ام بی ای نیوز: Kickoff Meeting یا نشست تدوین برنامه و بودجه سال ۹۹، گروه dnaunion به رسم هر ساله در واپسین روزهای پاییزی برگزار شد.این نشست که تیمهای استراتژی شرکتها در آن حاضر میشوند؛ محل تبادل نظر، مشارکت و نهایتا همسوئی تدوین استراتژی سال آینده شرکتها با اهداف گروه است.
ناصر پاشاپور نیکو مدیرعامل گروه dnaunion درباره نشست تدوین برنامه و بودجه سال ۹۹ گفت: Kickoff Meeting به منظور هدایت (Leadership) شرکتهای گروه که قصد دارند، برنامههای استراتژی یکساله خود را تدوین کنند، برگزار میشود. برنامههایی که باید در جهت اهداف گروه باشند. Kickoff Meeting تیمها را بهم نزدیک میکند و آنها را در فضایی قرار میدهد که خود را صاحب برنامهی یکساله شرکتشان بدانند. تیم استراتژی شرکتها در مورد برنامهها باید به توافق برسند. امسال نیز به رسم آذرماه هر سال، این نشست برگزار و شرکتها با همراهی منتور در مسیر رسیدن به نتیجه قرار گرفتند.
گروه dnaunion پیش از برگزاری Kickoff Meeting، تحقیقات کیفی را با موضوع “بررسی نیاز کسب وکارها و وضعیت بازار ایران” انجام داده است. همچنین اعضای تیم BDT (Business Development Team) پس از تدوین برنامه کلی dnaunion ، برنامههای کلان و استراتژی گروه را به اعضای شرکتها منتقل میکنند. هر شرکت براساس استراتژیهای کلان گروه و برداشت خود از بازار و توانایی و پتاسیل های نهفته در دورن خود اهداف یکساله را تدوین میکند.
پاشاپور نیکو در ادامه افزود: استراتژیهای سال قبل که در آذر ۹۷ کلید خورد و در بهمن ماه ۹۷ نهایی شد، از ابتدای سال ۹۸ در جلسات هر ماه بررسی و مورد ارزیابی دقیق قرار گرفتند. گروه؛ این جلسات را به منظور جلوگیری از انحرف استراتژیها از استراتژی کلان و برنامه ریزی فازهای بعدی انجام میدهد و گزارشاتی را از شرکتها دریافت و بررسی میکند. علاوه براین هر فصل برنامهها دوباره بازنگری و اگر نیاز به تغییرات داشتند، انجام می شوند.
در نشست امسال، گروه dnaunion دکتر علیرضا فیض بخش عضو هیات علمی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه شریف را به عنوان منتور همراه خود داشت. ایشان درک خوبی از وضعیت بازار ایران دارد و همین موضوع دلیلی بر انتخاب ایشان بود.
پاشاپور نیکو در پایان گفت: برخی از کسب و کارها عنوان میکنند: شرایط بازار ایران آنقدر متغیر است که نمیتوان برای آن برنامه ریزی دقیقی داشت. به این دسته از کسب وکارها توصیه میکنیم، برنامه ریزی در شرایط متغیر مهمتر و کمک اساسی به ادامه حیات کسب و کارها خواهد کرد. برنامه ریزی در این شرایط نسبت به شرایط ثبات، مهمتر است. البته باید برنامهها در دوره های مشخص متناسب با کسب و کارها بازنگری شوند.
mbanews.ir- نرگس فرجی