• slide6
responsive slider by WOWSlider.com v8.8

02/20 1399


ام بی ای نیوز: سازنده آیفون نسبت به تاثیر شیوع ویروس کرونا بر روی کسب و کار خود هشدار داد

در پی استمرار حالت قرنطینه در چین، کسب و کار ها در تلاش برای بازگرداندن کارگران به سر کار خود و راه اندازی مجدد کارخانه ها به سر می برند.

Foxconn، بزرگ ترین قرارداد های الکترونیکی و یک عامل کلیدی در زنجیره تامین متابع Apple، به این موضوع اشاره کرد که در پی شیوع ویروس کرونا چه شرایط سختی بر دنیای کسب و کار حکمفرما خواهد بود. به گفته مدیران و کارمندان Foxconn، میزان درآمد های آن از شیوع ویروس کرونا ضربه خورده است و از سر گیری فعالیت ها در کارخانه های چینیبا احتیاط انجام خواهد شد. کارخانه های Foconn در خارج از کشور، نظیر ویتنام و مکزیک با ظرفیت کامل به فعالیت های خود ادامه می دهند.

هشدار نسبت به کاهش درآمد در حالی اتقاق می افتد که رهبران چین در صدد ایجاد تعادل و رشد مجدد اقنصاد از طریق کنترل ویروس هستند. نگرانی ها درباره وضعیت تولید Foxconn نیز بر روی تاثیر گسترده تر احتمالی این اپیدمی بر روی زنجیره های تامین منابع قطعات الکترونیکی جهانی تاکید می کنند. بخش بزرگی از لوازم الکتریکی در دنیا را کارخانه های چینی می سازند و حتی قطعات الکتریکی نیز از جمله محصولات کارخانه ها در چین محسوب می شوند. به همین دلیل توقف طولانی تر روند تولید می تواند به کل منابع ضربه بزند. برخی افراد حتی هشدار داده اند که شیوع ویروس کرونا می تواند باعث تسریع در دور افتادن رهبران چین و آمریکا از یکدیگر شود که نگرانی های امنیتی گهگاه موجب شده است تا مقامات هر دو کشور بر آن اصرار بورزند.



Procter & Gamble
می گوید که در پی شیوع ویروس کرونا، این شرکت در زمینه تامین بودجه با مشکل رو به رو خواهد شد.

Procter & Gamble، غول تولید کننده کالا های مصرفی در قالب یک پرونده فدرال گفت که اختلال در عرضه و تقاضا که از شیوع ویروس کرونا سرچشمه می گیرد، به طور قابل توجهی بر روی گزارش های مالی سه ماهه آن تاثیر خواهد گذاشت.

به اعتقاد جان آر. مولر، یکی از مدیران اجرایی شرکت، با توجه به مندرجات پرونده، چین دومین بازار بزرگ Procter & Gamble از لحاظ میزان فروش و سود دهی است. او این سخنان را در یک کنفرانس در نیویورک بیان کرد. میزان مراجعه به فروشگاه به طرز چشمگیری کاهش یافته است. در این راستا بسیاری از فروشگاه ها تعطیل شده یا ساعت های فعالیت خود را کاهش داده اند. شکل برخی تقاضا ها به آنلاین تغییر پیدا کرده اما میزان فعالیت پیک ها و نیروی کار محدود شده است.

به گفته آقای مولر، این شرکت بر روی ۳۸۷ تامین کننده منابع در چین تکیه می کند که هر یک از آن ها با مشکلاتی در زمینه عملیات از سرگیری فعالیت ها مواجه شده اند.


فرانسه نسبت به وابستگی بیش از حد به چین هشدار داد

دولت فرانسه اعلام کرد که شرکت ها را به بررسی «وابستگی بیش از حد» خود به چین از لحاظ مواد خام و اولیه و قطعات وا می دارد. این در حالی است که شیوع ویروس کرونا نوعی ضعف را میان تولید کنندگان فرانسوی نشان می دهد. در آن جا زنجیره های منابع از بیرون تامین شده اند.

وزیر دارایی فرانسه، برونو له مایر، خودروسازان را از دیکران متمایز کرد که در زمینه تامین قطعاتی مثل پدال ترمز با مشکل مواجه بوده اند. این وضعیت شامل حال فعالان صنعت داروسازی نیز می شود که ۸۰ درصد از مواد اولیه خود بعضی از دارو های خود را از چین و آسیا تامین می کنند.

بر اساس برآورد های دولت احتمالا امسال فرانسه افت تقریبا یک دهم درصدی رشد اقتصادی در پی شیوع ویروس کرونا را تجربه می کند. ووهان، کانون شیوع ویروس کرونا، بیش از یک سوم از حجم سرمایه گذاری فرانسه در چین را به خود اختصاص می دهد.


بانک مرکزی چین نرخ بهره وام های بانکی را کاهش می دهد

بانک های چین با کاهش هزینه های وام برای شرکت ها و خانواده ها، در صدد کاستن از شدت ضربه اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا بر می آید.

اقدام فوق در پی سیاست های شتابزده بانک مرکزی چین در راستای تقویت و توسعه اقنصادیست که هقته ها در پی تعطیلی کسب و کار ها دست و پا بسته است. روز پنج شنبه، بانک جمهوری خلق چین از کاهش نرخ بهره نخستین وام یک ساله از ۴.۱۵ درصد به ۴.۰۵ درصد خبر داد. این بانک در ادامه اعلام کرد نرخ وام پنج ساله خود را۴.۸ درصد به ۴.۷۵ درصد کاهش می دهد.

با وجود شروع به کار کردن کسب و کار ها که گهگاه به طور دائمی قعالیت نمی کنند، اقتصاد دانان پیش بینی های خود از رشد اقتصادی چین را در سال جاری میلادی کاهش می دهند. به اعتقاد برخی اقتصاد دانان، این حرکت تا حد کمی تاثیر منفی گسترده شیوع ویروس کرونا بر روی جامعه کسب و کار پر جنب و جوش چین را جبران خواهد کرد.



آدیداس خبر از افت ۸۵ درصدی میزان فروش در چین داده است.

آدیداس، تولید کننده آلمانی لباس ورزشی، گفت که کسب و کار برند، در بازار اصلی خود یعنی چین، در پی شیوع ویروس کرونا، صدمات زیادی خورده است.

به اعتقاد مدیران و کارمندان این شرکت، میزان فروش در منطقه از سال نو چینی تاکنون، یعنی ۲۵ ژانویه، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، حدود ۸۵ درصد کاهش یافته است. تعداد خریدارانی که در کره جنوبی و ژاپن به کاهش میزان فروش کمک کرده اند، نسبت به چین کمتر بوده است. افت شدید میزان گردشگر در چین، بر روی بخش های حمل و نقل هوایی، هتلداری و کسب و کار خرده فروشی دنیای مد نیز تاثیر گذاشته است.

آدیداس محصولات خود را در حدود ۱۲۰۰ فروشگاه در چین به فروش می رساند که البته ۵۰۰ عدد از آن ها را فروشگاه های برند و مابقی را فرانشیز ها تشکیل می دهند.


مرضیه فروتن

www.nytimes.com

امتیاز به این خبر:
دیدگاهها: 0

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود