ام بی ای نیوز: در حالی که شیوع ویروس کرونا جان تازه ای به پدیده ای موسوم به «سینما ماشین» در نقاط مختلف جهان بخشیده است، اسپانیا راهی متفاوت برای سرگرم کردن شهروندان در روز های سخت و بحرانی را امتحان می کند.
در مادرید، افراد در قرنطینه در بالکن خانه می نشینند و از فیلم دیدن در کنار همسایگان خود در قالب پدیده «سینما بالکن» لذت می برند.
به گزارش شبکه تلویزیونی «تله مادرید»، شورای شهر مادرید با همکاری شبکه تلویزیونی «آمازون پرایم ویدئو» و آژانس تبلیغاتی «اکستریور پلاس» (Exterior Plus) دست به انجام اقدام مبتکرانه «سینما بالکن» در روز ۱۳ آوریل زد.
در این راستا یک سری صفحه نمایش های ال ای دی بزرگ بالای کامیون ها نصب می شوند. در مرحله بعدی این کامیون ها را در نقاط مختلفی از شهر پارک می کنند تا مردم بتوانند لحظات خوبی را با همسایگانشان به اشتراک بگذرانند.
در طول مدت دو هقته، کامیون ها در محلات مختلف شهر مادرید حرکت می کنند.
اکران فیلم در قالب طرح سینما بالکن از ساعت ۰۸:۱۰ شب آغاز می شود.
طبق گزارشات ارسالی، پس از تشویق پرسنل کادر پزشکی و بخش های مراقبت های بهداشتی که در خط مقدم مبارزه با کووید-۱۹ قرار دارند، فیلم ها نمایش داده می شوند. پس از هر بار نمایش فیلم، چند پیام با هدف اطلاع رسانی و آگاهی بخشی پخش می شود که از آن جمله می توان به این جمله اشاره کرد: «این احساس به من دست داد که انگار با همسایگانم درارتباط هستم.»
یکی از اهالی مادرید از سپری کردن ایام قرنطینه در آپارتمان کوچکش و خواسته خود مبنی بر حفظ ارتباط با دیگران در زندگی واقعی سخن می گوید. او معتقد است که با اجرای طرح «سینما بالکن»، این حس به او دست داده که انگار با همسایگانش ارتباط برقرار کرده است.
یکی دیگر از ساکنان این شهر پس از تماشای یک اپیزود از سریال «عشق مدرن» در کنار همسایگانش گفت که حتی در سخت ترین شرایط نیز شما باید به قدرت عشق ایمان داشته باشید.
اسپانیا در گذشته از لحاظ میزان شیوع ویروس کرونا، پس از ایالات متحده آمریکا دومین کشور جهان در رده بندی بین المللی به شمار می رفت.
mbanews.ir- مرضیه فروتن
www.newsbytesapp.com