ام بی ای نیوز: وقتی پای هنر به تبلیغات باز شد، شکل و شمایلی تجاری به خود گرفت و افراد توانستند با کمک این ابزار، نظر مخاطبان را جلب کنند و به اصطلاح بفروشند. حال گروه dnaunion در کنار این شکل از هنر که به زمینه کاریاش مرتبط است، چندسالیست ایدهای خلاقانه را با همراهی هنرمندان مستقل کشورمان آغاز کرده است. ایدهی مورد نظر اهداف تبلیغاتی را دنبال نمیکند و صرفا برای پاسداشت هنر و هنرمند به شکل خالص و ناب آن، در حال اجرا است.
گروه dnaunion هر سال از یک هنرمند مستقل برای طراحیهای مناسبتی خود دعوت میکند. آثار ارائه شده بازتاب ایده خود هنرمند است و گروه تنها توضیحات اولیهای درباره شخصیت سازمان و تاریخ مناسبتها به او ارائه میکند و به این ترتیب هنرمند در ایدهپردازی و بیان هنری خود آزادانه عمل میکند.
از سوی دیگر این آثار که قرار است مناسبتهای ملی و بینالمللی را ارج نهند، نگاه احترامآمیزی به شخصیت مستقل هنرمند دارند و از او حمایت میکنند و در کنارش ایستادهاند.
ناصر پاشاپور نیکو مدیرعامل گروه dnaunion درباره این ایده میگوید: ما که زمینه فعالیتمان مارکتینگ است، مدام با موضوعاتی مانند خلاقیت، نوآوری و... روبهرو هستیم. از مدتها قبل میخواستیم برای ایجاد هارمونی میان طرحهای مناسبتی و اجرای خلاقانه آنها ایدهی متفاوتی را اجرا کنیم؛ ایدهای که در اجرای آن نیاز به همراهی هنرمندان داشتیم.
درواقع گروه از اجرای این ایده هدف مهمتری را به جز به تصویرکشیدن این مناسبتها دنبال میکند. هدف اصلی و برتر ما برقراری ارتباط ماندگار، توسعه همکاری، پاسداشت و حمایت از گروه وسیعی از طراحان، تصویرسازان، عکاسان، موشن گرافیستها و… است. تبحر، تجربه، نوآوری، خلاقیت و… معیارهای مهمی هستند که در همکاری با هنرمندان آنها را در نظر میگیریم. در این همکاری گاه به سراغ هنرمندان شناخته شده و گاهی هم به سراغ هنرمندان کمتر شناخته شده رفته و خواهیم رفت.
گمان میکنم اگر کسبوکارها اجرای ایدههای مشابه را مانند نهضتی ببینند که فرهنگ کشور و سازمانشان را از دریچه دید و آثار هنرمندان بازتاب میدهد، در نهایت به جایگاه بزرگی از ادراک هنری در جامعه خواهیم رسید. این دیدگاه باعث میشود، کسب وکارها طرحهای منسجمتری را در مناسبتها منتشر و از هنرمندان کشورمان حمایت کنند. حتی کسب وکارها میتوانند، این آثار را در قالب طرح های دستاول هنرمندان به مشتریانشان هدیه دهند.
ما میتوانستیم به شکلی ساده یک روز را برای پاسداشت هنرمندان درنظر بگیریم، اما تصمیم گرفتیم به جای انتشار فقط یک طرح، همکاری طولانیمدتی را تعریف کنیم و در هر مناسبت حضور تاثیرگذار آنها را به خاطر بیاوریم. اجرای این ایده درواقع بزرگداشت هنرمندیست که طرحهای مابقی بزرگداشتها را طراحی میکند.
مرجان وفائیان هنرمندی که سال ۹۷ آثارش در شبکههای اجتماعی و وبسایت گروه منتشر شد، درباره اجرای این طرح گفت: همکاری با گروه dnaunion برایم تجربه فوقالعادهای بود، به این خاطر که هیچ محدودیتی برای طراحی آثار نداشتم و بر موضوعاتی تمرکز کردم که قبلا کار نکرده بودم.
mbanews.ir- نرگس فرجی