزها جدی گرفته شود.
اما دیزل جور دیگری فکر میکرد.
برند برای این که همه چیز تقلبی به نظر برسد، نامش را روی لباسهای داخل مغازه با غلط چاپی نوشت. داخل مغازه، تیشرتهایی با لوگوی قرمز دیزل و شلوارهایی در رنگها و اندازههای مختلف در کیسههای پلاستیکی وجود داشتند که خیلی نامرتب و شلخته روی هم ریخته شده بودند.
بالاخره دیزل اعلام کرد که جنسهایش را در این مغازه میفروشد. صبح روز بعد از اعلام اصلبودن محصولات این فروشگاه دربوداغان، صف طویلی مقابل آن تشکیل شد. دوستداران مد و اینفلوئنسرها میخواستند هر جور شده به یکی از این لباسهای منحصربهفردی که لوگوی متفاوتی داشت، دست پیدا کنند.
صف طولانی و فروش فوقالعاده، تاییدی بود بر موفقیت این فعالیت. بعد از ۲۴ ساعت، تمام اجناس به فروش رفته بود. مدیر بازاریابی برند گفت لباسی که در این مغازه با قیمت ۶۰ دلار فروخته شده در نهایت در فضای مجازی با قیمت ۵۰۰ دلار بار دیگر به فروش رفته است.
این اتفاق نشان میدهد که دیزل میتواند با نسل جدیدی از خریداران صحبت کند که به دنبال یافتن و خرید اجناس منحصربهفردند و چیزی بیش از جنس یا کالا میخواهند؛ آنها به دنبال تجربهاند.
البته باید گفت برندهي واقعی این رویداد، کسانی بودند که از روی کالاهای بهظاهر تقلبی دیزل، کپی کردند و آن را در فضای مجازی فروختند.
مترجم: نازنين کي نژاد
www.adweek.com