ام بی ای نیوز:
قصریخ نام اولین کافه یخی است که با رویکردی متفاوت در غرب تهران اقدام به فعالیت کرده و مخاطبان زیادی در فصول گرم سال از فضای متفاوت و ساخته شده از یخ این کافه استقبال می کنند.
مارکتینگ این روزها در کنار خلاقیت و نوآوری جلوه و رویکرد تازه ای پیدا کرده که علاوه بر برندها کسب و کارهای مختلف برای بهتر دیده شدن و توسعه بازار خود روش های متفاوتی از آن را مورد آزمون و خطا قرارداده و درنهایت خلاقانه ترین ایده ها درمیدان رقابت ماندگار خواهد بود.
کسب و کارها و مجموعه های بزرگ و کوچک برای بهتر دیده شدن و ایجاد ارتباط موثر با گروه های مخاطب و مشتریان خود روشهای مختلفی را انتخاب و اجرا می کنند که در توسعه فعالیت شان تاثیرگذار است.
نخستین آیس بار کشور واقع در شهرک غرب تهران مشغول فعالیت است و این مجموعه متفاوت که همه متریال آن از جنس یخ ساخته شده در فضایی کوچک توانسته مورد استقبال گروه های متفاوتی واقع شود.
امیر اتوکش، مدیربرند و موسس این کافه که قصریخ نام دارد معتقد است: به لحاظ وجود آب و هوای گرم در برخی ماه های سال تجربه ی مکانی که دیوارها و المان ها و میز و صندلی و حتی ظروف مورد استفاده از جنس یخ طراحی و ساخته شده برای مخاطبان کافه و رستوران ها جالب و حتی هیجان انگیز است و به همین لحاظ ایده ی اولیه ی تاسیس چنین فضایی طرح و اجرایی شد.
وی با بیان اینکه درسایر مناطق دنیا تجربه ی چنین کاری وجود داشته گفت: ضمن استفاده از تجربیات آنها سعی شد فضایی طراحی شود که پاسخگوی نیاز مخاطبان باشد به عنوان نمونه منوی استفاده شده در این کافه با بهره گیری از متریال نوشیدنی های استوایی در طعم های مختلف نظیر فلفل توانست در کنار نوشیدنی های رایج گرم مرود توجه مشتریان قرار گیرد.
همچنین در برنامه آینده امکان سرو انواع سوپ گرم و خاویار که متناسب با چنین فضای است پیش بینی شده است.
البته به لحاظ شرایط داخلی کافه که به شکل سیستم سردخانه بوده و المان ها و دیوارها و میزو صندلی و... حدود هشت ماه ماندگاری دارند و در دمایی منفی ده درجه قراردارد که این دما با توجه به تعداد مشتریان تا منفی 6 درجه قابل تغییر است. تهویه هوای داخل نیز با سیستم کلی مجموعه انجام می شود.
ظروف مورد استفاده برای نوشیدنی های سرد لیوان هایی از جنس یخ است که متناسب با شرایط داخلی این کافه است و تجهیزات مورد استفاده از داخل کشور تامین شده.
وی در ادامه درمورد سیستم داخلی مجموعه افزود: با توجه به استفاده از نیروی برق از دستگاه کاهنده برق در تجهیزات استفاده می شود که مصرف را پایین می آورد، در صورت قطع برق نیز با استفاده از دستگاه ژنراتور 5 تا 8 ساعت المانها در شکل اصلی خود باقی می مانند و از آب شدن محفوظ هستند.
او درادامه گفت: شرایط ورود به این کافه یخی مانند سایر کافه هاست فقط مشتریان می توانند از کاپشن هایی که ضمن سبک و راحت بودن از جنس موادی ساخته شده که دمای بدن انسان را حفظ کرده و مانع انتقال سرما نیز می شود استفاده کنند که این کاپشن ها نیز در داخل کشور و طبق سفارش مجموعه تهیه شده است.
وی درادامه گفت: زمان استاندارد حضور در چنین مکانی حدود 30 دقیقه است اما هیج محدودیت زمانی برای مشتریان وجود ندارد.
وی همچنین در ادامه از تقاضاهایی گفت که از شهرهای گرمسیری نظیر جزیره کیش، یزد و اصفهان و... برای تاسیس شعب بیشتر ایجاد شده و تلاشی که برای ثبت برند در مرحله نخست انجام گرفته و همچنین همکاری خوبی که سازمان های مربوط در جهت حمایت از کاری تازه و بدیع که می تواند حتی برای گردشگران داخلی و خارجی جاذبه داشته باشد، صورت دادند.
فرشاد گودرزی مدیر داخلی کافه قصریخ افزود: منوی ارائه شده در این مجموعه به لحاظ دمای پایین داخل آیس بار اهمیت بسزایی دارد و براین اساس سعی شده علاوه بر نوشیدنی های رایج نسبت همکاری با برخی شرکت های استارتاپی درحوزه ی تولید نوشیدین جلبکی و خاویار هماهنگی هایی انجام شود و در کافه سرو شود، درحال نیز نوشیدنی هایی سرد ازمیوه های استوایی و نوشیدنی های گرم مورد استقبال مشتریان بوده است.
او همچنین درمورد اطلاع رسانی و تبلیغ این کافه گفت: با توجه به اینکه مخاطبان از گروه های سنی متفاوت هستند روش اطلاع رسانی در شبکه های اجتماعی بوده که توانسته نقش مهی دراین مسیر داشته باشد و اگر سازمان میزاث فرهنگی همکاری کند از طریق تورهای هتل ها نیز امکان اطلاع رسانی وجود دارد.
mbanews.ir-مریم غضنفری