• slide6
responsive slider by WOWSlider.com v8.8

02/11 1401


شرکت پژوهش بازار رسانه امروز (EMRC) به مناسبت هفته جهانی تحقیقات بازار ویدیویی را با موضوع "صنعت، نوآوری و زیرساخت" «نو آوری و توسعه پایدار در صنعت گردشگری» منتشر کرد. در این ویدیو سعید نبویان مشاور ارشد کیفی EMRC با سید علی آثاری بنیانگذار و مدیرعامل هلدینگ گردشگری و سرمایه گذاری کیمانی و حانیه جعفریان مشاور بازاریابی و برندینگهلدینگ گردشگری و سرمایه گذاری کیمانی پیرامون موضوع مورد نظر به گفتگو نشستند. این گفتگو در پی درخواست اتحادیه جهانی تحقیقات بازار (ESOMAR) از اعضای خود تهیه شده است. شرکت EMRCیکی از اعضای ESOMAR با برگزاری این ویدیو، ضمن گرامیداشت هفته جهانی تحقیقات بازاریابی بر اهمیت تحقیقات بازار برای کسب وکارها تاکید دارد. لازم به ذکر است EMRCبرگزاری این جلسه را در کنار ESOMAR و انجمن تحقیقات بازاریابی ایران انجام داده است. بخشی از صحبت‌های مطرح شده در این ویدیو را در ادامه می‌خوانید. برای دریافت گفتگوی کامل ویدیو را مشاهده کنید.

سعید علی آثاری در این گفتگو ضمن تشریح نحوه فعالیت هلدینگ کیمانی و اشاره به این نکته که هلدینگ مورد نظر در حوزه توریسم در حال فعالیت و در تلاش است افراد، زندگی طبیعی همراه با آرامش را با حضور در این مجموعه تجربه کنند، گفت: نبود تحقیقات بازار و عدم همکاری با مشاوران کاربلد، هر کسب وکاری را بخصوص در دنیای امروزی دچار چالش می‌کند. اقدامات کسب وکارها بدون اجرای تحقیقات بازار مطمئنا به شکست منجر خواهند شد.

در ادامه جعفریان گفت: ما با تحقیقات بازار توانستیم منطقه‌ی مورد نظر را برای اجرای پروژه پیدا کنیم. همچنین تدوین اهداف بلند مدت و کوتاه مدت نیز براساس تحقیقات بازار انجام شده‌اند. در واقع برای اینکه هلدینگ خدمت بهتری به گردشگران داخلی و خارجی به بهترین شکل ارائه دهد، نیاز به تحقیقات بازار داشتیم. در این تحقیقات بازار رقابت پذیری کم گردشگری ایران نسبت به گردشگری دنیا یکی از چالش‌هایی بود که با آن مواجه شدیم. همچنین با تحقیقات بازار توانستیم به راهکارهاییبرای مقابله با این چالش دست پیدا کنیم. تحلیل رفتار گردشگران، تحلیل بازار و... از جمله مواردی بود که در تحقیقات بازار مورد بررسی قرار گرفتند. در نظر داشته باشید، ما برای اجرای پروژه بر شهر یزد متمرکز هستیم و اغلب گردشگران خارجی شهر یزد، گردشگران تاریخی هستند و کمتر جز گردشگران طبیعی هستند. برهمین اساس چنین افرادی به دلیل اینکه گروه هدف اصلی ما نبودند، نمی‌توانستند به سئوالات تحقیقاتی ما پاسخ دهند. الزامات فیزیکی و مالی پروژه نیز از طریق تحقیقات بازار استخراج شد. نتایج تحقیقات بازار برای رسیدن به نتایج مناسب کمک بسزایی به ما کردند. از همین نتایج توانستیم نام مناسبی برای هلدینگ انتخاب کنیم.


برای دیدن ویدیوی کامل روی اینجا کلیک کنید. 


امتیاز به این خبر:
دیدگاهها: 0
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.