ام بی ای نیوز: دنیایی که بعد از کرونا قرار است در آن زندگی کنیم خیلی متفاوت است. کرونا دنیا را عوض می کند.
آیا لمس کردن یک تابو می شود؟
آیا ملیت های مختلف دنیا به هم نزدیک می مانند؟
چه اتفاقی برای بیزنس ها می افتد؟
چه بلایی بر سر رستوران ها می آید؟
زندگی و رفتار های انسان ها چگونه تغییر می کند؟
این بحران تا به الان باعث شده است که استفاده بهتر و عمیق تری از تکنولوژی بشود، تضاد و چند قطبی بودن کمتر شده است و از همه بیشتر باعث شده است آدم ها از کوچک ترین و ساده ترین چیز ها در زندگی لذت می برند. کارهای روزمره ای که تا قبل از این بحران عادی بودند الان ارزشمند شده اند.
هیچ کس نمی داند بعد از این بحران دقیقا چه اتفاقی می افتد اما فرضیه های بعضی از صاحب نظران را بررسی می کنیم.
وسواسی شدن و ترجیح به انجام دادن کارها بصورت آنلاین
تاثیرات یک فاجعه می تواند تا مدت ها بر روی دنیا تاثیر بگذارد همانطور که تاثیرات آنفولانزای اسپانیایی در سال 1918 تا مدت ها در دنیا دیده می شد.
سبک زندگی ما در این بحران تغییر کرده است و به شستن زیاد دست ها و دور بودن از آدم ها داریم عادت می کنیم. این که این عادت ها بعد از کرونا از بین برود زمان می برد و ممکن است بعضی از انسان ها دچار وسواس بشوند و از دست دادنبپرهیزند و نتوانند از شستن مداوم دست هایشان دست بکشند.
از سوی دیگر به روابط آنلاین و دور کاری داریم عادت می کنیم. درست است که ارتباطات آنلاین فاصله بین انسان ها ایجاد می کند اما در عین حال باعث ارتباط بیشتر شده است. ممکن است بعد از کرونا آدم ها ترجیح بدهند بیشتر کارها را آنلاین انجام بدهند تا حضوری.
فرد گرایی کم تر می شود.
تک تک انسان ها بعد از این بحران تغییر می کنند.
در این بحران آدم ها یاد گرفتند برای حل یک فاجعه نیاز است همه کمک کنند نه فقط یک نفر.
کرونا قطعا باعث درد و رنج بسیاری شده است و ممکن است خیلی از افراد افسرده شوند اما این مساله ما را اجبار می کند تا روی خودمان عمیق شویم و بعد از کرونا ورژن بهتری از خودمان را کشف می کنیم.
آدم ها کمتر رستوران می روند.
به دلیل بسته شدن بیشتر رستوران ها بیشتر انسان ها حتی کسانی که آشپزی بلد نیستند به آشپزی کردن روی آورده اند. آشپزی کردن برای خیلی ها تبدیل عادت می شود و ممکن است باعث شود بعد از کرونا تا مدتی آدم ها میل کمتری برای رفتن به رستوران ها داشته باشند.
آدم ها بیشتر پارک می روند.
قبلا پارک جایی بود که بیشتر برای بازی کردن کودکان و پیک نیک استفاده می شد.
اما الان پارک ها جزو جاهای امنی هستند که با رعایت فاصله اجتماعی می توان به آنها مراجعه کرد.
یکی از نیاز های اجتماعی انسان ها این است که که به جایی بروند که بتوانند کنار دیگر انسان ها باشند. یکی از جاهایی که قبل از کرونا برای این نیاز علاوه بر خریدبه آن مراجعه می کردند فروشگاه های بزرگ مانند پالادیوم و فروشگاه های از این قبیل بود.
ممکن است عادت پارک رفتن بعد از کرونا همچنان باقی بماند.
از آنجایی که بیشتر ارتباطات این روزها آنلاین شده است بسیاری از افراد استفاده مثبتی از آن می کنند.
در واقع هر کس هر چه بلد است و هر چه می تواند را آنلاین با دیگر تقسیم می کند. مثلا بعضی از خواننده ها و آهنگسازان که بخاطر کرونا کنسرت هایشان لغو شده است بر روی لایو اینستاگرام کنسرت آنلاین برگزار می کنند ، مربی های یوگا و ورزش به صورت رایگان یوگا و ورزش آموزش می دهند و کارآفرینان و صاحبان کسب و کار تجربیاتشان را با دیگران به اشتراک می گذارند.
این کار هم برای خود افراد اعتبار بیشتری ایجاد می کند و هم به مخاطبان خود حال خوب می دهند.
این روند باعث می شود بعد از کرونا دنیای دیجیتال سالم تر شود.
واقعیت مجازی
VR یا واقعیت مجازی به ما این امکان را می دهد چیزهای مختلف را تجربه کنیم حتی اگر مجبور باشیم که در قرنطینه باشیم و به دور از دنیا تنها باشیم. کسب و کارها می توانند با برنامه واقعیت مجازی تجربه مثلا یک خرید واقعی در شرایطی که نمی توان در دنیای واقعی آن را انجام داد فراهم کنند.
این شرایط فرصتی است تا بر روی واقعیت مجازی استفاده بیشتری شود.
mbanews.ir- نیلوفر پشم فروش