08/22
1397
ام بی ای نیوز: ویدیوی جدید برند LG با حضور بازیگر معروف "نیکی کریمی" با بازخوردهای مختلفی در شبکههای اجتماعی مواجه شده است. ویدیوی که در آن محصولات پریمیوم برند LG محوریت قرار گرفتهاند. ام بی ای نیوز به منظور دریافت اطلاعات دقیقتر نسبت به این ویدیو و ویدیوهای که در آیندهی نزدیک از این شرکت منتشر خواهند شد، گفتگویی را با "کاوه مفتخری مدیرمارکتینگ (Corporate Marketing Manager) ال جی الکترونیک در ایران" داشته که در ادامه میخوانید.
درباره فعالیتهای تبلیغاتی اخیر برند LG توضیح بفرمایید؟
چندیست شرکت LG فعالیتهایی را با رویکرد برندینگ محصولات پریمیوم و پیشرفته خود بصورت جهانی آغاز کرده است. فعالیتهای جهانی که در برخی از کشورها مانند ایران با توجه به فرهنگ و مسائل اجتماعی باید بوم سازی شوند. در راستای فعالیتهای برندینگ جهانی ویدیویی ساخته و در کشورهای مختلف منتشر شده است. اما همانطور که اشاره شد، پخش این ویدیو در ایران با چالشهای روبرو و مطمئنا مخاطبان ایرانی ارتباطی که مدنظر برند است را با آن برقرار نمیکردند. به همین دلیل تصمیم به ساخت ویدیوی بومی برای مخاطبان ایرانی گرفته شد. ویدیوی که به تازگی با بازی نیکی کریمی منتشر شده است.
درباره حضور نیکی کریمی در کنار برند LG توضیح بفرمایید؟
"نیکی کریمی بازیگر و هنرمند مشهور" چندیست به عنوان سفیر برند LG در ایران معرفی شده است. این بازیگر مشهور و محبوب تمامی فاکتورهای که برای سفیری و بازی در ویدیوی تبلیغاتی LG در نظر گرفته شده بود، را دارد. در این ویدیو؛ یک روز زندگی بازیگر مشهوری که قرار است، در مراسم فرش قرمز حضور پیدا کند، به تصور کشیده شده است. در این ویدیو جایگاه محصولات پریمیوم LG در لایف استایل این بازیگر نشان داده شده است. بازیگری که در ویدیو بعد از انجام فعالیت هنری خود به خانه بازگشته و برای حضور در فرش قرمز آماده و بعد از حضور در مراسم دوباره به خانه بازگشته و فیلم مراسم را از طریق تلویزیون OLED مشاهده میکند.
حضور نیکی کریمی فقط به این ویدیو محدود نشده و ایشان از سال گذشته برند LG همراهی کرده است و در برنامههای حوزه مسئولیت اجتماعی برند LG حضور پیدا کرده است. از جمله فعالیتهای مسئولیت اجتماعی میتوان به همراهی برند LG در ساخت خانه علم کودک که در باغ کتاب تهران واقع است، اشاره کرد. برای این پروژه بالغ بر 25 میلیارد تومان با مشارکت شهرداری تهران هزینه شده است. نیکی کریمی در افتتاحیه خانه علم کودک که در آن افرادی از سفارت کره و مدیرانی از شهرداری تهران حضور داشتند، به عنوان سفیر LG سخنرانی کرد. همچنین ایشان در مراسم معرفی نوآوریهای LG (اینوفست) در شهر کیپ تاون نیز حضور داشتهاند. از طرفی LG حامی نمایشگاه عکس و فیلم آذر ساختهی نیکی کریمی نیز بوده است.
چه رسانههایی را برای پخش ویدیوهای تازهی LG در نظر گرفته اید؟
رسانههای آنلاین، شبکههای اجتماعی و سینماها به عنوان رسانههای اصلی انتشار ویدیوهای LG در نظر گرفته شدهاند.
آیا ویدیوها غیر از ایران در کشورهای دیگری نیز منتشر خواهند شد؟
این ویدیوها به سفارش شرکت LG تهیه شدهاند و به صلاح دید شرکت امکان انتشار آن در کشورهای دیگر نیز وجود دارند.
درباره بازخوردهای دریافتی از طرف مخاطبان برایمان بگویید؟
بازخوردها فراتر از انتظار ما بود. چون کیفیت محتوای تولیدی در این ویدیو در سطح کیفیت ویدیوهای تولیدی در سطح بین المللی است. از طرفی همکاری سلبریتیها با برندها همیشه با بازخوردهایی از طرف رسانهها مواجه میشوند. بازخوردهایی که در مورد همکاری نیکی کریمی با LG اکثرا مثبت بوده است. لازم به ذکر است: علاوه براین ویدیو، ویدیوهای دیگری برای محصولات مختلف (پریمیوم) تهیه شده که در آیندهی نزدیک منتشر خواهد شد. در همین راستا ویدیوی دیگری نیز با صدای نیکی کریمی در حال تولید است که در نوع خود جذاب و جدید است.
در نتیجه شرکت LG در تلاش است با کمک سلبریتی مورد نظرش پیام برندینگی که در نظر دارد را به مخاطبانش برساند. به هرحال نیکی کریمی معروف و جایگاه ویژهای در بین مخاطبان دارد که شرکت باید محتوای درستی را برای استفاده از ایشان تولید کند وگرنه شهریت ایشان پیام برند را تحت تاثیر و نتیجهای برای LG به همراه نخواهد داشت.
در مجموع چند ویدیو با حضور نیکی کریمی ساخته و در آینده منتشر خواهد شد؟
تلویزیون OLED، یخچال LG InstaView، لباسشویی LG TWINWash، کولر گازی Art Cool، دستگاه مراقب لباس استایلر LG، از جمله محصولاتی هستند که برای هر کدام ویدیوی تهیه شده است. تمامی ویدیوها به غیر از استایلر که بصورت نریشن (صدای نیکی کریمی) است، با محوریت محصولات مورد نظر ساخته شده و به مرور منتشر خواهند شد. کمپینهایی هم در راستای محصولات اجرا خواهد شد.
با توجه به حجم تبلیغات انجام شده آیا LG قادر به تامین تقاضای بازار خواهد بود؟
کمپین اجرا شده در حوزه برندینگ است و مطمئنا در دراز مدت بر فروش نیز تاثیر میگذارد. اما به هرحال ال جی انقلابی در حوزه لوازم خانگی انجام داده و باید به مرور محصولات پریمیوم این برند در سطح جهانی به مخاطبان معرفی شود. البته با توجه به شرایط ؛ عرضه و تقاضای روند یکسانی دارند و طبیعتا با توجه به قیمت دلار قدرت خرید مخاطبان کمتر شده است.
صحبت نهایی؟
در آخر می خواستم از کلیه عواملی که ما رو در تولید این تیزرهای تبلیغاتی و اجرای کمپین کمک کردند تشکر کنم. شرکت و مدیران بازاریابی شرکت گلدیران، شرکت نگرش تبلیغ نو، شرکت آرتمن فیلمجهت تولید ویدیو و شرکت آویده جهت اجرای کمپین آنلاین ما را یاری کردهاند.
دست اندرکاران:
نام پروژه: LG Iran Brand Film
کارفرما : LG Electronics
مدیر پروژه : کاوه مفتخری(مدیر مارکتینگ ال جی)
طرح و ایده کلی: LG Electronics
بومی سازی سناریو: شرکت تبلیغ نو
بازیگر: نیکی کریمی (سفیر برند ال جی)
تهیه کننده: علیرضا احمدی
کارگردان: مهدی صفوی
تصویربردار: مجید گرجیان
طراح صحنه: یاشار شیر محمدی
گریمور: افروز بوجاریا
مدیر تولید: علیرضا قاسمیان
سوپروایزر و پست پروداکشن: رضا اخلاقی
تولید شده در: شرکت آرتمن فیلم
کمپین دیجیتال : شرکت اویده
mbanews.ir-نرگس فرجي