07/12
1396
ام بی ای نیوز: با مشاهده تبلیغات بیمه سامان بر بیلبوردهای شهر برآن شدیم که نگاهی به فعالیتهای و روند تبلیغات این شرکت داشته باشیم، تبلیغات اخیر بیمه سامان توسط آژانس کرگدنطراحی و اجرا شده است.
بیمه سامان برای اولین باردرایران با بیمه مونیخ ری (Munich RE) که بزرگترین بیمه اتکایی جهان است قرارداد اتکایی در بیمههای زندگی بسته است این تبلیغات اعلام این دستاورد و تاکید براین موفقیت بود.
بیمه اتکای شرکتی است که شرکتها بیمه را نسبت به ریسکهای بیمه گزارانشان بیمه میکنند و باعث میشود منافع مشتریان این شرکتها محفوظ بمانند.
درخصوص این تبلیغات امبیای نیوز با دست اندرکاران آژانس گرگدن گفتگوی داشته که درادامه میخوانید.
گروه هدف ومخاطبین این تبلیغات چه افرادی بودهاند؟
مثل بیشتر خبرهایی که پس از توافقات دیپلماتیک ایران و قدرتهای طراز اول جهان، در سطح رسانههای عمومی کشور اعلام می شود، لایههای مختلفی از مخاطب با اهداف متفاوت، هدف اینگونه تبلیغات است.
شرکت آلمانی مونیخ ری که اخیرا با بیمه سامان قرارداد بیمه اتکایی امضا کرده چه خدماتی به خدمات این شرکت اضافه کرده است؟
خدمات اتکایی یا به اصطلاح مرسوم این صنعت Reinsurance اصلیترین بخش این قرارداد است، حوزه این خدمات درآینده توسط بیمه سامان اعلام خواهد شد. تا آنجا که در رسانهها اعلام شده است، مهمترین بخش این قرارداد، خدمات اتکایی درخصوص بیمههای زندگی است. این قرارداد محصولاتی هم به سبد محصول بیمهای سامان اضافه کرده است که هنوز به رسانهها اعلام نشده است.
با توجه به استفاده مکرر از حروف، ایده خلاق کار چگونه شکل گرفت؟
نتیجه این قرارداد، رشد عوامل بنیادینی است که برآیند آنها با در کنارهم قرارگرفتن دو شرکت بیمه افزایش مییابد، عوامل و ویژگیهایی همانند اعتماد، اطمینان و آرامش. اما این ویژگیها انتزاعی هستند و بیمه یک محصول مالی با فرایند تصمیمگیری منطقی و محاسبهگرانه، پس برای اتصال این مفاهیم و ویژگیها به برند بیمه سامان، از منطق سادهی دوبرابر شدن حروف درخود کلمه استفاده شده است. این بازی تصویری با تغییر شکل ظاهری یک کلمه که درعین حال که آشناست، اما نوشتن غیرعادی و ابعاد آن باعث جلب توجه میشود، صورت گرفت تا ذهن مخاطبین را درگیر پیام این کمپین کند.
رسانههای به کاربرده شد در این تبلیغات چه بود است؟
تلویزیون، محیطی، مطبوعات، اینترنت، و برخی فعالیتها درخود دفاتر بیمه.
چه بازخوردهای درپی داشت؟
بازخورد تبلیغاتی که برند محور است بهتر است در افکارعمومی و دربین مخاطبین سنجیده شود. هنوزاین مقطع ازکمپین به طورکامل پایان نیافته و برای سنجش نتایج آن زود است، اما فعلا آنقدر تبلیغات شرکتهای بیمه زیاد شده است که به نظرمیآید یکی از مهمترین بازخوردهای این کمپین بیمه سامان، آغازفصل جدیدی در فعالیتهای ارتباطی صنعت بیمه کشور باشد.
بازه زمانی اجرای این تبلیغات چه مدت و محدود جغرافیایی آن کجا بوده است، آیا سراسری بود یا فقط درشهرهای خاصی اجرا شد؟
از اواسط مردادماه شروع شده است و هنوزبه طورکامل به پایان نرسیده است. به دلیل استفاده از رسانههایی چون تلویزیون و اینترنت بهتر است این کمپین را سراسری بدانیم. اما تمرکز اصلی بر رسانههای محیطی در چند شهر بوده است.
mba-news ندا عزيزي
بیمه سامان برای اولین باردرایران با بیمه مونیخ ری (Munich RE) که بزرگترین بیمه اتکایی جهان است قرارداد اتکایی در بیمههای زندگی بسته است این تبلیغات اعلام این دستاورد و تاکید براین موفقیت بود.
بیمه اتکای شرکتی است که شرکتها بیمه را نسبت به ریسکهای بیمه گزارانشان بیمه میکنند و باعث میشود منافع مشتریان این شرکتها محفوظ بمانند.
درخصوص این تبلیغات امبیای نیوز با دست اندرکاران آژانس گرگدن گفتگوی داشته که درادامه میخوانید.
گروه هدف ومخاطبین این تبلیغات چه افرادی بودهاند؟
مثل بیشتر خبرهایی که پس از توافقات دیپلماتیک ایران و قدرتهای طراز اول جهان، در سطح رسانههای عمومی کشور اعلام می شود، لایههای مختلفی از مخاطب با اهداف متفاوت، هدف اینگونه تبلیغات است.
شرکت آلمانی مونیخ ری که اخیرا با بیمه سامان قرارداد بیمه اتکایی امضا کرده چه خدماتی به خدمات این شرکت اضافه کرده است؟
خدمات اتکایی یا به اصطلاح مرسوم این صنعت Reinsurance اصلیترین بخش این قرارداد است، حوزه این خدمات درآینده توسط بیمه سامان اعلام خواهد شد. تا آنجا که در رسانهها اعلام شده است، مهمترین بخش این قرارداد، خدمات اتکایی درخصوص بیمههای زندگی است. این قرارداد محصولاتی هم به سبد محصول بیمهای سامان اضافه کرده است که هنوز به رسانهها اعلام نشده است.
با توجه به استفاده مکرر از حروف، ایده خلاق کار چگونه شکل گرفت؟
نتیجه این قرارداد، رشد عوامل بنیادینی است که برآیند آنها با در کنارهم قرارگرفتن دو شرکت بیمه افزایش مییابد، عوامل و ویژگیهایی همانند اعتماد، اطمینان و آرامش. اما این ویژگیها انتزاعی هستند و بیمه یک محصول مالی با فرایند تصمیمگیری منطقی و محاسبهگرانه، پس برای اتصال این مفاهیم و ویژگیها به برند بیمه سامان، از منطق سادهی دوبرابر شدن حروف درخود کلمه استفاده شده است. این بازی تصویری با تغییر شکل ظاهری یک کلمه که درعین حال که آشناست، اما نوشتن غیرعادی و ابعاد آن باعث جلب توجه میشود، صورت گرفت تا ذهن مخاطبین را درگیر پیام این کمپین کند.
رسانههای به کاربرده شد در این تبلیغات چه بود است؟
تلویزیون، محیطی، مطبوعات، اینترنت، و برخی فعالیتها درخود دفاتر بیمه.
چه بازخوردهای درپی داشت؟
بازخورد تبلیغاتی که برند محور است بهتر است در افکارعمومی و دربین مخاطبین سنجیده شود. هنوزاین مقطع ازکمپین به طورکامل پایان نیافته و برای سنجش نتایج آن زود است، اما فعلا آنقدر تبلیغات شرکتهای بیمه زیاد شده است که به نظرمیآید یکی از مهمترین بازخوردهای این کمپین بیمه سامان، آغازفصل جدیدی در فعالیتهای ارتباطی صنعت بیمه کشور باشد.
بازه زمانی اجرای این تبلیغات چه مدت و محدود جغرافیایی آن کجا بوده است، آیا سراسری بود یا فقط درشهرهای خاصی اجرا شد؟
از اواسط مردادماه شروع شده است و هنوزبه طورکامل به پایان نرسیده است. به دلیل استفاده از رسانههایی چون تلویزیون و اینترنت بهتر است این کمپین را سراسری بدانیم. اما تمرکز اصلی بر رسانههای محیطی در چند شهر بوده است.
mba-news ندا عزيزي