• slide6
responsive slider by WOWSlider.com v8.8

12/7 1400



بررسی‌ شرکت پژوهش بازار رسانه امروزنشان می‌دهد: محصولات شکلات داغ در بازه مرداد تا مهر 1400 در مقایسه با مهر تا آذر 1400 در بیش از 10 درصد پنل مورد بررسی emrc حضور داشته که نسبت به دوره پیش شاهد افزایش این محصولات هستیم. این موضوع نشان می‌دهد، مصرف محصولات افزایش داشته است.

همچنین سهم فروش محصولات شکلات داغ در این دوره در مغازه‌هایی که محصول در دسترس بوده است، بیش از 10 درصد گزارش شده که علاوه بر افزایش این شاخص، شاهد افزایش فروش گرمی محصول مورد نظر نسبت به دوره ی پیش هستیم.

علاوه بر موارد ذکر شده، آورده ریالی محصول شکلات داغ در دوره مورد بررسی، نسبت به دوره‌ی پیش حدود 10 درصد و میانگین قیمت تمامی برندهای فعال در بازار حدود 5 درصد افزایش داشته است.

در ادامه اطلاعات بیشتری از بازار شکلات داغ مورد بررسی emrc را می‌خوانید.

مقایسه بازار شکلات داغ در سال های 2020 و 2021

بازار شکلات داغ در سال‌های 2020 و 2021 نیز آتشین بوده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد میانگین قیمت شکلات داغ با در نظر گرفتن تمامی برندها و محصولات در دو سال 2020 و 2021 حدود 50 درصد افزایش داشته است. محصولات شکلات داغ در سال 2020 در بیش از 15 درصد و در سال 2021 در کمتر از 15 درصد مغازه‌های پنل emrcحضور داشته‌اند. همچنین در این بازار، آورده ریالی این محصولات نسبت به دوره پیش حدود 10 درصد و میزان فروش گرمی بیش از 40 درصد کاهش داشته است.

سهم فروش شکلات داغ در بازار ایران

طبق تحقیقات انجام شده بیشترین سهم فروش بسته بندی‌های مختلف شکلات داغ در سال 2021 در بسته پلاستیکی بوده است. این تحقیقات نشان می‌دهد میانگین قیمت برای محصولاتی که در بسته مقوایی عرضه می‌شوند به طور متوسط 43 درصد بیشتر از میانگین قیمت محصولاتی است که در بسته پلاستیکی عرضه شده‌اند. برهمین اساس میزان سهمی بسته پلاستیکی حدود 40 درصد بیش از بسته مقوایی بوده است.

در مجموع بیشترین فروش شکلات داغ در بازار مربوط به وزن‌های 600 تا 700 گرم و بیشترین سهم آورده ریالی در وزن 400 تا 500 گرم بوده است که این اتفاق می‌تواند به دلیل وجود محصولات گرانتر در این بازه وزنی باشد.

اطلاعات ارائه شده بخشی از گزارش شرکت پژوهش بازار رسانه امروز (emrc) از بازار شکلات داغ است که از مطالعه دوره‌ای بازار محصولات در خرده فروشی‌ها به دست آمده است. این مطالعه به طور مستمر در ۲۴ شهر در حال اجرا است و داده‌های گروه‌های محصولی را در صنایع مختلف جمع‌آوری می‌کند. هدف این مطالعه کمک به تصمیم گیری تیم‌ها و مدیران بازاریابی و فروش در صنایع مختلف، با ارائه نتایج به دست آمده از رصد مستمر تغییرات بازار خرده فروشان است. علاقه مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر با emrc در ارتباط باشند.

امتیاز به این خبر:
دیدگاهها: 0
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.